ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Horváth & Partners: Piața serviciilor de consultanță a depășit, în 2018, pragul de 200 mil. €

21 Martie 2019   |   T. S.

• Piața de consultanță a crescut cu aproximativ 6% în 2018, față de 2017; • Segmentul serviciilor de consultanță în management din România își va menține tendința de creștere de 6% și în 2019, conform estimărilor; • Digitalizarea reprezintă unul dintre principalele motoare de dezvoltare a pieței.

Sursa: Pixabay

 
 
Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali pe piața consultanței în management, estimează că piața serviciilor de consultanță din România a înregistrat o creștere de circa 6% în 2018, față de 2017, situându-se în prezent la peste 200 milioane euro, ca cifră de afaceri a principalilor jucători de pe piață. Activitatea companiilor care oferă servicii de consultanță în zona Europei de Est s-a intensificat, iar România a urmat această direcție.

Reprezentanții Horváth & Partners se așteaptă la același procent de creștere și în 2019. Conform rezultatelor raportate de principalele companii de consultanță din regiune, România se clasează pe a doua poziție, în urma Poloniei, ca valoare a serviciilor de consultanță oferite de cei mai importanți jucători din domeniu, în 2018. Astfel, pe piața poloneză, companiile de consultanță au furnizat anul trecut servicii în valoare de peste 500 milioane euro.


“Pentru piața serviciilor de consultanță în management din România, 2018 a fost unul dintre cei mai buni ani din ultima perioadă. Digitalizarea este, încă din 2017, unul dintre principalele motoare ale pieței. În 2018, am avut un număr semnificativ de cereri de la clienți care doreau să-și crească nivelul de productivitate și să își eficientizeze procesele, astfel că au avut nevoie de consultanță pentru implementarea de servicii digitale. Majorările salariale au pus presiune pe multe companii, determinându-le să aloce mai multe fonduri pentru consultanță în vederea îmbunătățirii performanței și a reducerii de costuri. În ceea ce privește investițiile, din ce am observat, cuvântul de ordine în primul semestru din 2019 va fi prudența, pe fondul noilor modificări legislative”, a declarat Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners Romania.

În 2018 s-a înregistrat cea mai mare creștere a cererii de servicii de consultanță din ultimii cinci ani. Din punct de vedere al repartizării cererii, cele mai multe solicitări au venit din partea companiilor de servicii financiare, urmate de cele din sectorul energetic și al resurselor umane. În urma acestora vin sectorul de producție, serviciile, companiile cu profil tehnologic, de media și telecomunicații, precum și cele din retail. În 2018, sectoarele în care s-au observat cele mai importante creșteri în ce privește numărul de clienți pentru servicii de consultanță sunt producția si retailul, care au avut creșteri de circa 10%.

În ceea ce privește tipul de consultanță, cele mai solicitate domenii au fost:
•    consultanța tehnologică, ce presupune sprijin în dezvoltarea și îmbunătățirea de servicii și instrumente în domeniile aplicațiilor mobile, social media, robotizare și automatizări, Internetul Lucrurilor (IoT), Inteligență Artificială (AI). Acest domeniu a înregistrat o creștere de aproximativ 10% în 2018;
•    consultanța în îmbunătățirea proceselor operaționale, care a crescut cu 5% anul trecut;
•    consultanța în elaborarea sau îmbunătățirea strategiei companiei, unde s-au înregistrat cu 5% mai multe cereri față de 2017;
•    consultanța în Resurse Umane și managementul schimbării, care a înregistrat cu 5% mai multe solicitări în 2018;
•    consultanța financiară, care a crescut cu 2%, pe parcursul lui 2018.

Estimările Horváth & Partners legate de evoluția pieței serviciilor de consultanță vizează strict managementul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor, fără a face referire la audit și serviciile conexe sau alte servicii de consultanță de afaceri, cum sunt consultanța fiscală, juridică sau consultanța în managementul riscului. Horváth & Partners oferă servicii de consultanță în management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, managementul operațiunilor și achizițiilor, controlling și finanțe, training, management în vânzări și IT. La ora actuală, compania se diferențiază în peisajul local prin modelul de consultanță aplicat, care urmărește consilierea clientului pe parcursul întregului proces, de la dezvoltarea conceptului, până la aplicarea sa în activitatea curentă și urmărirea rezultatelor obținute și al impactului acestora asupra organizației.

“2019 se anunță a fi un an extrem de interesant și dinamic pentru segmentul nostru de piață, cel al consultanței în management. Ne așteptăm la creșteri majore în zona de consultanță tehnologică, odată cu avântul global în ce privește automatizările, robotica și tot ce semnifică procesele de Inteligență Artificială. O tendință puternică, manifestată încă din 2017 și care prognozăm că va continua și în următorii cinci ani, este externalizarea în România a operațiunilor unor mari companii europene și americane. Acest proces se mai numește și nearshoring și se realizează în prezent în special cu serviciile de IT. Mai mulți jucători de renume și-au mutat parțial departamentele de dezvoltare pe piața locală, iar în 2018 au consolidat acest proces, printre aceștia numărându-se: Porsche Engineering Group în Cluj-Napoca, Continental AG în Sibiu și Timișoara etc. Preconizăm că acest fenomen va continua și în 2019, țara noastră fiind considerată un punct fierbinte al nearshoring-ului serviciilor de R&D (cercetare și dezvoltare) și IT, din Europa”, a adăugat Kurt Weber.
Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 16306 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...