ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Care sunt criteriile de clasificare ale clădirilor de birouri şi ce tip de chiriaşi vizează

25 Iulie 2017   |   BizLawyer

Astfel, conform specialiștilor de la BOMA, clădirile de birouri se ȋmpart în trei clase: A, B şi C, dar pot fi catalogate și drept clădiri verzi, unele dintre cele mai căutate în ultimii ani.

 
 
Cererea tot mai mare de spații office și dezvoltarea de noi clădiri de birouri fac din clasificarea acestora un aspect foarte important de luat în calcul de companii atunci când aleg să închirieze, potrivit datelor Wizmo.ro, platforma imobiliară dedicată atât sectorului rezidențial, cât și celui de business, și RE/MAX Grup de Lux, una dintre francizele RE/MAX  România.

“Pe piața imobiliară din România ne confruntăm cu o lipsă a reglementărilor, acest lucru determinând dezvoltatorii de clădiri de birouri să se ghideze după standardele internaționale recomandatede BOMA (Building Owners and Managers Association) – Asociația Internațională a Proprietarilor și Administratorilor de Clădiri pentru a clasifica în mod corect clădirea. Aceste clase reprezintă un sistem subiectiv de catalogare, ce exprimă potențialul competitiv al fiecărei clădiri de a atrage clienți de categorii similare”, a explicat Alina Berghian, Sales Associate RE/MAX Grup de Lux. 


Astfel, conform specialiștilor de la BOMA, clădirile de birouri se ȋmpart în trei clase: A, B şi C, dar pot fi catalogate și drept clădiri verzi, unele dintre cele mai căutate în ultimii ani.

“Am observat, ȋn ultima perioadă, că ȋn rȃndul companiilor există o tendință de căutare a spațiilor pentru birouri ȋn clădiri dedicate, tot mai mulți antreprenori alegȃnd să ȋși mute activitatea din apartamente de bloc, vile etc. Deși costurile sunt mai mari, schimbarea se datorează, ȋn mare parte, facilităților oferite de aceste clădiri, indiferent de clasa din care fac parte”, a declarat Maarten Deboo, CEO Wizmo.ro.

Cui se adresează o clădire de clasă A și cum se diferențiază
“O clădire de clasă A se diferențiază în principal prin locație, care trebuie să fie una de excepție, într-o zonă centrală sau ultracentrală, cu vizibilitate și acces facil. Două dintre condițiile principale ce fac o clădire să fie de clasă A sunt cele legate de suprafață - astfel, cea totală ar trebui să depășească 10.000 mp, iar cea pe nivel să fie de cel puțin 1.000 mp”, a mai spus Alina Berghian.

Aceasta a subliniat, de asemenea, că suprafața utilă trebuie să reprezinte cel mult 80 – 85% din cea construită. Arhitectura, plafoanele suspendate, lifturile sau sistemul de climatizare și ventilație, sunt alte aspecte care contribuie la încadrarea unei clădiri în clasa A.

Imobilele de birouri încadrate în această clasă se adresează în special companiilor care doresc să își creeze un renume pe piață și pentru care imaginea dobandită sau dorită îi obligă să se alinieze la standardele internaționale.

Clasa B – adresabilitate vastă
“Clădirile de birouri de clasă B au o locație semicentrală sau periferică, o suprafață construită de 1.000-3.000 mp cu 400-500 mp pe nivel, sisteme de telecomunicații bune, finisaje de o calitate medie, sistem de climatizare și locuri de parcare incluse”, a mai afirmat Alina Berghian.

Imobilele clasă B se adresează unei game variate de companii. Unele sunt cele internaționale care utilizează spațiile pentru activități conexe, care nu necesită relație face-to-face cu clienții, companii pentru care locația este mai puțin importantă. La acestea se adaugă companii mari, care închiriază clădirea pentru sediu propriu și companii mici și mijlocii, care închiriază de obicei suprafețe începând de la 200 mp, pe un termen de minim 2 ani.

Clasa C – cel mai mare grad de ocupare
“Comparativ cu clădirile de clasă A și B, clădirile din clasa C sunt de două tipuri: clădiri noi situate în zone semicentrale și foste clădiri ale unor întreprinderi de stat, situate în cartiere sau la periferii. Pentru a putea fi aduse la standarde corespunzătoare, acestea din urmă necesită reamenajări și crearea unei infrastructuri de comunicații, investiții mai mici în finisaje, însă obligatoriu parcări generoase”, a explicat Alina Berghian.

Clădirile de clasă C, având avantajul chiriilor mai scăzute, precum și multitudinea locurilor de parcare, reprezintă o alegere a companiilor mici și mijlocii, care au nevoie de spații în care să își desfășoare activitățile administrative. Aceste clădiri au un grad destul de mare de ocupare, indiferent că sunt noi sau mai vechi de 15 ani.

Clădirile verzi, ideale pentru companiile mari
O altă categorie de birouri, tot mai căutată în ultimii ani, este cea a clădirilor verzi. De cele mai multe ori, acestea se încadrează în clasa A, fiind sustenabile din punct de vedere ecologic și respectând anumite standarde ȋn timpul proiectării, al construirii și al exploatării ulterioare.

“Certificările pentru clădirile verzi sunt date de instituții independente, locale sau internaționale. Certificările internaționale de acest gen sunt: BREEAM (BRE Environmental Assessment Method), LEED (Leadership in Energy and Environmental Design), DGNB (Deutsche Gesellschaftfür Nachhaltiges Bauen) și HQE (Haute Qualité Environnementale), însă cele mai des întâlnite pe piața din România sunt primele două”, a încheiat Alina Berghian.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 88 / 7280
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații!
LegiTeam: Bondoc si Asociatii is looking for lawyers
Volum mare de lucru pentru avocații Schoenherr în S1, cu multe proiecte-cheie pe piața locală. Sebastian Gutiu, Managing Partner: Avem semnale incipiente privind interesul unor investitori de a derula investiții greenfield în facilități de producție
Avocații Bondoc & Asociații câștigă pentru Primăria Sinaia un dosar privind returnarea de TVA pentru investiția de 8 mil. € în Telegondola orașului
(P) LegiTeam: Multinational company from highly regulated industry is looking for in-house Legal Counsel to join Bucharest team!
Cei mai buni profesioniști în copyright, brevete și mărci industriale. Campionii pieței locale, evidentați în ultimul clasament IP Stars
BERD și IFC finanțează construcția unui nou terminal de cereale la Marea Neagră. Simona Marin, Partener CMS România, printre coordonatorii echipei de avocați
Prin ce s-a remarcat echipa BBU Law RO în competiția “Youth Innovation Competition on Global Governance” de la Astana. Cei trei componenți ai echipei românești vorbesc în BizLawyer despre probele prin care au trecut și temele care le-au adus premii
Pretențiile investitorilor în litigiile și arbitrajele cu Statul Român și M. Finanțelor însumează 113 miliarde de lei, 96 mil. USD și 345 mil. €. Cele mai importante dosare și avocații angați pentru apărare
Grupul american Standex intră în România printr-o achiziție. Avocații Maravela & Asociații, alături de cumpărător
Cum lucrează avocaţii in-house din marile companii private. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal & Compliance - A&D Pharma: Fără un departament juridic dedicat, dinamic și care înțelege detaliile business-ului, o societate comercială poate avea dificultăți în a fi și a acționa ca un lider
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații ONV LAW în S1. Stagnarea economică și ritmul scăzut al investițiilor recalibrează așteptările, o creștere a activității fiind așteptată din litigii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...