ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Frames: Firmele nu se grăbesc să angajeze până la toamnă; investitorii se tem de valul 4 Covid

01 Iunie 2021   |   BizLawyer

Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări.

 
 
Relaxarea restricţiilor din pandemie, pe fondul vaccinării şi scăderii semnificative a numărului cazurilor de îmbolnăvire, a adus un optimism rezervat în sectorul economic, iar piaţa muncii nu se va deschide cel puţin până la toamnă, mare majoritate a investitorilor aşteptând ca veştile bune privind evoluţia pandemiei să se confirme, relevă datele unui barometru realizat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting. 

Astfel, 57% dintre managerii chestionaţi în cadrul Barometrului privind piaţa muncii în contextul crizei COVID afirmă că vor relua angajările la toamnă, iar 32% abia în 2022. Numai 9% spun că vor face angajări în următoarele 3-5 luni. 

Întrebaţi care sunt provocările care influenţează piaţa muncii, în prezent, cei mai mulţi dintre investitori (61%) au indicat incertitudinea provocată de dinamica pandemiei COVID, mare parte indicând efectele negative ale unui eventual val 4 de infectări. 

De asemenea, 21% spun că nu sunt încă pregătiţi să facă angajări pentru că activitatea firmei este încă afectată de criză, 16% afirmă că nu găsesc angajaţii potriviţi, iar 7% spun că şi-au restructurat activitatea în aşa fel încât nu mai au nevoie de personal suplimentar.

"Optimismul rezervat al managerilor indică faptul că au învăţat lecţiile crizei. Mulţi dintre ei şi-au restructurat afacerile, şi-au optimizat costurile, schemele de personal, iar proiectele de dezvoltare sunt construite în paşi mult mai prevăzători decât în trecut. Reluarea business-ului la capacitate maximă va interveni treptat, în funcţie de dinamica crizei sanitare, de semnalele privind reluarea consumului şi de evoluţia generală economică, de la dezgheţarea relaţiilor de afaceri la dinamica inflaţiei şi a cursului valutar'', a afirmat Ligia Neacşu, managerul Best Smart Consulting.

În ceea ce priveşte planurile pe care le au managerii cu salariile în 2021, barometrul Frames & Best Smart Consulting a oferit date şi despre dinamica salarială în contextul crizei.

Întrebaţi dacă vor creşte salariile anul acesta, 68% dintre cei chestionaţi au indicat răspunsul "Nu" şi numai 12% au răspuns afirmativ. Restul au evitat să răspundă.

Dintre cei care vor să crească salariile, cei mai mulţi (54%) au indicat o majorare între 3-10%.

"În contexul crizei economice semnificative prin care trece economia reală, problema salariilor rămâne un subiect sensibil. Salariile au crescut şi vor creşte, cel mai probabil, în sectoarele care au înregistrat performanţe optime în pandemie, de la business-urile care au legătură cu sectorul medical, IT, retailul alimentar şi construcţii & materiale de profil. În rest, angajaţii vor trebui să se mulţumească cel mult cu prime ocazionale sau cu creşteri punctuale, în funcţie de inflaţie şi de performanţa înregistrată în următoarele trimestre'', a declarat Adrian Negrescu, managerul Frames.

Potrivit estimărilor specialiştilor, nu este exclus să existe şi tăieri de salarii în domeniile grav afectate de pandemie şi a căror revenire nu este aşteptată decât cel mai probabil în trimestrul 2 din 2022.

Care vor fi criteriile pe baza cărora companiile vor face angajări în semestrul 2 din 2021 şi mai ales în 2022? O întrebare la care răspunsurile managerilor vin să confirme o tendinţă tot mai accentuată în piaţa de resurse umane - pregătirea este esenţială.

47% dintre managerii chestionaţi au indicat pregătirea profesională drept principal criteriu de angajare. 39% au bifat experienţa candidaţilor, 27% sunt interesaţi de salariul cerut, restul răspunsurilor fiind cu referire la diverse alte aspecte, de la disponibilitatea la program prelungit, munca de acasă, transport etc.

"Tot mai multe companii caută oameni cu experienţă şi sunt dispuse să plătească salarii pe măsură pentru a-şi asigura angajaţi cu o pregătire profesională solidă. Vremea celor şcoliţi la locul de muncă a trecut, iar firmele, confruntate cu provocări economice tot mai puternice, caută să-şi asigure o forţă de muncă capabilă să gestioneze orice situaţie'', arată concluziile barometrului.

În aceste condiţii, pentru cei care vor să se angajeze în perioada următoare, devine esenţial să se specializeze, să urmeze cursuri de pregătire, să îşi extindă expertiza.

"Digitalizarea accelerată de criza COVID a schimbat mult economia românească, piaţa muncii în general. Tot mai multe companii sunt dispuse să lucreze remote, să îşi optimizeze schemele de personal astfel încât cursa pentru un loc de muncă bine plătit va fi din ce în ce mai strânsă. Vestea bună este că, în pachetele de angajare au reînceput să apară şi cursurile de specializare continuă'', a susţinut Ligia Neacşu.

Barometrul, efectuat de compania de consultanţă Frames, la comanda Best Smart Consulting, a fost realizat în perioada 27-30 mai 2021, prin chestionare online, telefonic şi email, pe un eşantion reprezentativ de 300 de firme din diverse domenii de activitate, de la comerţ, la servicii financiare, agricultură, energie, confecţii, IT etc. La barometru au răspuns, în total, 1.763 de persoane. Profilul respondenţilor a fost reprezentat de antreprenori, manageri de companii, middle şi top management, cu studii superioare, 58% bărbaţi şi 42% femei, cu o vârstă medie de 47 de ani. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11161 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...