ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Industria ospitalităţii din România valorează 3 miliarde de euro | Deficitul de personal depăşeşte 50.000 de persoane

10 Aprilie 2019   |   AGERPRES

Potrivit şefului HORA, România are nevoie de o industrie a ospitalităţii curată şi reglementată, în condiţiile în care oamenii experimentează, din ce în ce mai mult, "ieşitul la restaurant".

 
 
Valoarea industriei ospitalităţii din România se ridică la 3 miliarde de euro, însă deficitul de personal din domeniu depăşeşte cifra de 50.000 de persoane, a declarat, miercuri, într-o conferinţă dedicată industriei ospitalităţii, Dragoş Petrescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA).

"Avem ani foarte buni şi ne-am strâns aici, nucleul industriei de restaurante, freelanceri, vloggeri, bloggeri, furnizori de materii prime, de servicii, lucruri care ne pot ajuta pe noi, operatorii. Cu toţii avem un singur obiectiv - cum să ne creştem afacerea şi mai ales cum să ne-o creştem pe termen lung. Chiar dacă Bucureştiul, astăzi, deţine primul loc în numărul de restaurante, există oraşe din România foarte importante care cresc şi mă aştept să fie mai prezente. Nu vreau să amintesc aici doar de Cluj sau Timişoara, ci şi de alte oraşe care vin din urmă. Datele din 2017 arată o cifră de afaceri de peste 13 miliarde de lei a industriei ospitalităţii, cu 15% mai mare decât în 2016. Se pare că cei 15% devin un lucru normal... Valoarea pieţei naţionale de ospitalitate este de 3 miliarde de euro. Tot la nivelul anului 2017 existau la nivel naţional 36.000 de restaurante, baruri, cafenele, din care 6.000 în Bucureşti. 300.000 de oameni erau angajaţi în industrie şi aici includem şi serviciile conexe, iar valoarea medie a bonului este de 50 de lei. Ca previziuni, avem peste 50.000 de oameni deficit de personal în industria ospitalităţii. Sunt voci care spun că numărul acestora ar fi şi mai mare. Avem clienţi în faţa restaurantelor, dar nu are cine să-i servească", a afirmat Petrescu.


Potrivit şefului HORA, România are nevoie de o industrie a ospitalităţii curată şi reglementată, în condiţiile în care oamenii experimentează, din ce în ce mai mult, "ieşitul la restaurant".

"HORA coagulează industria şi operatorii pentru a putea să creştem pe termen lung. HORA se bazează pe patru principii. Primul este că trebuie să fim profitabili ca să existăm, al doilea este că trebuie să punem accent şi în valoare tradiţia românească şi cultura gastronomică românească, să avem capacitatea de inovaţie, să reinventăm într-o piaţă care este din ce în ce mai pretenţioasă, să avem capacitatea de a ne transforma şi a ne adapta condiţiilor din ce în ce mai dificile, dar bune. Oamenii au, astăzi, bani, au dorinţă şi educaţia de a experimenta ieşitul la restaurant şi mă refer aici şi la noile canale care se dezvoltă - street food, delivery etc. Coordonatele sociale, capacitatea de face atât de interesante şi necesare restaurantele noastre şi modul de exprimare în restaurante. De asemenea, să respectăm legea, avem nevoie de o industrie curată şi reglementată, pentru că, prin ceea ce facem astăzi, reuşim să păstrăm şi mâine. Numărul de clienţi dispuşi să cheltuiască bani a crescut în România. Acest TVA de 5% ne face din plătitori de TVA, debitori de TVA şi este un avantaj colosal pe care trebuie să-l păstrăm. Nu a fost uşor să-l obţinem", a spus preşedintele HORA.

Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA România) organizează, miercuri, cea de-a treia ediţie a Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii.

Evenimentul reuneşte lideri autohtoni din piaţa HoReCa, personalităţi din plan extern, autorităţi locale şi specialişti din industrii conexe.

HORA este membru în Colegiul de Conducere al Consiliului Consultativ al Turismului din cadrul Ministerul Turismului, iar cei 200 de membri care fac parte din entitate însumează o cifră de afaceri de 500 de milioane de euro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16213 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...