ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţia POT solicită Ministerului Economiei anularea cererii de returnare a granturilor din Măsura 1 de unii beneficiari

25 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Conform Asociaţiei POT, greşeala acestor beneficiari ar fi trebuit să le fie semnalată de aceeaşi platforma printr-o notificare sau email transmis beneficiarilor, iar sancţiunea returnării banilor ar fi trebui aplicată doar dacă în urma acestor notificări rapoartele în cauză nu ar fi fost depuse.

 
 
Asociaţia "Pentru Oameni şi Ţară" (POT) solicită Ministerului Economiei să anuleze măsura de dispunere a returnării granturilor din cadrul Măsurii 1 de către beneficiarii de bună-credinţă care nu au depus raportul despre utilizarea banilor, se menţionează într-un comunicat remis marţi de organizaţie.
 
"Este trist şi nedrept să constatăm că peste 25% din firmele mici din România care au aplicat pentru ajutorul de stat de 2.000 euro din Schema 1 - pentru a trece mai uşor de pandemie - să fie sancţionate pentru că nu au depus un raport legat de ceea ce au făcut cu banii, deşi au declarat achiziţiile făcute în platforma granturi.imm.gov.ro, platformă care, dacă ar fi fost gândită corect, ar fi putut oricând să îi notifice pe aceştia să încarce documentele solicitate. Dar această funcţie se pare că nu există în platformă şi nici emailuri de atenţionare nu le-au fost trimise. Nimic. (...) Asociaţia POT solicită Ministerului Economiei anularea de îndată a măsurii imorale de dispunere a returnării granturilor în ceea ce priveşte beneficiarii de bună credinţă, fără experienţă în gestionarea platformei, care se regăsesc în situaţia descrisă mai sus", se precizează în comunicatul Asociaţiei POT.
 
Potrivit sursei, firmele în cauză au fost sancţionate nu doar cu returnarea grantului, ci li s-a impus şi plata de dobânzi, astfel că Măsura 1 a fost transformată într-o modalitate imorală a statului de a atrage resurse la bugetul de stat.
 
În cazul penalizării beneficiarilor care nu au transmis raportul solicitat, "greşeala provine din comunicarea defectuoasă din partea statului prin utilizarea unei platforme neprietenoase pentru reprezentanţii firmelor care nu au mai aplicat pentru astfel de ajutoare de stat în trecut şi nu erau familiarizaţi cu toate aspectele ascunse/întârziate ale platformei! Prin lipsa unui buton sau rubrici care să indice încă de la început că mai au încă un pas de urmat după urcarea OP-urilor şi facturilor, foarte mulţi utilizatori au presupus că justificarea prin facturi este ultimul pas şi că acestea reprezintă raportul de progres. Nu vorbim despre neglijenţă sau dezinteres din partea beneficiarilor, pur şi simplu lipsa de experienţă în astfel de situaţii şi neanticiparea că pe platformă vor fi aduse modificări mai târziu, a dus la această greşeală", se menţionează în comunicat.
 
Conform Asociaţiei POT, greşeala acestor beneficiari ar fi trebuit să le fie semnalată de aceeaşi platforma printr-o notificare sau email transmis beneficiarilor, iar sancţiunea returnării banilor ar fi trebui aplicată doar dacă în urma acestor notificări rapoartele în cauză nu ar fi fost depuse.
 
"Statul trebuia să fie interesat ca firmele mici să absoarbă cât mai mulţi bani din acest ajutor, abia apoi se putea declara misiune îndeplinită. Considerăm că o notificare către cei care nu au revenit cu raportul de progres putea schimba soarta acestor firme şi rata de absorbţie", se precizează în scrisoarea deschisă transmisă de Asociaţia POT către ministrul Economiei. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 8602 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...