ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Cât costă să recrutezi un dezvoltator IT în România. Deficit în continuă creștere de profesioniști

11 Februarie 2020   |   BizLawyer

Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile.

 
 
Software Development Academy (SDA), cea mai mare academie de programare IT pentru adulți din Europa Centrală și de Est, estimează că marile firme din România investesc minimum 43.665 lei în procesul de recrutare și integrare a unui singur profesionist IT. Însă, se estimează că aceste costuri vor crește în următorii ani, deoarece nevoia de profesioniști IT se va mări în continuare. SDA prevede că, până la sfârșitul anului 2020, deficitul de programatori și testeri software din România va ajunge între 40.000 și 50.000 de profesioniști, intensificând semnificativ concurența între companii pentru talentul IT existent și conducând astfel la creșterea costului per angajare.

Pentru a răspunde acestei crize în creștere, SDA a lansat în România un proces de recrutare personalizat pentru corporațiile care sunt în căutare de profesioniști IT juniori. În cadrul programului, care a fost deja lansat și implementat cu succes în alte piețe unde academia este prezentă, inclusiv în Polonia, SDA nu doar va găsi angajații potriviți dar și va gestiona procesele de training și integrare pentru aceștia. Având în vedere deficitul absolvenților IT din România, atunci când va implementa astfel de programe în corporațiile din România, SDA se va concentra pe formarea de noi profesioniști IT, prin furnizarea de cursuri de recalificare profesională.


„Nu mai este rentabil sau eficient, nici din punct de vedere al timpului nici al costurilor, pentru departamentul de resurse umane de a se lupta pentru același grup de profesioniști IT deja prezenți pe piață. Corporațiile trebuie să înceapă să caute talent IT nou în alte părți. Răspunsul nostru la această problemă este un proiect de recalificare profesională în cadrul căruia, corporațiile vor recruta persoane din alte domenii din piață, cărora le vor oferi training IT personalizat pentru a le învăța exact abilitățile necesare în cadrul companiei. Am derulat cu succes astfel de proiecte pe alte piețe și suntem siguri că această metodă este viitorul recrutării în IT, deoarece oferă o soluție pentru deficitul în continuă creștere din România”, a declarat Piotr Mazur, CEO Software Development Academy România.

Procesul de recrutare al unui singur angajat pentru un departament de IT are costuri semnificative, atunci când este analizat din punctul de vedere al timpului investit de către conducere și de către echipa de resurse umane. Studiile globale indică faptul că recrutarea pentru industria IT durează în medie 30 de zile. Potrivit Salesforce Research, 68% dintre recrutori percep procesul de recrutare în IT ca pe o provocare mult mai mare față de acum cinci ani, iar 30% dintre companii au dificultăți în a găsi angajați calificați.

Costurile de recrutare a personalului nou variază foarte mult de la start-up-uri la corporații. Pentru companiile aflate la început de drum, angajarea este adesea gestionată de conducerea de top, ceea ce înseamnă că costul real al procesului de recrutare este chiar mai mare. Proprietarii de companii mici petrec aproximativ 40% din timpul lor de muncă cu sarcini care nu generează venituri, cum ar fi angajarea.

Costurile de recrutare al unui dezvoltator IT în România au fost aproximate de SDA luând în considerare două variabile cheie, salariul mediu lunar brut pentru un consultant de resurse umane de 5.418 lei (aproximativ 50 lei/ora de muncă) și salariul mediu lunar brut pentru un specialist IT în valoare de 10.840 lei.
Durata procesului de recrutare, precum și interesul candidaților în depunerea candidaturilor, depinde în mare măsură de atractivitatea companiei. Prin urmare, lipsa unui employer branding puternic poate extinde semnificativ procesul de recrutare, făcându-l astfel și mai costisitor.

Un alt aspect important al recrutării îl constituie și procesul de integrare, pe durata căruia angajatul dobândește abilități specifice necesare pentru a-și desfășura activitatea în cadrul organizației. Studiile globale arată că este nevoie de 3 până la 6 luni ca un angajat nou să ajungă la productivitate maximă, timp în care compania pierde bani, deoarece costurile cu angajatul respectiv sunt mai mari decât ceea ce câștigă el pentru companie. Timpul exact necesar pentru ca un angajat nou să atingă productivitate depinde foarte mult de complexitatea locului de muncă. În același timp, primele luni sunt cruciale când vine vorba de satisfacția angajaților cu noul loc de muncă. Pe lângă costurile de mai sus, există riscul ca în orice moment candidatul să își dea demisia în primele 6 luni, înainte de a atinge productivitate maximă, fiind necesară reluarea procesului de recrutare de la zero. 

Concurența ridicată pentru specialiștii IT în România și faptul că grupul de profesioniști în acest domeniu nu crește la fel de rapid ca și cererea, conduce deseori la o competiție între recrutori pentru aceiași oameni existenți deja în piață. Acest lucru înseamnă și că rotația profesioniștilor IT este mai mare decât în alte profesii, aceștia fiind angajați mult mai rapid și, în consecință, procesul de recrutare în domeniul IT ar trebui să fie cât mai rapid și eficient cu putință.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15097 / 16757
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...