ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Facebook clarifică modul de utilizare a datelor utilizatorilor, la solicitarea CE | Modelul de afaceri, pe înţelesul tuturor

10 Aprilie 2019   |   Mediafax

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârşitul lunii iunie 2019. Comisia şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

 
 
Facebook va introduce în clauzele de utilizare a serviciilor sale dispoziţii suplimentare de natură să explice faptul că utilizatorii beneficiază de acces gratuit la serviciile sale, în schimbul acordului de a-şi pune la dispoziţie datele şi de a primi materiale publicitare, anunţă Comisia Europeană.

În plus, clauzele Facebook vor explica în mod clar că modelul său de afaceri se bazează pe vânzarea servicii de publicitate ţintite către comercianţi prin folosirea datelor aferente profilurilor utilizatorilor.

Schimbările au fost efectuate în baza solicitărilor Comisiei Europene şi ale autorităţile de protecţie a consumatorilor.

Modelul de afaceri Facebook


De asemenea, noile clauze explică în detaliu ce servicii bazate pe utilizarea datelor utilizatorilor sunt vândute de Facebook către terţi, cum pot fi închise conturile de către utilizatori şi din ce motive pot fi dezactivate acestea. Aceste modificări au loc în urma unor dialoguri menite să ducă la informarea completă a utilizatorilor cu privire la modelul de afaceri al Facebook într-un limbaj simplu şi cuprinzător.

Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, a salutat acordul: „Astăzi, Facebook dă în sfârşit dovadă de angajament faţă de o transparenţă sporită şi de un limbaj simplu în clauzele de furnizare a serviciilor sale. Societăţile care doresc să recâştige încrederea utilizatorilor după scandalul Facebook/Cambridge Analytica nu ar trebui să îşi ascundă în spatele unor termeni juridici complicaţi modul în care câştigă miliarde de pe urma datelor utilizatorilor. Acum, utilizatorii vor înţelege în mod clar că datele lor sunt folosite de către Facebook pentru a vinde mesaje publicitare ţintite. Unindu-şi forţele, autorităţile de protecţie a consumatorilor şi Comisia Europeană apără drepturile consumatorilor din UE.”

Scandalul Cambridge Analytica

În urma scandalului Cambridge Analytica şi în urma anchetei privind platformele de comunicare socială din 2018, Comisia Europeană şi autorităţile naţionale de protecţie a consumatorilor au solicitat Facebook să informeze în mod clar utilizatorii cu privire la modul în care este finanţată şi cu privire la veniturile obţinute din utilizarea datelor utilizatorilor. Acestea au mai solicitat şi alinierea restului clauzelor de furnizare a serviciilor platformei la legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

În plus, ca urmare a acţiunii de asigurare a respectării normelor, Facebook a mai modificat şi: politica sa cu privire la limitarea răspunderii, recunoscându-şi acum răspunderea în caz de neglijenţă, spre exemplu în cazul în care datele au fost prelucrate necorespunzător de către terţi; capacitatea sa de a modifica în mod unilateral termenele şi condiţiile prin limitarea acesteia la cazurile în care modificările sunt rezonabile, luând în considerare şi interesul consumatorilor; normele privind păstrarea temporară a conţinutului care a fost şters de către utilizatori. Conţinutul de acest tip poate fi păstrat numai în anumite cazuri – spre exemplu în scopul conformării unei cereri de executare din partea unei autorităţi – şi pentru o perioadă de maximum 90 de zile din motive de natură tehnică; limbajul ce clarifică dreptul de apel al utilizatorilor cărora le-a fost şters conţinutul.

Regulamentul UE

Facebook va finaliza punerea în aplicare a tuturor angajamentelor sale cel târziu la sfârşitul lunii iunie 2019. Comisia şi Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor vor urmări îndeaproape procesul de punere în aplicare a modificărilor.

Dacă Facebook nu îşi va îndeplini angajamentele, autorităţile de protecţie a consumatorilor ar putea decide să recurgă la măsuri de executare, inclusiv la sancţiuni.

Regulamentul UE privind cooperarea în materie de protecţie a consumatorului creează legături între autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor în cadrul unei reţele paneuropene de asigurare a respectării legislaţiei. Pe baza acestui regulament, o autoritate naţională dintr-o ţară a UE poate solicita sprijinul omologului său din altă ţară a UE pentru a pune capăt unei încălcări la nivel transfrontalier a legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a efectuat o evaluare comună, coordonată de Direcţia generală concurenţă, consumatori şi prevenirea fraudelor (link is external) din Franţa (DGCCRF), a clauzelor Facebook de furnizare a serviciilor şi a solicitat atât Facebook, cât şi Twitter şi Google+, o serie de modificări în scopul îmbunătăţirii unor clauze contractuale.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16353 / 16775
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...