ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Operatorii aflaţi sub autoritatea Ministerului Transporturilor au cheltuit 18 milioane de lei pentru combaterea pandemiei (raport)

11 August 2020   |   AGERPRES

Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.

 
 
Cheltuielile efectuate de operatorii economici aflaţi sub autoritatea Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) în perioada stării de urgenţă au fost de 18 milioane de lei, finanţate integral din venituri proprii, potrivit raportului Curţii de Conturi privind gestionarea resurselor publice pentru prevenirea şi combaterea pandemiei.

Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.

Un caz special îl constituie situaţia de la SC "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM" SA, unde s-a evidenţiat impactul major pe care starea de urgenţă l-a avut asupra activităţii şi sustenabilităţii financiare. Astfel, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse în perioada stării de urgenţă, numărul curselor regulate operate a scăzut cu 79,42%, respectiv de la 4.665 de curse la 960 de curse, în luna aprilie 2020 nefiind înregistrată nicio cursă internă.


În mod similar, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni a înregistrat o reducere de 86,43% în perioada martie-mai 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi traficul de pasageri pe Aeroportul Băneasa a înregistrat de asemenea, o reducere de 62,81% în perioada verificată faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.

Având în vedere impactul epidemiei de COVID-19 asupra traficului internaţional de pasageri, precum şi asupra aeroporturilor, mărfurilor şi turismului, gradul de încărcare a aeronavelor operate de TAROM a scăzut până la 52,43% în luna mai 2020. Ca urmare, în perioada martie-mai 2020, veniturile totale înregistrate de TAROM au înregistrat o scădere de 70,08% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.

Având în vedere reducerea semnificativă a veniturilor înregistrate în perioada martie-mai 2020 TAROM a solicitat măsuri de sprijin în cadrul unei scheme de ajutor de stat pentru pagubele cauzate de epidemia COVID-19, în scopul asigurării necesarului de lichidităţi pentru acoperirea cheltuielilor curente minime de susţinere a activităţii pentru perioada 1 martie - 31 decembrie 2020.

În acest context şi veniturile Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" SA au înregistrat o diminuare semnificativă faţă de anul anterior (cu 82,64% în cazul veniturile aeronautice şi cu 68,24% în cazul veniturilor nonaeronautice).

"Distinct de cele menţionate, erorile constatate la MTIC nu sunt semnificative şi se referă la neînregistrarea în evidenţa contabilă a materialelor sanitare transferate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, nici la primire şi nici la transmiterea lor către spitalele din subordine, abaterea fiind consemnată şi la unele entităţi din subordine", se mai arată în raport.

În concluzie, companiile şi societăţile comerciale cu capital majoritar de stat nu au fost afectate direct de starea de urgenţă decretată în România, acestea luând măsuri de asigurare a continuităţii activităţii şi utilizând în mod legal facilităţile acordate de Guvern, susţine Curtea de Conturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14064 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...