ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avizele tehnice de racordare emise de EDM se obțin mai repede. Chirițoiu (Consiliul Concurenței): În perioada următoare vom finaliza un amplu proiect care prevede debirocratizarea întregului mecanism de racordare

26 Noiembrie 2020   |   BizLawyer

Intervenția Consiliului Concurenței a condus la creșterea transparenței procesului de racordare și a gradului general de informare a utilizatorilor în legătură cu procesul de racordare, în ultimul an numărul de clienți care utilizează serviciul online de racordare crescând cu peste 90%.

 
 
Durata medie de obținere a avizelor tehnice de racordare (ATR) emise de E-Distribuție Muntenia SA (EDM) a scăzut cu 20% în ultimul an, în urma implementării angajamentelor asumate de companie în contextul investigației declanșate de Consiliul Concurenței privind un potențial abuz de poziție dominantă pe piața distribuției de energie. Diminuarea timpului de obținere a ATR s-a înregistrat în condițiile în care, în această perioadă, numărul cererilor de racordare a crescut cu 30%.

De asemenea, intervenția Consiliului Concurenței a condus la creșterea transparenței procesului de racordare și a gradului general de informare a utilizatorilor în legătură cu procesul de racordare, în ultimul an numărul de clienți care utilizează serviciul online de racordare crescând cu peste 90%.


Autoritatea de concurență a investigat EDM pentru o posibilă discriminare a companiilor pe piața serviciilor conexe distribuției, ca urmare a selectării, pe alte criterii decât cele prevăzute în procedurile de achiziție publică sau libera alegere a utilizatorului, a unor societăți care elaborează studii de soluție sau proiectează și execută lucrări de instalații electrice. Suspiciunile au vizat și influențarea duratei și a costurilor de racordare la rețeaua de energie electrică a municipiului București, precum și a opțiunii utilizatorilor de a alege prestatorii de servicii conexe.

Pentru a elimina îngrijorările concurențiale, în 2019, EDM s-a angajat să implementeze un set de măsuri pentru eficientizarea și transparentizarea procesului de racordare la rețeaua electrică de distribuție și să asigure un tratament corect și nediscriminatoriu pentru toți participanții la acest proces, fie că sunt utilizatori sau alți prestatori de servicii.

Astfel, Consiliul Concurenței a constatat că punerea în practică a angajamentelor a condus, până în prezent, la transparentizarea procedurilor de lucru, promovarea drepturilor solicitanților, informarea corectă, facilă și completă a consumatorilor cu privire la procesul de racordare la rețeaua de distribuție electrică. De asemenea, EDM și-a reproiectat pagina web și a implementat o aplicație care permite urmărirea online a stadiului racordării de către utilizator. Pe parcursul anului 2020, probabil și în contextul pandemic recent, se observă o creștere semnificativă a traficului pe site și a numărului de clienți care și-au creat un cont pe site și utilizează noile facilități ale acestuia.

În același timp, se observă o creștere a calității serviciului de racordare printr-o scădere a duratelor medii de procesare a cererilor utilizatorilor și de eliberare a documentelor în etapele pentru care operatorul de distribuție este responsabil.

„Scopul nostru este de a facilita procesul de racordare a consumatorilor la rețelele de utilități - energie electrică și gaze, dar instrumentele legale pe care le avem acum la dispoziție sunt limitate în acest sens. În perioada următoare, însă, vom finaliza un amplu proiect derulat în cooperare cu OECD, care prevede debirocratizarea întregului mecanism de racordare, care acum poate dura mai multe luni, prin simplificarea procedurilor de obținere a autorizațiilor în cascadă. De asemenea, în cadrul proiectului încercăm să găsim soluții juridice pentru ca demersurile necesare pentru obținerea autorizațiilor să se deruleze în paralel pentru a urgenta racordarea, și nu secvențial, cum se întâmpla la ora actuală”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Trebuie menționat că procesul de racordare la rețeaua de energie electrică este unul complex, cu multe etape, pentru care sunt responsabile diferite părți: operatorul de distribuție, proiectanți, executanți de lucrări, autorități locale, client, astfel că durata totală a procesului de racordare, ca interval care înglobează toate aceste etape, nu depinde în totalitate de operatorul de distribuție.

Angajamentele au fost implementate gradual pe parcursul anului 2019, conform calendarului asumat, iar respectarea acestora va fi monitorizată de Consiliul Concurenței pe o perioadă de 3 ani.

EDM este operatorul de distribuție care asigură alimentarea cu energie electrică a consumatorilor din municipiul București și județele Ilfov și Giurgiu, în baza licenței pentru distribuția energiei electrice eliberate de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei. Compania face parte din grupul italian ENEL, care are activități diverse în sectorul energiei electrice, atât în România, cât și în alte state din Uniunea Europeană.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13101 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...