ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa serviciilor poştale şi de curierat din România, estimată la 6 miliarde de lei, în acest an

18 Mai 2020   |   AGERPRES

La nivelul anului 2018, afacerile companiilor de poştă şi curierat de pe plan local ajunseseră la aproape 4,8 miliarde de lei, în creştere cu 16% faţă de 2017, şi cu mai mult de 90% comparativ cu anul 2009.

 
 
Cifra de afaceri a pieţei serviciilor de poştă şi curierat din România ar putea ajunge la 6 miliarde de lei, în acest an, după ce în 2019 s-a estimat un business de 5,2 miliarde de lei, reiese dintr-o analiză publicată, luni, de KeysFin.

La nivelul anului 2018, afacerile companiilor de poştă şi curierat de pe plan local ajunseseră la aproape 4,8 miliarde de lei, în creştere cu 16% faţă de 2017, şi cu mai mult de 90% comparativ cu anul 2009.

Analiştii KeysFin estimează apropierea de pragul de 5,2 miliarde de lei, în 2019, pentru ca, în anul curent, ritmul de creştere să se dubleze cel puţin, iar cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poştă şi curierat să atingă pragul de 6 miliarde de lei, ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus.


Potrivit sursei citate, rezultatul net (profit minus pierdere netă) al furnizorilor de servicii de poştă şi curierat a crescut cu 77%, în comparaţie cu anul 2017 şi a fost cu aproape 317 milioane de lei peste pierderea din 2009, ajungând la aproape 233 milioane de lei, în 2018. În acest sens, dintre cele 2.103 de companii analizate, mai mult de jumătate, 1.267 au înregistrat profit (60%), 633 au raportat pierderi (30%), restul având un rezultat nul în 2018.

În ceea ce priveşte profitul net al industriei, în cursul anului trecut acesta s-a majorat cu aproximativ 13%, depăşind 340 de milioane de lei, faţă de cele 304 milioane de lei raportate cu un an în urmă.

Pe piaţa serviciilor de poştă şi curierat, numărul de companii a avansat în 2018 la puţin peste 2.100, iar pentru pentru 2019 specialiştii KeysFin estimează o creştere de aproximativ 9%.

În ierarhia operatorilor de servicii poştale şi curierat, Poşta Română este în continuare principalul jucător, compania deţinută de statul român prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (93,5%) şi de Fondul Proprietatea (6,5%) raportând, în 2018, o cifră de afaceri de aproape 1,2 miliarde de lei (24,4% din total).

Următorul operator este Fan Courier Express SRL, liderul segmentului de curierat, cu afaceri de 686 de milioane de lei, în 2018, respectiv 14,4% din total.

Podiumul este completat de Urgent Cargus SRL (425 de milioane de lei, 9% din total), TNT România SRL (357 milioane lei, 7,5% din total) şi DHL Internaţional România SRL (289 de milioane de lei, 6,7%).

Cumulat, cele mai mari zece companii au generat 76% din cifra de afaceri totală, relevă datele citate.

Conform cercetării, în 2018, aproximativ 40.700 de angajaţi lucrau pentru companiile locale de poştă şi curierat, cu 5% mai mulţi decât în 2017, iar pentru 2020 analiştii KeysFin preconizează un avans la peste 42.500 angajaţi.

Odată cu declararea stării de urgenţă, care prevedea închiderea restaurantelor, a crescut considerabil şi numărul livrărilor prin aplicaţii de food delivery, precum Glovo, Takeaway.com sau Foodpanda.

"Cu toate acestea, nu toate platformele locale înregistrează şi rezultate conform aşteptărilor: Uber Eats, divizia de food delivery a gigantului mondial Uber, şi-a anunţat recent retragerea din România, începând din 3 iunie, după 2 ani de activitate, reprezentanţii companiei motivându-şi decizia prin faptul că nu au reuşit să devină lideri de piaţă. O parte din divizia Uber Eats a fost însă salvată de la întreruperea activităţii, fiind preluată de Tazz by eMAG, cu scopul de a dezvolta reţeaua de restaurante locale partenere şi piaţa din Bucureşti", notează compania de consultanţă.

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor Publice (MFP) - la sfârşitul perioadei care au ca domeniu principal de activitate activităţi poştale şi de curier. Toate datele au fost extrase la începutul anului 2020.

KeysFin oferă soluţii de reducere a riscului comercial utilizând date despre companiile din România şi din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienţi, KeysFin este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business information din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14430 / 16623
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...