ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Deloitte: Consumatorii europeni pun sănătatea familiei pe primul loc în raport cu problemele financiare

29 Mai 2020   |   AGERPRES

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

 
 
Consumatorii europeni sunt mai preocupaţi de sănătate decât de problemele financiare şi de cele legate de locul de muncă, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19, cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor fiind spaniolii, francezii şi irlandezii, relevă studiul Deloitte State of Consumer Tracker, publicat vineri de Deloitte.

Pe de altă parte, cercetarea de specialitate arată că, în contextul actual, intenţia europenilor de a economisi bani în următoarele patru săptămâni este, în medie, zero. Astfel, ţările care se confruntă cu un nivel mai mic de îngrijorare pentru problemele financiare, precum Olanda, ai cărei locuitori sunt cel mai puţin preocupaţi de plăţile pe care urmează să le facă (21%) sau de amânarea cumpărăturilor costisitoare (33%), sunt mai înclinate către economisire (18% dintre olandezi).


În ceea ce priveşte apariţia unor dificultăţi financiare, 42% dintre consumatorii europeni plănuiesc să amâne cumpărările costisitoare, în timp ce 38% dintre ei sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Potrivit sursei citate, tendinţele europene sunt în linie cu cele globale, în sensul în care sănătatea familiei (65%) şi bunăstarea fizică (54%) sunt principalele preocupări indicate şi de către respondenţii la nivel global, urmate la distanţă mare de problemele legate de situaţia financiară. În acest context, 43% dintre consumatorii la nivel global iau în calcul amânarea cumpărăturilor costisitoare şi 41% din aceştia sunt îngrijoraţi pentru stabilitatea locului de muncă.

Pe acest fond, consumatorii din Spania sunt cei mai îngrijoraţi cu privire la sănătatea familiei lor (76%), urmaţi de cei din Franţa (72%) şi Irlanda (65%). În acelaşi timp, cel trei state se află printre cele mai preocupate de bunăstarea fizică - Spania (70%), Franţa şi Irlanda (50%).

La polul opus, Olanda este mai relaxată în privinţa problemelor legate de sănătatea familiei (43%) şi bunăstare (32%), iar în privinţa pierderii locului de muncă, respondenţii spanioli simt cea mai mare presiune (59%), urmaţi de italieni (45%) şi britanici (38%).

Datele studiului Deloitte relevă faptul că un sfert din consumatorii europeni spun că intenţionează să cheltuiască mai mult pe alimente şi 21% dintre aceştia pe bunuri de uz casnic, în următoarele patru săptămâni. Cei mai interesaţi de aceste categorii de bunuri s-au declarat irlandezii şi italienii.

În continuare, deşi şi-au exprimat îngrijorarea faţă de starea de sănătate şi de siguranţă, europenii preferă cumpărăturile în mediul off-line, mai mult de jumătate dintre aceştia intenţionând să meargă în magazine pentru alimente (72%) şi bunuri de uz casnic (74%).

De asemenea, în contextul în care tot mai multe persoane lucrează de acasă, consumatorii plănuiesc să cheltuiască mai mult pe servicii de internet şi comunicaţii mobile, în principal în Olanda (17%), Spania (13%) şi Germania (11%). În plus, peste un sfert dintre cei chestionaţi (26%) au declarat că vor cheltui mai puţin pe mâncarea de la restaurant şi cea comandată acasă.

În baza analizei comportamentului de consum, studiul Deloitte a delimitat patru profiluri ale consumatorilor.

Astfel, profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenţionează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe.

Totodată, un al profil este cel al consumatorului care îşi face provizii, care intenţionează să-şi facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, iar aici italienii (43%), britanicii (41%) şi irlandezii (39%) sunt pe primele locuri.

A treia categorie de consumatori se referă la vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile. Aceştia se regăsesc, în principal, în Germania (47%) şi Marea Britanie (46%).

Nu în cele din urmă, al treilea segment este al consumatorilor comozi, numeroşi în Irlanda, Marea Britanie (46%) şi în Spania (41%), fiind cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate.

Studiul Deloitte State of Consumer Tracker a fost realizat pe un eşantion de 15.000 de respondenţi din 15 ţări, dintre care şapte state europene (Franţa, Germania, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Olanda şi Spania), în a doua jumătate a lunii mai 2020.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

În România, Deloitte este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal România, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionişti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14487 / 16755
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...