ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MFE: Set de măsuri pentru sprijinirea sistemului medical şi mediului de afaceri românesc, de 680 de mil. E

19 Martie 2020   |   AGERPRES

Potrivit sursei citate, pentru sănătate sunt alocate alte 350 de milioane de euro necesari serviciilor medicale, inclusiv achiziţionării de teste pentru depistarea COVID-19, dar şi echipamentelor de protecţie şi aparaturii de ventilare mecanică.

 
 
Sistemul medical şi mediul de afaceri românesc vor fi sprijinite cu un set de măsuri concrete, în valoare de 680 de milioane de euro, a anunţat, joi, într-un comunicat de presă, Ministerul Fondurilor Europene (MFE).

"În şedinţa de Guvern din seara zilei de 18 martie, ministrul Fondurilor Europene Marcel Boloş a anunţat setul de măsuri concrete luate pentru sprijinirea sistemului medical şi a mediului de afaceri românesc, în valoare de 680 de milioane de euro. Astfel, pentru plata angajaţilor aflaţi în şomaj tehnic conform legislaţiei, Ministerul Fondurilor Europene decontează 300 de milioane de euro, echivalentul a aproximativ 620.000 de salarii. Vor fi susţinute, astfel, firmele din sectoarele economice care întâmpină dificultăţi precum turism, transporturi sau alimentaţie publică şi import-export. Fondurile europene vor fi accesate de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) din subordinea Ministerului Muncii, urmând ca această instituţie să ofere sprijinul financiar angajaţilor care intră în şomaj tehnic", se menţionează în comunicat.


Potrivit sursei citate, pentru sănătate sunt alocate alte 350 de milioane de euro necesari serviciilor medicale, inclusiv achiziţionării de teste pentru depistarea COVID-19, dar şi echipamentelor de protecţie şi aparaturii de ventilare mecanică.

De asemenea, cheltuielile cu hrana alocate populaţiei aflate în carantină timp de 14 zile se ridică la 30 milioane de euro, ceea ce înseamnă aproximativ 335.000 de persoane.

"Suplimentar, echipa dedicată implementării acestor măsuri constituită în Ministerul Fondurilor Europene depune toate eforturile pentru urgentarea aprobării până la sfârşitul lunii martie a proiectelor depuse de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. Alte 682 de milioane de euro, cea mai mare finanţare primită până în prezent de IGSU, vor fi alocate măsurilor de combatere a răspândirii virusului COVID-19", susţine ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

Complementar măsurilor deja aprobate în şedinţa de Guvern, Ministerul Fondurilor Europene a solicitat Comisiei Europene adoptarea de urgenţă a unui pachet integrat de măsuri care va permite sprijinirea economiei, în special în perioada ce va urma după deblocarea stării actuale de urgenţă.

"Se are în vedere flexibilizarea condiţiilor de modificare a programelor operaţionale în vederea sprijinirii implementării eficiente a programelor, precum şi pentru evitarea riscului de dezangajare ce poate apare în această perioadă. De asemenea, se are în vedere mutarea justificării sumelor prefinanţate la sfârşitul perioadei de implementare a proiectelor, dar şi alte măsuri necesare asigurării capitalului de lucru, ridicând pe cât posibil presiunea de pe bugetul de stat", notează MFE.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14784 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...