ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Pregătiri pentru un “Brexit dur” – implicații imediate pentru afacerile din România

13 Februarie 2019   |   Alexander Milcev, Partener, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România și Cristina Galin, Tax Senior Manager EY România

Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.

 
 
După lungile negocieri pentru încheirea unui Acord privind ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, încă fără rezultate clare, autoritățile fiscale din Regatul Unit (“UK”) au început o campanie de informare a societăților înregistrate în scopuri de TVA în UK, care sunt implicate în livrări/achiziții de bunuri cu UE.

Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.

O măsură importantă în cadrul acestor pregătiri o reprezintă introducerea unei proceduri vamale tranzitorii simplificate, măsură care se poate utiliza pentru importul bunurilor provenite din UE în cazul unui “Brexit dur”. Procedura simplificată prevede amânarea declarării complete a bunurilor în vamă la momentul importului, precum și amânarea plății taxelor vamale. Totuși, pentru controlul bunurilor este necesară transmiterea anumitor informații înainte de importul efectiv al acestora.


În acest context al pregătirilor pentru un “Brexit dur” și companiile din UE, inclusiv cele din România, trebuie să urgenteze implementarea unor măsuri care să permită continuarea activităților desfășurate după data de 29 martie 2019. 

O importanță majoră trebuie acordată livrărilor de bunuri în lanț la export, atunci când intervin societăți care acționează drept cumpărători-revânzători, pentru care scutirea de TVA poate fi pusă sub semnul întrebării. Mai mult, prevederile vamale pe baza cărora se stabilește persoana care acționează drept exportator pot influența scutirea de TVA, așa cum este aplicată la acest moment de autoritățile fiscale din România.

În ceea ce privește achiziția bunurilor din UK, pe lângă formalitățile de vămuire, trebuie avute în vedere costurile suplimentare generate de taxele vamale datorate la import. În lipsa unui acord, se va aplica nivelul standard al taxelor vamale stabilit de UE pentru importul bunurilor. Totuși, pentru TVA datorată în vamă pentru importul de bunuri provenite din UK pentru care formalitățile vamale de punere în liberă circulație sunt efectuate în România, importatorii vor putea aplica în continuare un tratament favorabil similar cu cel al achizițiilor intracomunitare de bunuri, dacă sunt operatori economici autorizați (“AEO”).
Lista acestor măsuri este foarte lungă și specifică fiecărui tip de activitate al societăților implicate în operațiuni comerciale cu UK.

Așadar, 2019 este un an plin de provocări, cauzate atât de schimbarea legislație naționale cât și de Brexit-ul dur care pare inevitabil și foarte apropiat.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 16618 / 16779
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
    Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
    BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
    De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
    Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
    Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
    MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
    LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...