ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pregătiri pentru un “Brexit dur” – implicații imediate pentru afacerile din România

13 Februarie 2019   |   Alexander Milcev, Partener, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România și Cristina Galin, Tax Senior Manager EY România

Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.

 
 
După lungile negocieri pentru încheirea unui Acord privind ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, încă fără rezultate clare, autoritățile fiscale din Regatul Unit (“UK”) au început o campanie de informare a societăților înregistrate în scopuri de TVA în UK, care sunt implicate în livrări/achiziții de bunuri cu UE.

Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.

O măsură importantă în cadrul acestor pregătiri o reprezintă introducerea unei proceduri vamale tranzitorii simplificate, măsură care se poate utiliza pentru importul bunurilor provenite din UE în cazul unui “Brexit dur”. Procedura simplificată prevede amânarea declarării complete a bunurilor în vamă la momentul importului, precum și amânarea plății taxelor vamale. Totuși, pentru controlul bunurilor este necesară transmiterea anumitor informații înainte de importul efectiv al acestora.


În acest context al pregătirilor pentru un “Brexit dur” și companiile din UE, inclusiv cele din România, trebuie să urgenteze implementarea unor măsuri care să permită continuarea activităților desfășurate după data de 29 martie 2019. 

O importanță majoră trebuie acordată livrărilor de bunuri în lanț la export, atunci când intervin societăți care acționează drept cumpărători-revânzători, pentru care scutirea de TVA poate fi pusă sub semnul întrebării. Mai mult, prevederile vamale pe baza cărora se stabilește persoana care acționează drept exportator pot influența scutirea de TVA, așa cum este aplicată la acest moment de autoritățile fiscale din România.

În ceea ce privește achiziția bunurilor din UK, pe lângă formalitățile de vămuire, trebuie avute în vedere costurile suplimentare generate de taxele vamale datorate la import. În lipsa unui acord, se va aplica nivelul standard al taxelor vamale stabilit de UE pentru importul bunurilor. Totuși, pentru TVA datorată în vamă pentru importul de bunuri provenite din UK pentru care formalitățile vamale de punere în liberă circulație sunt efectuate în România, importatorii vor putea aplica în continuare un tratament favorabil similar cu cel al achizițiilor intracomunitare de bunuri, dacă sunt operatori economici autorizați (“AEO”).
Lista acestor măsuri este foarte lungă și specifică fiecărui tip de activitate al societăților implicate în operațiuni comerciale cu UK.

Așadar, 2019 este un an plin de provocări, cauzate atât de schimbarea legislație naționale cât și de Brexit-ul dur care pare inevitabil și foarte apropiat.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 16395 / 16556
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2024 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
    Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2024, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
    De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
    NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
    O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
    Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
    De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
    Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
    VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
    Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
    Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...