ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM demarează, în regim de urgenţă, Programul IMM Invest Romania

09 Aprilie 2020   |   AGERPRES

Instituţiile de credit interesate vor transmite Fondului de Garantare şi Ministerului Finanţelor solicitarea de înscriere în program până la data de 16 aprilie 2020, nivelul costurilor totale pe care le vor aplica, precum si valoarea estimata a finanţărilor pentru anul 2020.

 
 
Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM demarează, în regim de urgenţă, Programul IMM Invest Romania, care permite IMM-urilor afectate semnificativ de criză să îşi asigure lichidităţile pentru derularea activităţii curente sau pentru investiţii, prin accesarea unor finanţări garantate.

"Pentru a preîntâmpina şi a lua măsuri de diminuare a consecinţelor economice generate de pandemia COVID-19 asupra întreprinderilor mici şi mijlocii, FNGCIMM anunţă demararea, în regim de urgenţă, a Programului IMM Invest România, aprobat prin OUG nr.110/2017, cu îmbunătăţirile aduse prin OUG 29/21.03.2020. Programul guvernamental IMM Invest România permite IMM-urilor afectate semnificativ de criză să îşi asigure lichidităţile pentru derularea activităţii curente sau pentru investiţii, prin accesarea unor finanţări garantate", se arată într-un comunicat al FNGCIMM remis joi AGERPRES.


Instituţiile de credit interesate vor transmite Fondului de Garantare şi Ministerului Finanţelor solicitarea de înscriere în program până la data de 16 aprilie 2020, nivelul costurilor totale pe care le vor aplica, precum si valoarea estimata a finanţărilor pentru anul 2020.

FNGCIMM va garanta aceste finanţări în numele şi în contul statului român, iar garanţiile vor putea acoperi un procent de maximum 80% din creditele de investiţii, cu o valoare maximă de 10 milioane de lei, şi din creditele/liniile de credit destinate finanţării capitalului de lucru necesar întreprinderilor mijlocii, în valoare de până la 5 milioane de lei, şi/sau un procent de 90% din creditele/liniile de credit, în valoare de până la un milion de lei acordate întreprinderilor mici, respectiv din creditele/liniile de credit de până la 500.000 lei, acordate microîntreprinderilor.

Valoarea creditelor/liniilor de credit se va dimensiona în funcţie media cheltuielilor aferente capitalului de lucru din ultimii 2 ani fiscali, în limita a 5 milioane de lei.

Pentru IMM-urile nou-înfiinţate, valoarea maximă a finanţării pentru creditele/liniile de credit pentru capital de lucru va fi calculată ca dublul mediei cheltuielilor aferente capitalului de lucru din balanţele lunare.

Durata maximă a finanţării în cazul creditelor pentru realizarea de investiţii este de 72 de luni, fără posibilitate de prelungire, iar durata maximă a finanţării în cazul creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru este de 36 de luni, cu posibilitatea prelungirii pe o perioadă de încă 36 de luni.

Garanţiile se acordă la solicitările băncilor, pe baza aceleiaşi documentaţii necesare pentru aprobarea creditelor, printr-o procedură rapidă, imediat după operaţionalizarea Programului şi după înscrierea băncilor finanţatoare în Program.

"FNGCIMM este pregătit să implementeze Programul IMM Invest România, ca măsură de menţinere în viaţă a peste 40.000 de IMM-uri. Am creat o schemă simplă de finanţare/garantare, în condiţii avantajoase pentru beneficiari, am configurat organizaţional fluxurile de analiză şi aprobare să funcţioneze în regim de urgenţă. Înţelegem perfect că în această situaţie de criză, întreprinderile mici şi mijlocii sunt cele mai afectate şi le suntem alături pentru a le asigura gura de oxigen de care au nevoie pentru supravieţuire. Solicităm tuturor partenerilor bancari să colaboreze pentru a depăşi acest moment critic, având încredere în capacitatea noastră operaţională de garantare. În această perioadă de incertitudine dorim să eliminăm măcar parţial presiunea resimţită de cele mai afectate întreprinderi mici şi mijlocii, iar pe ceilalţi antreprenori, care nu se regăsesc în criteriile de eligibilitate ale acestui program, îi anunţăm că în curând vom operaţionaliza un alt produs de finanţare/garantare, susţinut din surse proprii FNGCIMM", a declarat Dumitru Nancu, director general FNGCIMM.

Înregistrarea beneficiarilor în program se realizează pe platforma online dedicată programului, prin parcurgerea următoarelor etape: beneficiarul aplicant se înregistrează în aplicaţia online disponibilă pe site-ul www.imminvest.ro; beneficiarul completează online datele de identificare, ataşează declaraţia IMM în format pdf; aplică pentru unul sau mai multe credite/ linii de credit; aplicaţia software va genera automat solicitantului un mesaj de confirmare a efectuării înregistrării; după efectuarea verificării datelor şi elementelor înregistrate de potenţialul beneficiar aplicant, FNGCIMM emite acordul de principiu privind eligibilitatea în cadrul programului, precum şi numărul de înregistrare; FNGCIMM pune on line la dispoziţia instituţiei de credit selectate documentele înregistrate de IMM, precum şi acordul de principiu privind eligibilitatea beneficiarului aplicant; instituţia de credit analizează cererea beneficiarului şi adoptă intern decizia de acordare a creditului de investiţii/creditului liniei de credit conform solicitării beneficiarului; instituţia de credit aprobă creditul şi transmite FNGCIMM solicitarea privind acordarea garanţiei de stat.

Creditele se acordă în funcţie de criteriile specifice prevăzute în normele şi procedurile interne de creditare ale instituţiilor de credit, cu încadrarea în normele de garantare ale FNGCIMM şi cu respectarea regulilor de gestionare a plafoanelor anuale.

Perioada de derulare a Programului este determinată de alocarea de către MFP a plafonului de garanţii de stat, pentru anul 2020, plafonul total al garanţiilor care pot fi acordate în cadrul Programului fiind de 15 miliarde de lei.

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) este o instituţie financiară nebancară, cu capital de risc, înfiinţată în scopul facilitării accesului IMM-urilor la finanţări, prin acordarea de garanţii pentru instrumentele de finanţare contractate de la bănci comerciale sau din alte surse. FNGCIMM instrumentează programe guvernamentale destinate relansării economice, dezvoltării mediului de afaceri, precum şi creării şi susţinerii de locuri de muncă, funcţionând ca o societate comercială pe acţiuni, cu acţionar unic statul român, sub supravegherea prudenţială a Băncii Naţionale a României.

Garanţia FNGCIMM SA - IFN este de maxim 80% din valoarea împrumutului, fără a depăşi suma de 2,5 milioane euro/beneficiar şi se emite la solicitarea instituţiilor finanţatoare partenere, pentru finanţări aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de către finanţator.

FNGCIMM SA - IFN colaborează cu 27 instituţii financiare în baza unor convenţii de lucru. Garanţia FNGCIMM SA - IFN este cea mai lichidă garanţie, plătibilă în maxim 90 zile de la solicitarea de plată a finanţatorului, însoţită de documentaţia completă, faţă de minim 2 ani, durata medie de executare a unei ipoteci.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14819 / 16791
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...