ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Digitalizarea impulsionează piața serviciilor de controlling din România, situată în prezent la circa 80 mil. €

14 Mai 2019   |   BizLawyer

Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net.

Sursa: Pixabay

 
 
Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali din domeniul consultanței în management, apreciază că în viitorul apropiat, digitalizarea departamentelor financiare va deveni o necesitate și va reprezenta un factor decisiv în eficientizarea serviciilor destinate controlului performanței economice (controlling). Potrivit estimărilor reprezentanților Horváth & Partners, valoarea acestui segment de piață în România s-a ridicat în 2018, la circa 80 milioane euro, ceea ce înseamnă 40% din totalul pieței locale de consultanță. În prezent, piața serviciilor de consultanță în controlling continuă să crească, pe fondul digitalizării, care devine o mega-tendință, inclusiv la nivelul departamentelor financiare.


Controllingul este un instrument vital pentru buna funcționare a unei organizații, furnizând managementului informații esențiale legate de situația afacerii și ajutând în luarea deciziilor strategice. Departamentul de Controlling este implicat în planificarea, bugetarea și monitorizarea performanței financiare a companiei. Acesta asigură folosirea adecvată a resurselor, transparența în tranzacții și are un rol semnificativ în creșterea profitabilității. Derularea procesului de controlling are trei etape: planificare și bugetare, monitorizare și analiză, concluzii și recomandări. În cadrul ultimei etape rezultă măsurile de creștere a profitabilității și diminuare a costurilor, precum și potențialele recomandări pentru ajustarea strategiei.

Conform Horváth & Partners, dacă în urmă cu doi ani, tematica digitalizării departamentelor financiare era una minoră, acum a devenit o preocupare prioritară. În țările din regiunea Europei Centrale și de Est, două treimi dintre companii au lansat inițiative pentru creșterea digitalizării în cadrul departamentelor lor financiare. Instrumentele digitale pot oferi economii semnificative în direcția creșterii eficienței, mai ales în zona de management al datelor și în procesarea tranzacțiilor, componente ale activității de controlling.

"Când departamentul financiar folosește în mod inteligent noile instrumente și metode digitale, întreaga companie are de câștigat. Folosind metode analitice avansate, departamentul financiar obține un sistem de controlling mai eficient și mai proactiv", subliniază Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Din analizele Horváth & Partners, rezultă că circa 90% dintre directorii financiari din România, în creștere cu aproximativ 7% față de 2017, susțin tendințele de digitalizare din mediul de afaceri actual și văd utilitatea schimbării managementului performanței corporațiilor de la un model reactiv și analitic la unul proactiv și predictiv.

Horváth & Partners identifică trei moduri de abordare a transformării digitale: una holistică, de dezvoltare a unei strategii financiare digitale, o a doua de armonizare a datelor și proceselor tranzacționale și cea de-a treia care privește dezvoltarea de prototipuri digitale pentru aplicații speciale.

De asemenea, reprezentanții companiei au identificat cinci caracteristici principale ale unei organizații financiare digitale:
•    utilizarea unui tip de management dinamic, în care deciziile de business sunt luate cu promptitudine;
•    abordarea incluzivă, plecând de la procese integrate de gestionare funcțională și financiară bazate pe platforme comune;
•    organizarea eficientă prin automatizarea proceselor;
•    schimbarea rolurilor, cu atenție sporită asupra parteneriatelor de afaceri și dezvoltării de metodologii;
•    crearea de competențe noi în domeniul finanțelor, prin implementarea unor programe de training.

În acest sens, începând din anul 2017, Horváth & Partners desfășoară bianual un program cu specializarea de “Business Controller” în România, destinat managerilor din departamentele financiare care doresc să-și însușească cele mai bune practici în controlling. "Am inițiat acest program de training, din dorința de a sprijini companiile care vor să-și îmbunătățească activitatea pe termen lung", precizează Kurt Weber. Programul se desfășoară în cadrul Academiei Horváth, care are o tradiție de peste 25 de ani în furnizarea serviciilor de training ale grupului. Astfel, la finalul cursurilor, participanții vor primi certificatul de specializare pentru ocupația de Controller, respectiv Specialist în planificarea, controlul și raportarea performanței economice, acreditat de către Autoritatea Națională pentru Calificări.

Într-o companie, activitatea de controlling este gestionată atât de Financial Controller, cât și de Business Controller, funcții care coexistă, dar care sunt confundate adesea. Business Controller-ul se concentrează mai mult pe mediul de business și mai puțin pe partea financiară. El are o legătură strânsă cu departamentele de producție, vânzări și logistică, construind planuri de afaceri și ajutând la definirea strategiilor pentru identificarea eventualelor dificultăți și a oportunităților pentru dezvoltarea companiei. Printre atribuțiile unui Business Controller se numără și identificarea soluțiilor de reducere a costurilor, precum și de creștere a eficienței. Un Financial Controller este implicat semnificativ în zona de raportare financiară și de urmărire a indicatorilor înregistrați în istoricul companiei. Competențele sale sunt orientate aproape exclusiv pe controlul financiar al afacerii, consolidarea rapoartelor departamentului financiar și raportarea rezultatelor către acționari.

“Am decis să organizăm aceste cursuri, pentru că în momentul de față există un deficit major de Business Controlleri, în companiile mari din România. Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net”, conchide Kurt Weber.

Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproximativ 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling,
managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 1200 / 11138
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Stratulat Albulescu asistă compania Bog’Art Residential cu privire la achiziția unui teren de 800 m.p. în centrul Bucureștiului
    Țuca Zbârcea & Asociații și ELSA București reiau seria de cursuri în domeniul GDPR, după succesul ediției de anul trecut
    Un avocat român intră pe lista celor mai buni profesioniști recomandați în Silicon Valley pentru practica în arbitraj și mediere din domeniul tehnologiei
    Al doilea arbitraj ICSID cerut de frații Micula a ajuns la final | Firma suedeză Mannheimer Swartling, Shearman & Sterling și biroul Dentons din Paris s-au luptat timp de 6 ani cu LDDP și Lalive. Se așteaptă decizia Tribunalului arbitral în litigiul cu pretenții de 2,3 mld. €
    Zamfirescu Racoți Vasile & Partners dă startul celei de-a doua ediții a concursului Premiile de excelență „Viorel-Mihai Ciobanu”
    Avocații Mitel & Asociații sunt implicați în discuții care privesc tranzacții noi, estimate a se finaliza în T1-2020. Sorin Mitel (Managing Partner): Avocatura rămâne esențialmente o profesie și mai puțin o „afacere” în care prețurile să dicteze competitivitatea
    Conferință internațională în domeniul arbitrajului la București: ”Innovation in Arbitration and M&A Disputes”
    Voinescu Lawyers a încheiat o alianță cu Studio legale asociato Martinez & Novebaci din Milano. Casa de avocați a deschis și un birou la Paris
    România a câștigat arbitrajul în care italienii de la FIN.CO.GE.RO cereau despăgubiri de 327 mil. €. Ce facturi a plătit statul pentru apărare în acest dosar și ce firme de avocați sărbătoresc victoria
    Ce punctaje au obținut firmele selectate de Ministerul Finanțelor pentru derularea Programului MTN | Pelinari și Pelinari, în asociere cu Cleary Gottlieb, s-a clasat pe prima poziție. Pe lista finaliștilor sunt și asocierile din care fac parte Filip & Company și Volciuc-Ionescu
    Dr. Sabin Taclit, Legal Manager în cadrul NextGen Communications: Strategia departamentelor juridice va rămâne aceeași și în anul 2020: prevenire și inovație. Va fi un an dedicat mai mult consultanței juridice și mai puțin activității litigioase
    LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...