ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt criteriile de clasificare ale clădirilor de birouri şi ce tip de chiriaşi vizează

25 Iulie 2017   |   BizLawyer

Astfel, conform specialiștilor de la BOMA, clădirile de birouri se ȋmpart în trei clase: A, B şi C, dar pot fi catalogate și drept clădiri verzi, unele dintre cele mai căutate în ultimii ani.

 
 
Cererea tot mai mare de spații office și dezvoltarea de noi clădiri de birouri fac din clasificarea acestora un aspect foarte important de luat în calcul de companii atunci când aleg să închirieze, potrivit datelor Wizmo.ro, platforma imobiliară dedicată atât sectorului rezidențial, cât și celui de business, și RE/MAX Grup de Lux, una dintre francizele RE/MAX  România.

“Pe piața imobiliară din România ne confruntăm cu o lipsă a reglementărilor, acest lucru determinând dezvoltatorii de clădiri de birouri să se ghideze după standardele internaționale recomandatede BOMA (Building Owners and Managers Association) – Asociația Internațională a Proprietarilor și Administratorilor de Clădiri pentru a clasifica în mod corect clădirea. Aceste clase reprezintă un sistem subiectiv de catalogare, ce exprimă potențialul competitiv al fiecărei clădiri de a atrage clienți de categorii similare”, a explicat Alina Berghian, Sales Associate RE/MAX Grup de Lux. 


Astfel, conform specialiștilor de la BOMA, clădirile de birouri se ȋmpart în trei clase: A, B şi C, dar pot fi catalogate și drept clădiri verzi, unele dintre cele mai căutate în ultimii ani.

“Am observat, ȋn ultima perioadă, că ȋn rȃndul companiilor există o tendință de căutare a spațiilor pentru birouri ȋn clădiri dedicate, tot mai mulți antreprenori alegȃnd să ȋși mute activitatea din apartamente de bloc, vile etc. Deși costurile sunt mai mari, schimbarea se datorează, ȋn mare parte, facilităților oferite de aceste clădiri, indiferent de clasa din care fac parte”, a declarat Maarten Deboo, CEO Wizmo.ro.

Cui se adresează o clădire de clasă A și cum se diferențiază
“O clădire de clasă A se diferențiază în principal prin locație, care trebuie să fie una de excepție, într-o zonă centrală sau ultracentrală, cu vizibilitate și acces facil. Două dintre condițiile principale ce fac o clădire să fie de clasă A sunt cele legate de suprafață - astfel, cea totală ar trebui să depășească 10.000 mp, iar cea pe nivel să fie de cel puțin 1.000 mp”, a mai spus Alina Berghian.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că suprafața utilă trebuie să reprezinte cel mult 80 – 85% din cea construită. Arhitectura, plafoanele suspendate, lifturile sau sistemul de climatizare și ventilație, sunt alte aspecte care contribuie la încadrarea unei clădiri în clasa A.

Imobilele de birouri încadrate în această clasă se adresează în special companiilor care doresc să își creeze un renume pe piață și pentru care imaginea dobandită sau dorită îi obligă să se alinieze la standardele internaționale.

Clasa B – adresabilitate vastă
“Clădirile de birouri de clasă B au o locație semicentrală sau periferică, o suprafață construită de 1.000-3.000 mp cu 400-500 mp pe nivel, sisteme de telecomunicații bune, finisaje de o calitate medie, sistem de climatizare și locuri de parcare incluse”, a mai afirmat Alina Berghian.

Imobilele clasă B se adresează unei game variate de companii. Unele sunt cele internaționale care utilizează spațiile pentru activități conexe, care nu necesită relație face-to-face cu clienții, companii pentru care locația este mai puțin importantă. La acestea se adaugă companii mari, care închiriază clădirea pentru sediu propriu și companii mici și mijlocii, care închiriază de obicei suprafețe începând de la 200 mp, pe un termen de minim 2 ani.

Clasa C – cel mai mare grad de ocupare
“Comparativ cu clădirile de clasă A și B, clădirile din clasa C sunt de două tipuri: clădiri noi situate în zone semicentrale și foste clădiri ale unor întreprinderi de stat, situate în cartiere sau la periferii. Pentru a putea fi aduse la standarde corespunzătoare, acestea din urmă necesită reamenajări și crearea unei infrastructuri de comunicații, investiții mai mici în finisaje, însă obligatoriu parcări generoase”, a explicat Alina Berghian.

Clădirile de clasă C, având avantajul chiriilor mai scăzute, precum și multitudinea locurilor de parcare, reprezintă o alegere a companiilor mici și mijlocii, care au nevoie de spații în care să își desfășoare activitățile administrative. Aceste clădiri au un grad destul de mare de ocupare, indiferent că sunt noi sau mai vechi de 15 ani.

Clădirile verzi, ideale pentru companiile mari
O altă categorie de birouri, tot mai căutată în ultimii ani, este cea a clădirilor verzi. De cele mai multe ori, acestea se încadrează în clasa A, fiind sustenabile din punct de vedere ecologic și respectând anumite standarde ȋn timpul proiectării, al construirii și al exploatării ulterioare.

“Certificările pentru clădirile verzi sunt date de instituții independente, locale sau internaționale. Certificările internaționale de acest gen sunt: BREEAM (BRE Environmental Assessment Method), LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), DGNB (Deutsche Gesellschaftfür Nachhaltiges Bauen) și HQE (Haute Qualité Environnementale), însă cele mai des întâlnite pe piața din România sunt primele două”, a încheiat Alina Berghian.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 337 / 7528
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR Allen & Overy a asistat ADM Capital la vânzarea Brikston. Ce avocați au făcut parte din echipa despre care clientul spune că are ”una dintre cele mai bune practici de M&A din țară”
Litigiile dintre bănci și clienți continuă. Ce case de avocați au fost apelate de instituțiile bancare în dosarele importante
În agricultură, interesul investitorilor este orientat în special către fermele specializate pe cultura plantelor și industriile procesatoare de materii prime. Elementele care fac un business agricol atractiv, explicate de Cristian Radu, Partener al Țuca Zbârcea & Asociații
Avocații NNDKP spun că se conturează o piață ‘secundară’ pentru NPL: o piață ‘retail’, de vânzare individuală, în funcție de profilul creanței și pachetului de garanții aferente. Alina Radu, Partener: Structura echipei ne permite să acordăm asistență în proiecte dificile care necesită găsirea unor soluții încă neîncercate pe piața românească
O noua firmă de avocatură, propulsată de avocați cu experiență. Ijdelea Mihăilescu are în portofoliu clienți de talie mare din mai multe industrii
IFLR 1000, ediția 2018: Nestor și Țuca sunt pe prima treaptă a podiumului. Birourile locale ale firmelor internaționale își întăresc poziția în ‘clubul’ celor mai bune case de avocați din România
Cele mai active firme de avocați implicate în fuziuni și achiziții în T1-T3 2017. Ce giganți cu prezență la București au intrat în Top 25 Thomson Reuters global, european și regional
Avocații ZRP, implicați în câteva tranzacții de credit sindicalizat, în derulare, în care asistă împrumutații. Elena Iacob, Partener: Finanțatorii și companiile au un apetit încă redus pentru credite noi
PeliFilip și Linklaters asistă Min. Finanțelor în emisiunea de euroobligațiuni în valoare de 1 mld E. Clifford Chance a asistat managerii tranzacției coordonate de la București. Ce avocați au fost implicați
Avocații Leroy și Asociații au asistat clienții în 10 finanțări complexe în ultimul an. Practica de Banking & Finance asigura 25% din veniturile firmei
Când apelează firmele la head-hunting în domeniul juridic. Criteriile în selecția posibililor candidați, explicate de Antonella Papp (expert internațional) și Monica Paisa (Staff Coordinator, TZA)
Trei firme de avocați apără proprietatea intelectuală pe lux în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...