ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Digitalizarea impulsionează piața serviciilor de controlling din România, situată în prezent la circa 80 mil. €

14 Mai 2019   |   BizLawyer

Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net.

Sursa: Pixabay

 
 
Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali din domeniul consultanței în management, apreciază că în viitorul apropiat, digitalizarea departamentelor financiare va deveni o necesitate și va reprezenta un factor decisiv în eficientizarea serviciilor destinate controlului performanței economice (controlling). Potrivit estimărilor reprezentanților Horváth & Partners, valoarea acestui segment de piață în România s-a ridicat în 2018, la circa 80 milioane euro, ceea ce înseamnă 40% din totalul pieței locale de consultanță. În prezent, piața serviciilor de consultanță în controlling continuă să crească, pe fondul digitalizării, care devine o mega-tendință, inclusiv la nivelul departamentelor financiare.


Controllingul este un instrument vital pentru buna funcționare a unei organizații, furnizând managementului informații esențiale legate de situația afacerii și ajutând în luarea deciziilor strategice. Departamentul de Controlling este implicat în planificarea, bugetarea și monitorizarea performanței financiare a companiei. Acesta asigură folosirea adecvată a resurselor, transparența în tranzacții și are un rol semnificativ în creșterea profitabilității. Derularea procesului de controlling are trei etape: planificare și bugetare, monitorizare și analiză, concluzii și recomandări. În cadrul ultimei etape rezultă măsurile de creștere a profitabilității și diminuare a costurilor, precum și potențialele recomandări pentru ajustarea strategiei.

Conform Horváth & Partners, dacă în urmă cu doi ani, tematica digitalizării departamentelor financiare era una minoră, acum a devenit o preocupare prioritară. În țările din regiunea Europei Centrale și de Est, două treimi dintre companii au lansat inițiative pentru creșterea digitalizării în cadrul departamentelor lor financiare. Instrumentele digitale pot oferi economii semnificative în direcția creșterii eficienței, mai ales în zona de management al datelor și în procesarea tranzacțiilor, componente ale activității de controlling.

"Când departamentul financiar folosește în mod inteligent noile instrumente și metode digitale, întreaga companie are de câștigat. Folosind metode analitice avansate, departamentul financiar obține un sistem de controlling mai eficient și mai proactiv", subliniază Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Din analizele Horváth & Partners, rezultă că circa 90% dintre directorii financiari din România, în creștere cu aproximativ 7% față de 2017, susțin tendințele de digitalizare din mediul de afaceri actual și văd utilitatea schimbării managementului performanței corporațiilor de la un model reactiv și analitic la unul proactiv și predictiv.

Horváth & Partners identifică trei moduri de abordare a transformării digitale: una holistică, de dezvoltare a unei strategii financiare digitale, o a doua de armonizare a datelor și proceselor tranzacționale și cea de-a treia care privește dezvoltarea de prototipuri digitale pentru aplicații speciale.

De asemenea, reprezentanții companiei au identificat cinci caracteristici principale ale unei organizații financiare digitale:
•    utilizarea unui tip de management dinamic, în care deciziile de business sunt luate cu promptitudine;
•    abordarea incluzivă, plecând de la procese integrate de gestionare funcțională și financiară bazate pe platforme comune;
•    organizarea eficientă prin automatizarea proceselor;
•    schimbarea rolurilor, cu atenție sporită asupra parteneriatelor de afaceri și dezvoltării de metodologii;
•    crearea de competențe noi în domeniul finanțelor, prin implementarea unor programe de training.

În acest sens, începând din anul 2017, Horváth & Partners desfășoară bianual un program cu specializarea de “Business Controller” în România, destinat managerilor din departamentele financiare care doresc să-și însușească cele mai bune practici în controlling. "Am inițiat acest program de training, din dorința de a sprijini companiile care vor să-și îmbunătățească activitatea pe termen lung", precizează Kurt Weber. Programul se desfășoară în cadrul Academiei Horváth, care are o tradiție de peste 25 de ani în furnizarea serviciilor de training ale grupului. Astfel, la finalul cursurilor, participanții vor primi certificatul de specializare pentru ocupația de Controller, respectiv Specialist în planificarea, controlul și raportarea performanței economice, acreditat de către Autoritatea Națională pentru Calificări.

Într-o companie, activitatea de controlling este gestionată atât de Financial Controller, cât și de Business Controller, funcții care coexistă, dar care sunt confundate adesea. Business Controller-ul se concentrează mai mult pe mediul de business și mai puțin pe partea financiară. El are o legătură strânsă cu departamentele de producție, vânzări și logistică, construind planuri de afaceri și ajutând la definirea strategiilor pentru identificarea eventualelor dificultăți și a oportunităților pentru dezvoltarea companiei. Printre atribuțiile unui Business Controller se numără și identificarea soluțiilor de reducere a costurilor, precum și de creștere a eficienței. Un Financial Controller este implicat semnificativ în zona de raportare financiară și de urmărire a indicatorilor înregistrați în istoricul companiei. Competențele sale sunt orientate aproape exclusiv pe controlul financiar al afacerii, consolidarea rapoartelor departamentului financiar și raportarea rezultatelor către acționari.

“Am decis să organizăm aceste cursuri, pentru că în momentul de față există un deficit major de Business Controlleri, în companiile mari din România. Piața are nevoie de cel puțin încă 2.000 de specialiști în Business Controlling, iar ca dovadă, în prezent, un om cu o experiență de circa doi, trei ani poate ajunge la un salariu de aproximativ 1.500 euro net”, conchide Kurt Weber.

Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproximativ 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling,
managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 291 / 10229
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Avocații din cadrul D&B David și Baias văd un interes crescut pentru sectorul logistic și industrial, în perioada următoare. Georgiana Bălan, Head of Real Estate: Suntem implicați în patru proiecte distincte pentru construirea de fabrici în provincie și în apropierea Bucureștiului
    Directiva europeană privind drepturile acționarilor trebuia transpusă în legislația românească până la jumătatea lunii iunie 2019 | Narcisa Oprea, Partener Schoenherr: Chiar dacă directiva nu a fost transpusă încă, existând doar un proiect de lege în acest sens, clienții noștri se pregătesc din vreme pentru conformare, dată fiind anvergura schimbărilor
    PNSA și NNDKP, consultanți într-o finanțare de 324 mil. € acordată de un sindicat bancar grupului Ameropa. Ce echipe de avocați au lucrat în proiect
    LafargeHolcim preia producătorul de prefabricate Somaco de la Oresa. Avocații PNSA au asistat fondul de investiții, Filip & Company a fost alături de cumpărător
    CMS a asistat fondul de private equity Innova în preluarea unuia dintre cei mai puternici jucători români din piața de optică medicală. Vânzătorii, asistați de avocații PNSA | Ce echipe au lucrat în tranzacție
    GDPR, după primul an | Intensificarea acțiunilor de conformare a generat un plus de activitate în domeniul consultanței juridice. Mădălina Constantin, Managing Counsel Dentons: Suntem abia la începutul provocărilor juridice ce țin de conformarea cu cerințele GDPR
    Legal Tech: Bohâlțeanu & Asociații alege KeyVisionPRO
    Confiscările la vamă ale sumelor ce depășesc 10.000 euro, sub lupa CJUE. Demersurile, inițiate de Țuca Zbârcea & Asociații
    Mușat & Asociații obține, la ÎCCJ, soluții favorabile pentru SIF Transilvania în două litigii cu ASF. Colaborare cu avocații ”Schiau, Prescure, Teodorescu, Crișan” din Brașov
    GDPR, după primul an | Suportul oferit de avocați va fi în continuare necesar. Silvia Sandu, Partener BSMP: Urmărim cu interes conturarea practicii relevante a instanțelor de judecată naționale și europene în contextul noii reglementări
    MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman intră în panelul regional al firmelor de avocați cu care lucrează Air France-KLM. Asistența pluridisciplinară acoperă arii de practică conexe activității companiilor aeriene
    Avocații Țuca Zbârcea & Asociații au convins instanța să suspende sanțiunea ANPC dată Vodafone. Ce avocați au mai făcut parte din echipa condusă de Ștefan Damian (Deputy Managing Partner)
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...