ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa românească a serviciilor poştale a ajuns la valoarea de 2,8 miliarde de lei, în 2017

31 Octombrie 2018   |   AGERPRES

În medie, numărul trimiterilor poştale pe fiecare locuitor a rămas constant anul trecut, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor.

 
 
Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale din România s-a ridicat, în 2017, la 2,8 miliarde de lei, în creştere cu 8% faţă de anul anterior, relevă datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate miercuri.

La nivel de trafic poştal, statistica Autorităţii arată că, din totalul de 556 de milioane de trimiteri poştale, 94% au fost trimiteri poştale interne (aproximativ 522 de milioane). Restul de 34 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 6% din traficul poştal total. În acest context, traficul intern a înregistrat o scădere de 2%, în timp ce traficul internaţional s-a majorat cu 8%.

Totodată, poşta de scrisori, cu cele 444 de milioane de trimiteri, a însemnat 80% din totalul trimiterilor poştale din anul 2017, iar coletele (68 de milioane) au reprezentat 12%, restul de 8% fiind alte servicii poştale: trimiteri expres (18 milioane), publicitate adresată (17 milioane), mandate poştale (7 milioane), corespondenţă şi imprimate de peste 2 kilograme (două milioane).


În ceea ce priveşte traficul poştal internaţional, a crescut cu 12% numărul trimiterilor poştale intrate în ţara noastră, cele trimise din România scăzând cu aproape 7%.

În medie, numărul trimiterilor poştale pe fiecare locuitor a rămas constant anul trecut, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor.

Potrivit sursei citate, în 2017, valoarea totală a pieţei serviciilor poştale a fost de 2,8 miliarde de lei, în creştere anuală cu 8%. În această marjă, veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, ajungând la două miliarde de lei, echivalentul a 71% din totalul veniturilor din piaţă. De asemenea, veniturile din trimiterile poştale internaţionale au crescut cu 5%, până la 800 de milioane de lei.

În funcţie de veniturile totale din servicii poştale realizate în anul 2017, liderul pieţei deţine o cotă de piaţă de 22%, principalul competitor 21%, următorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind împărţite între ceilalţi furnizori.

Traficul generat de serviciile incluse în sfera serviciului universal a scăzut cu 23%, pe parcursul anului trecut, până la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul poştal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern şi 25 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale.

"Traficul intern inclus în sfera serviciului universal a continuat şi în 2017 declinul înregistrat în anii anteriori, scăzând cu 27%. Această evoluţie a fost generată în special de faptul că unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel că traficul intern neinclus în sfera serviciului universal a crescut cu 15% în 2017. Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri încadrate în sfera serviciului universal (26% - un sfert din traficul inclus în sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri poştale interne (17% din traficul intern inclus în sfera serviciului universal) şi 20 de milioane de trimiteri poştale internaţionale (80% din traficul internaţional inclus în sfera serviciului universal)", se arată în comunicatul de presă al ANCOM.

La capitolul reclamaţii privind serviciile poştale, datele centralizate de arbitrul pieţei telecom relevă că, în anul 2017, furnizorii au raportat primirea a 492.000 de astfel de adrese, cu 16% mai multe decât în 2016.

Din totalul reclamaţiilor depuse, 20% au fost declarate de furnizorii de servicii poştale ca fiind întemeiate, iar pentru 32.000 dintre acestea au fost plătite despăgubiri în valoare totală de 6,2 milioane de lei. Astfel, valoarea medie a unei despăgubiri a fost de 191 de lei, în 2017.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 89 / 9249
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Instituțiile de credit trebuie să revizuiască documentația și fluxurile interne. Yolanda Ghiță-Blujdescu, Associate Clifford Chance Badea: MiFID II integrează noi prevederi privind tranzacționarea algoritmică și supravegherea acesteia
Victorie importantă pentru Maspex România, reprezentată de RTPR Allen & Overy, într-un litigiu cu Ministerul Energiei
Cristi Minculescu și colegii săi fac un pas important pentru recâștigarea dreptului de utilizare a mărcii ”IRIS”. Avocații de la Milcev Burbea SCA au obținut soluția favorabilă
LegiTeam: ZRP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Litigii
Ce schimbări trebuie să facă actorii pieței financiare pentru a nu plăti o amendă de până la 10% din cifra de afaceri. Elementele de noutate, explicate de Alexandra Ovedenie, coordonatorul practicii de Banking, Finance & Capital Markets la Radu și Asociații SPRL
Cum lucrează avocații specializați în Dreptul Muncii de la Suciu | The Employment Law Firm. Tendințele pieței, analizate de Andreea Suciu, Managing Partener
LegiTeam: Experienced Lawyer (Environmental Law) - Reff & Associates
Avocații Zamfirescu Racoți & Partners și Tănăsescu Gavrilă & Asociații câștigă pentru România arbitrajul ICSID cu Alpiq
LegiTeam: Reff & Associates is looking for Senior Lawyer | Banking & Finance
Wolf Theiss, alături de Revetas în achiziționarea proiectului Marina în România. Ce avocați au lucrat la această tranzacție
Acțiunea fraților Sukyas, care cer României 909 mil. €, respinsă în prima instanță de un tribunal din SUA | Procesul continuă. Ce onorarii primesc firmele de avocați care apără statul
LegiTeam: Reff & Associates is looking for experienced lawyers (Litigation practice)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...