ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Criza cauzată de răspândirea virusului COVID-19 se răsfrânge şi asupra producţiei statistice

23 Martie 2020   |   AGERPRES

În ceea ce priveşte colectarea datelor de la populaţie, INS menţionează că a suspendat temporar cercetările statistice pe bază de interviu faţă în faţă.

 
 
Criza cauzată de răspândirea virusului COVID-19 se răsfrânge şi asupra producţiei statistice a Institutului Naţional de Statistică, dar din acest punct de vedere instituţia va lua măsurile necesare pentru a limita pe cât posibil impactul pe termen lung, se arată într-un comunicat al INS.

Potrivit instituţiei, măsurile vor fi, de asemenea, coordonate în cadrul Sistemului Statistic European (SSE) şi cu Eurostat.

"INS doreşte să se asigure că producţia datelor statistice nu va fi întreruptă, iar calitatea acestora nu va fi afectată de măsurile pe care le vom întreprinde. Ca institut central de statistică, analizăm societatea şi economia românească, chiar şi în perioadele de criză precum aceasta. Astfel, vom putea oferi instituţiilor publice şi celorlalte categorii de utilizatori informaţiile necesare în următoarea perioadă", se menţionează în comunicat.


În ceea ce priveşte colectarea datelor de la populaţie, INS menţionează că a suspendat temporar cercetările statistice pe bază de interviu faţă în faţă.

"Rugăm persoanele cărora li se solicită date să răspundă prin modalităţi alternative (telefonic sau electronic). Participanţii la Ancheta forţei de muncă în gospodării vor fi contactaţi şi intervievaţi prin telefon", se spune în comunicat.

Referitor la colectarea datelor de la companii, INS precizează că solicită firmelor care sunt incluse în eşantion să trimită în continuare datele prin intermediul platformei eSOP. Dacă acest lucru nu este posibil din cauza suspendării temporare a activităţii, datele pot fi trimise şi după termenul stabilit.

Cu privire la publicarea indicelui lunar al preţurilor de consum, INS menţionează că tratează cu maximă importanţă şi monitorizează constant colectarea datelor statistice, proces care se confruntă cu tulburări generate de situaţia extraordinară a ţării şi care necesită intervenţii asupra colectării datelor şi a soluţiilor metodologice de calcul, pentru a garanta continuitatea şi calitatea informaţiilor produse şi diseminate.

"Măsurile care vizează reducerea răspândirii COVID-19 pot duce la imposibilitatea colectării preţurilor de consum realizată de Direcţiile Regionale şi Judeţene de Statistică folosind metoda tradiţională de colectare (observare în magazin). În acest sens, se va avea în vedere colectarea centralizată de date, prin accesarea datelor disponibile în mediu online, dar şi accesul la datele publicate în Monitorul Preţurilor privind produsele alimentare şi carburanţi. La acest moment, producţia statistică va avea loc în mod regulat. Orice decizie ulterioară va fi comunicată cu maximă transparenţă şi în timp util", se arată în comunicat.

Totodată, în comunicat se afirmă că INS urmăreşte îndeaproape măsurile adoptate de Guvernul României. Astfel, majoritatea angajaţilor INS lucrează de acasă în regim de telemuncă. Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail şi telefon. Toate reuniunile naţionale şi internaţionale sunt pentru moment anulate sau au loc prin conferinţă online.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14932 / 16793
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...