ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Companiile de distribuţie de bunuri înregistrează scăderi ale afacerilor de până la 100% şi solicită sprijinul autorităţilor

10 August 2020   |   AGERPRES

În contextul adoptării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, ACDBR solicită prim-ministrului Ludovic Orban o întâlnire de consultări, iar preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului amendarea acestei OUG în procesul legislativ.

 
 
Companiile de distribuţie de bunuri din România solicită sprijin din partea autorităţilor, în condiţiile în care cifra de afaceri din sector a înregistrat o scădere între 20% şi 100% după închiderea sistemului HoReCa, principalul canal de comerţ pentru aceste companii, susţin reprezentanţii Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România (ACDBR).

"Asociaţia Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România a semnalat de la începutul lunii aprilie dificultăţile cu care se confruntă în piaţă distribuitorii de bunuri de larg consum, generate prioritar de închiderea sistemului HoReCa, acesta fiind unul dintre canalele noastre de comerţ, alături de magazinele de proximitate independente. Când au fost închise restaurantele, cifrele de afaceri ale distribuitorilor au avut scăderi între 20% şi 100% comparativ cu perioada similară a anului precedent. Dacă HoReCa suferă economic şi distribuţia suferă proporţional similar", precizează preşedintele asociaţiei, Ovidiu Gheorghe, într-un comunicat transmis luni AGERPRES.


În contextul adoptării Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, ACDBR solicită prim-ministrului Ludovic Orban o întâlnire de consultări, iar preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului amendarea acestei OUG în procesul legislativ.

"Comisia Europeană a adoptat în 19 martie 2020 Comunicarea "Cadru temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19", prin care sunt stabilite posibilităţile pe care le au statele membre în temeiul normelor Uniunii pentru a asigura lichiditatea şi accesul la finanţare al întreprinderilor care întâmpină dificultăţi ca urmare a epidemiei actuale de COVID-19, menţinând în acelaşi timp integritatea pieţei interne a UE, asigurând condiţii de concurenţă echitabile", se precizează în document.

Distribuitorii susţin că nivelul scăzut de compentenţă profesională în unele ministere (agricultură, economie, fonduri europene) şi nesocotirea concluziilor dialogului cu asociaţiile profesionale şi patronale golesc de conţinut prevederile OUG 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile.

"Aşteptată din aprilie de mediul de afaceri din România, această Ordonanţă a Guvernului instituie granturi pentru capital de lucru şi pentru investiţii pentru anumite sectoare economice fără fundamentare economică prealabilă, fără a ţine cont de realitatea economică generată de epidemia de COVID-19, iar criteriile de selecţie la finanţare ale proiectelor de investiţii sunt neabordabile de multe dintre IMM-uri din punctul de vedere al şanselor de a obţine punctajul necesar pentru a primi finanţare. Principalele coduri CAEN specifice activităţii de distribuţie de bunuri de larg consum nu figurează în anexele OUG 130/2020, deşi din discuţiile şi corespondenţa oficială purtate de noi cu reprezentanţi ai autorităţilor publice naţionale şi europene, aceste coduri CAEN nu sunt interzise la eligibilitatea finanţării din fonduri europene: 4617 - Intermedieri in comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun, 4634 - Comerţ cu ridicata al băuturilor, 4639 - Comerţ cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun", explică preşedintele asociaţiei.

În opinia ACDBR, această OUG, neavând o fundamentare economică, pe de-o parte, creează discriminare între sectoare economice şi, pe de altă parte, prioritizează anumite sectoare economice total irelevante în contextul economic actual generat de epidemia de COVID-19.

În plus, ACDBR contribuie în context macroeconomic la asigurarea securităţii alimentare şi la diminuarea deficitului de balanţă comercială ale României prin supravieţuirea comerţului tradiţional (independent), în contextul în care peste 65% din comerţul cu bunuri de larg consum pe teritoriul naţional se realizează prin supermagazinele firmelor multinaţionale.

ACDBR reprezintă prin membrii ei o cifră de afaceri însumată de circa 1,36 miliarde de euro, capital 100% naţional, 35% din totalul pieţei de distribuţie tradiţionale de bunuri, circa 11.000 de angajaţi şi peste 75.000 de clienţi asigurând "distribuţia tradiţională" a bunurilor de larg consum pe teritoriul naţional în sistemul HORECA şi în piaţa magazinelor de proximitate/retaileri independenţi.

De asemenea, companiile de distribuţie livrează bunuri în mediul rural (44,8% din populaţia României) aproape 100%, "comerţul modern" nefiind activ în acest segment de piaţă.

Membrii asociaţiei susţin că neincluderea codurilor CAEN specifice distribuţiei de bunuri de larg consum în lista sectoarelor eligibile la finanţare în OUG 130/20202 ne ridică semne de întrebare asupra seriozităţii Guvernului României în elaborarea Planului naţional de investiţii şi relansare economică, în care a fost menţionată ca prioritate strategică finanţarea reţelei de opt depozite regionale de colectare, depozitare, sortare, ambalare, procesare şi comercializare a produselor româneşti (pag. 140 a documentului adoptat în iulie), deoarece codurile CAEN specifice distribuţiei de bunuri sunt tratate diferit de Guvern în adoptarea politicilor publice.

"Milităm pentru nerestricţionarea vreunui cod CAEN în OUG 130/2020, cu excepţia domeniilor expres interzise prin reglementări europene. Domnule Prim ministru Ludovic Orban, înţelegem supraaglomerarea activităţii guvernamentale în această perioadă nefericită, însă vă solicităm să ne acordaţi o audienţă în regim de maximă urgenţă pentru a înţelege viziunea economică a Guvenului şi pentru a ne putea adapta deciziile de management politicilor publice promovate de Guvernul pe care îl conduceţi. Jurământul depus de dumneavoastră la învestire nu vă dă dreptul să toleraţi în echipa condusă de dumneavoastră incompetenţa unor miniştri care discriminează sectoare economice şi care generează confuzie şi incertitudini suplimentare celor existente deja. Subliniem că am făcut şi vom continua toate demersurile legale, inclusiv informarea Comisiei Europene şi a membrilor Parlamentului naţional, pentru a urmări obiectivele şi nevoile legitime ale distibuitorilor de bunuri de larg consum din România", subliniază Ovidiu Gheorghe în comunicatul transmis AGERPRES.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 310 / 12406
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații își consolidează practica de drept societar ̸ M&A prin cooptarea Mădălinei Ivan
MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații implementează o platformă de inteligență artificială pentru sectorul juridic. Firma de avocați urmărește dezvoltarea în sfera digitală și accelerează pe zona de tehnologie
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
Înalta Curte repune inspecția fiscală în termenul legal. Avocații Radu și Asociații au contribuit la obținerea deciziei
Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...