ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa de eCommerce din România va atinge valoarea de 2,3-2,4 mld. €, în 2017

14 Noiembrie 2017   |   Ioana Duta

În 2016, valoarea pieţei europene de eCommerce a fost de 523 miliarde euro. Pentru 2017, se estimează o creştere de aproximativ 13%, până la pragul de 593 miliarde euro.

 
 
Piaţa de eCommerce din România va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, în 2017, faţă de 1,8 miliarde euro în 2016, arată o concluzie a conferinţei GPeC 2017, cel mai important eveniment de eCommerce din Europa Centrală şi de Est.

'În România, estimăm că în anul 2017 piaţa de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 miliarde euro, faţă de 1.8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub ţări precum Marea Britanie, Germania sau Franţa, unde valoarea produselor achiziţionate online va depăşi în 2017 suma de 157, 79 şi respectiv 62 miliarde euro. La fel, ţări precum Polonia sau Cehia sunt peste piaţa de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3.9 miliarde euro', menţionează Andrei Radu, fondator şi CEO GPeC.


În 2016, valoarea pieţei europene de eCommerce a fost de 523 miliarde euro. Pentru 2017, se estimează o creştere de aproximativ 13%, până la pragul de 593 miliarde euro. Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au pieţele din Europa de Est, cu o creştere anuală de aproximativ 21%. Valoarea pieţei globale de comerţ electronic este estimată să ajungă până la finalului anului 2017 la 1,84 mii de miliarde dolari.

Ţările unde se cumpără cel mai mult online sunt China, Statele Unite, Marea Britanie, Franţa şi Germania.

Potrivit lui Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation, 75% din tranzacţiile online europene sunt realizate în ţările din Europa Centrală şi de Vest, primele poziţii fiind ocupate de Marea Britanie, Franţa, Germania, Spania şi Italia.

Acelaşi trend ascend se resimte şi în dinamica pieţei locale. Potrivit datelor GPeC, valoarea cumpărăturilor realizate de români în mediul online în 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare faţă de 2016.

În ţările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro.

'Pentru anul în curs, observăm că valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut foarte uşor. Nu este însă rău, asta pentru că frecvenţa cumpărăturilor online a crescut. Românii au început să comande online mai des, ori de câte ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face să credem că piaţa locală este într-o etapă de dezvoltare şi de continuă maturizare', explică Andrei Radu.

Categoriile preferate de cumpărătorii online români sunt Electronice şi Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole şi accesorii pentru copii.

Anul 2017 nu a adus schimbări majore în ceea ce priveşte metoda de plată preferată de români, aceştia optând în continuare în procent covârşitor pentru plata ramburs. Cu toate că numărul plăţilor prin cardul bancar creşte, media industriei rămâne, însă, la acelaşi nivel.

'În continuare, media pieţei este ca aproximativ 90% din plăţi să se facă numerar, odată cu primirea coletului, restul fiind tranzacţii electronice, plăţi prin sms sau prin transfer bancar. Bineînţeles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau în funcţie de industrie, însă este clar că încă plata online nu este încă o metodă la care românii să apeleze necondiţionat. Cu toate acestea, datele înregistrate în România nu ne situează neapărat la coada clasamentului european. Fiecare piaţă are specificul şi preferinţele ei. Dacă ne uităm la Polonia, metoda de plată preferată este pay by link, adică un sistem de online banking clasic mai simplicat', explică Andrei Radu.

În România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depăşit numărul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendinţa în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online. Preferinţa pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot în lume, însă comparativ cu alte pieţe din regiune, România are anumite caracteristici ce încurajează tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alături de apetitul românilor pentru cele mai noi tehnologii.

Potrivit informaţiilor oferite de Simona Kijonková (fondator Packeta Group Cehia) în cadrul GPeC, Cehia are una dintre cele mai mature pieţe de comerţ electronic din Europa, rivalizând chiar cu ţări mai mari şi cu o putere de cumpărare pe măsură.

În prezent, valoarea cumpărăturilor din mediul online atinge pragul de 3,9 miliarde de euro, reprezentând 9% din total pieţei de e-tail cehe. 96% dintre utilizatorii de internet cehi au realizat cumpărături online cel puţin o dată, 65% cumpără o dată la 3 luni, iar 27% dintre aceştia achiziţionează produse din mediul online lunar.

Deşi vorbim de o populaţie cu până la de 6 şi de 8 ori mai mică, în Cehia sunt 36.200 de magazine online, faţă de 40.000 în Marea Britanie şi 30.000 în Germania.

În medie, valoarea coşului de cumpărături este de 56 de euro, cele mai importante magazine cehe fiind Alensa, Mall.cz, CZC.cz, Notino şi Alza.cz. Într-un an, un ceh cheltuie în medie 303 euro pe cumpărăturile online.

Categoriile preferate de cumpărătorii cehi sunt electronicele şi electronicasnice, IT&C, Home & Deco, urmate de cărţi, CD-uri şi DVD-uri. Populare sunt şi site-urile de fashion online, venind puternic din urmă şi magazinele ce vând echipamente sportive, produse farmaceutice şi pentru copii.

Categoriile ce înregistrează cea mai rapidă creştere sunt Produsele alimentare (63%), Fashion (33%), Pharma (25%) şi Home & Deco (23%).

Plata ramburs este metoda de plată preferată şi de cumpărătorii cehi, de la începutul anului atingând o medie de aproximativ 57%. Transferul bancar este preferat de 32% dintre cehi şi 26% dintre aceştia optează pentru plata în numerar la punctele de ridicare a coletelor. Plata cu cardul bancar este folosită doar de 7% dintre cumpărătorii cehi.

Faţă de români, 86,5% dintre cehi preferă în continuare cumpărăturile realizate de pe desktop. Telefoanele mobile sunt preferate de 8% dintre cumpărătorii online, iar tabletele de 5,5% dintre aceştia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 39 / 7685
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: ZRP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Povestea fabuloasă a unui avocat care s-a reinventat continuu. Etapele determinante din cariera Cristinei Metea, partener într-o firmă de top în anii ‘fierbinți’ ai avocaturii, acum relocată în Asia, pe poziția de Regional Compliance Attorney la Microsoft Corporation India
Temele puse în discuție de Wolf Theiss la primul eveniment organizat în Cluj-Napoca. Adrian Șter, Partener: Am întâlnit practicieni remarcabili, extrem de interesați de riscurile pe care le ridică lipsa de conformare
Țuca Zbârcea & Asociații a contribuit la lansarea, în premieră pe piața locală, a unui studiu de impact al GDPR la nivel multi-jurisdicțional
(P) Primul cartier de case active ce oferă costuri ZERO la energie e în Snagov
Cristina Costache, Head of Legal Strauss România: Această poziție cere înțelegerea întregului business în care este implicată atât compania, cât și grupul din care face parte. Suntem deopotrivă responsabili pentru rezultatele firmei, chiar dacă suntem ‘departament de suport’
Litigiile lunii Octombrie: Două nume noi în ring alături de BCR. Șarje masive, cu sute de litigii, ale unor entități din energie și din sfera financiară
Dentons lansează serviciul Nextlaw In-House Solutions
Schoenherr și Dragne & Asociații în bătălia juridică dintre BCR și frații Micula
Cum reușește PeliFilip să atragă talente. Alina Iancu, HR Manager: Recrutarea unui avocat bun nu este un proces greu dacă de la începutul procesului de selecție identifici criteriile care definesc un bun profesionist și există instrumente și acțiuni în procesul de recrutare prin care se evaluează acele criterii
Cum afectează majorarea tarifelor firmele de avocatură americane. Onorariile au crescut, în medie, cu 4%, dar cererea stagnează
Yolanda Ghiță-Blujdescu, Associate, Piețe de Capital Clifford Chance Badea, după un stagiu de 6 luni la o bancă de invesții din Londra: În Londra, am învățat ce înseamnă cu adevărat „să ai sânge rece” în momente de criză reală, cum a fost decizia de Brexit
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...