ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

WSJ: Cele mai mari erori făcute de manageri în procesul decizional şi cum trebuie evitate

03 Decembrie 2018   |   Mediafax

Un bun proces decizional presupune consultarea principalelor părţi şi folosirea contribuţiei acestora pentru configurarea deciziilor finale.

Sursa: Photo by Ruthson Zimmerman on Unsplash

 
 
Procesul decizional din companii are efecte directe asupra angajaţilor, generând fie mulţumirea şi loialitatea subalternilor, fie frustrarea şi furia lor, comentează publicaţia The Wall Street Journal.

"Se cunoaşte faptul că procesul decizional este unul dintre cele mai importante aspecte ale managementului. Dar iată un lucru surprinzător: studiile arată că modul în care managerii iau decizii este aproape la fel de important ca deciziile luate. Dacă sunt luate corect, angajaţii sunt mai mulţumiţi de activitatea lor şi de şefi, fac treabă mai bună şi se simt mai ataşaţi de companii. Deciziile greşite au ca efect angajaţi mai frustraţi, dispreţuitori, furioşi, confuzi şi mai puţin eficienţi. Din păcate, prea mulţi manageri înţeleg greşit acest lucru", comentează The Wall Street Journal într-un articol intitulat "Cele mai mari greşeli făcute de şefi în luarea deciziilor şi cum pot fi evitate / Numărul 1: A le spune angajaţilor că au o voce, când de fapt nu au".


"Din nefericire, prea mulţi manageri procedează greşit", observă editorialistul Robert Sutton, prezentând patru moduri de lucru ale managerilor.

Şefi care doar pretind că subalternii au influenţă

Un bun proces decizional presupune consultarea principalelor părţi şi folosirea contribuţiei acestora pentru configurarea deciziilor finale. Procedura îmbunătăţeşte calitatea deciziilor şi îi motivează pe angajaţi mai mult să le implementeze. "Dar, foarte frecvent, consultarea altora este doar aparentă. Pare a fi reală, dar şefii doar pretind că decizia finală este influenţată de contribuţia altora. Unii manageri recurg la o participare decizională de faţadă în speranţa de a-i induce în eroare pe subalternii fără putere dar utili, care vor aproba decizia şi vor munci din greu pentru a o implementa", subliniază WSJ, precizând că, potrivit unor studii, participarea doar de faţadă la procesul decizional conţine multe elemente, printre care dezamăgire, lipsă de respect şi lipsă de influenţă, care au ca rezultat descurajarea şi dispariţia motivaţiei angajaţilor.

Manageri care nu ştiu când să acorde mai mult timp deciziilor

Se cunoaşte faptul că multe companii suferă de problema "paraliziei prin analize", alimentată de manageri ineficienţi care tergiversează luarea deciziilor. Cei mai buni manageri sunt cei care iau rapid deciziile. Angajaţilor le plac şefii care sunt încrezători în abilităţile decizionale şi care nu pierd timpul. Dar angajaţii ştiu şi că unele decizii necesită o analiză mai amplă. Când şefii iau decizii pripite, cel mai probabil acestea vor fi greşite. Şefii inteligenţi ştiu când să aloce mai mult timp procesului decizional.

Şefi care consideră deciziile "finale" orice altceva în afară de asta

Mulţi şefi care nu au încredere în propriile decizii au un obicei cu impact negativ: după ce a fost luată o hotărâre, a fost comunicată şi s-a început aplicarea, din cauza neîncrederii ajung la revizuirea deciziei prea devreme şi prea frecvent. Câteva plângeri, un regres de mică amploare sau nemulţumirea pot genera o reanalizare a deciziei care nu este necesară. Această stare de neîncredere şi stres are efecte negative asupra echipei, afectând încrederea în hotărârile luate şi entuziasmul în implementarea acestora.

Manageri care utilizează procesul decizional ca substitut al acţiunilor

"O decizie în sine nu schimbă nimic dacă nu este aplicată. Decizia de a începe o nouă dietă sau un nou tip de exerciţii nu ajută deloc dacă nu sunt aplicate. Din nefericire, după cum eu şi Jeffrey Pfeffer am scris în lucrarea «Diferenţa între a şti şi a face», prea mulţi manageri se comportă ca şi cum dacă au luat o decizie şi-au făcut deja treaba. Adevărul este că abia au început", subliniază editorialistul Robert Sutton. "Cei mai buni manageri consideră o decizie bună ca fiind necesară, dar nu suficientă. Ei trasează sarcini, urmăresc aplicarea şi recompensează persoanele pentru a se asigura că ideile inteligente sunt transformate în acţiuni eficiente", concluzionează WSJ.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 655 / 9983
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează asistentă|secretară recepție
Bucharest Arbitration Days – termenul de înscriere a fost prelungit până la data de 31 mai 2019
Business Crime: Țuca Zbârcea & Asociații a obținut, anul trecut, soluții de clasare în faza de urmărire penală într-un număr considerabil de cauze pentru clienți ce au avut calitatea de suspecți sau inculpați. Manuela Gornoviceanu, Managing Associate: Nu există intenții reale de relaxare a legislației anticorupție
Clifford Chance Badea a asistat NE Property B.V. la implementarea programului de obligațiuni de 1.5 miliarde EUR
Cum acționează avocații Schoenherr în mandatele de Concurență. Georgiana Bădescu, Partener: Avem beneficiul unui know-how extraordinar la nivel european și regional, pe care îl fructificăm deplin în interesul clienților. Echipa e orientată în permanență spre învățare și perfecționare
Din vorbă-n vorbă cu Cătălin Micu, partener după ultima rundă de promovări de la ZRP. ”Pentru client, proiectul său este cel mai important, iar avocatul trebui să-l trateze ca atare. Implicarea și disponibilitatea sunt principalele calități cerute unui avocat”
Bondoc și Asociații câștigă definitiv un litigiu privitor la prețurile de vânzare a medicamentelor
Cum percep avocații Budușan Albu & Asociații, prima firmă de penal-comercial înființată în Romania, piața de Businees Crime și cum văd modernizarea sistemului judiciar. Carte de vizită impresionantă: clientelă sofisticată, cazuri complexe și de multe ori transfrontaliere, sume în dispută de peste 1 mld. €
Avocații Enache Pirtea & Asociații au intrat în marile dosare de Business Crime încă din primul an de activitate. Pentru a gestiona relația cu organele de urmărire penală sau cu instanțele de judecată, îți trebuie o doză foarte mare de combativitate și perseverență, dar și un stomac tare și nervi de oțel, spun fondatorii firmei
Biroul Dentons din București are în lucru tranzacții de zeci de milioane de euro în Real Estate. Bogdan Papandopol, Partener: Se observă un grad crescut de „sofisticare” a tranzacțiilor; de cele mai multe ori, atât perioada de due diligence, cât și negocierile, sunt mai extinse
Dublă victorie pentru Suciu Popa la Londra, în cadrul Galei de Premiere Euromoney - Benchmark Litigation Europe Awards. Suciu Popa, firma anului în litigii, Luminița Popa, avocatul anului
Young Ambassadors Forum, la Mușat & Asociații. 35 de tineri din mai multe țări explorează problematica dreptului internațional umanitar și a advocacy-ului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...