ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Facebook clarifică modul de utilizare a datelor utilizatorilor, la solicitarea CE | Modelul de afaceri, pe înţelesul tuturor

10 Aprilie 2019   |   Mediafax

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârşitul lunii iunie 2019. Comisia şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

 
 
Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziţii suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale, în schimbul acordului de a-şi pune la dispoziţie datele şi de a primi materiale publicitare, anunţă Comisia Europeană.

În plus, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea servicii de publicitate ţintite către comercianţi prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor.

Schimbările au fost efectuate în baza solicitărilor Comisiei Europene şi ale autorităţile de protecţie a consumatorilor.

Modelul de afaceri Facebook


De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terţi, cum pot fi închise conturile de către utilizatori şi din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu şi cuprinzător.

Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a salutat acordul: „Astăzi, Facebook dă în sfârşit dovadă de angajament faţă de o transparenţă sporită şi de un limbaj simplu în clauzele de furnizare a serviciilor sale. Societăţile care doresc să recâştige încrederea utilizatorilor după scandalul Facebook/Cambridge Analytica nu ar trebui să îşi ascundă în spatele unor termeni juridici complicaţi modul în care câştigă miliarde de pe urma datelor utilizatorilor. Acum, utilizatorii vor înţelege în mod clar că datele lor sunt folosite de către Facebook pentru a vinde mesaje publicitare ţintite. Unindu-şi forţele, autorităţile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană apără drepturile consumatorilor din UE.”

Scandalul Cambridge Analytica

În urma scandalului Cambridge Analytica şi în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanţată şi cu privire la veniturile obţinute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat şi alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

În plus, ca urmare a acţiunii de asigurare a respectării normelor, Facebook a mai modificat şi: politica sa cu privire la limitarea răspunderii, recunoscându-şi acum răspunderea în caz de neglijenţă, spre exemplu în cazul în care datele au fost prelucrate necorespunzător de către terţi; capacitatea sa de a modifica în mod unilateral termenele şi condiţiile prin limitarea acesteia la cazurile în care modificările sunt rezonabile, luând în considerare şi interesul consumatorilor; normele privind păstrarea temporară a conţinutului care a fost şters de către utilizatori. Conţinutul de acest tip poate fi păstrat numai în anumite cazuri – spre exemplu în scopul conformării unei cereri de executare din partea unei autorităţi – şi pentru o perioadă de maximum 90 de zile din motive de natură tehnică; limbajul ce clarifică dreptul de apel al utilizatorilor cărora le-a fost şters conţinutul.

Regulamentul UE

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârşitul lunii iunie 2019. Comisia şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

Dacă Facebook nu îşi va îndeplini angajamentele, autorităţile de protecţie a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare, inclusiv la sancţiuni.

Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorului creează legături între autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor în cadrul unei reţele paneuropene de asigurare a respectării legislaţiei. Pe baza acestui regulament, o autoritate naţională dintr-o ţară a UE poate solicita sprijinul omologului său din altă ţară a UE pentru a pune capăt unei încălcări la nivel transfrontalier a legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a efectuat o evaluare comună, coordonată de Direcţia generală concurenţă, consumatori şi prevenirea fraudelor (link is external) din Franţa (DGCCRF), a clauzelor Facebook de furnizare a serviciilor şi a solicitat atât Facebook, cât şi Twitter şi Google+, o serie de modificări în scopul îmbunătăţirii unor clauze contractuale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 68 / 9893
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: ZRP recrutează avocați definitivi pentru departamentul Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv (Consultanță | Dreptul muncii)
Zamfirescu Racoți & Partners a premiat excelența în cadrul concursului de procedură civilă „Viorel-Mihai Ciobanu”
Țuca Zbârcea & Asociații obține retractarea unei hotărâri definitive în materia achizițiilor publice pentru încălcarea principiului preeminenței dreptului UE
Volumul mare de muncă impune extinderea departamentului de Real Estate de la Mușat & Asociații. Monia Dobrescu, Partener: Premizele acestui an par a fi foarte bune. Avem proiecte noi, finanțări si refinanțări, chiar și o asociere pentru dezvoltarea unui proiect mixt, iar o serie de clienți vor să își extindă business-ul
Bucharest Arbitration Days, 6-7 Iunie. Avocați din elita arbitrajului internațional vor discuta, la București, teme de actualitate
Un software pentru avocații secolului XXI. George Barcun, General Manager Softventure: KeyVisionPRO este o sumă a lecțiilor învățate de-a lungul celor 10 ani de suport tehnologic pentru mii de utilizatori din cadrul firmelor de avocatură
ZRP, avocații OMV în arbitrajul ICC cu statul român. Pretențiile ajung la 70 mil. E, dar creanțele austriecilor asupra statului depășesc o jumătate de miliard de euro
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Real Estate de la Biriș Goran, în ultimul an. Punctele vulnerabile ale tranzacțiilor din piața imobiliară, explicate de Gabriel Biriș, fondatorul firmei
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează Paralegal
Transferurile de proprietate și închirierile, cea mai mare pondere în mandatele echipei de Real Estate de la Radu & Asociații, în ultimele luni. Lucian Vițelaru, Senior Managing Associate, explică la ce se uită investitorii și ce precauții își iau bancile care finanțează proiectele
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen anunță formalizarea Centrului de Excelență în Litigii Fiscale (NNDKP CELF)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...