ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC România: 64% dintre companiile din construcţii cataloghează drept ‘greoaie’ aplicarea facilităţilor fiscale în domeniu

08 August 2019   |   BizLawyer

În contextul în care activitatea companiilor din construcţii au dificultăţi în a întruni condiţiile solicitate de legislaţie, 59% dintre cei chestionaţi susţin că societăţile care nu le îndeplinesc se vor confrunta cu o creştere a costurilor şi pierderi de profitabilitate, iar 24% menţionează pierderile de personal.

 
 
Aproape două treimi (64%) dintre companiile care activează în România în domeniul construcţiilor consideră că aplicarea facilităţilor fiscale pentru salariaţii din acest sector este un proces greoi, din cauza neclarităţii prevederilor legale referitoare la modalitatea de calcul a cifrei de afaceri, reiese dintr-un sodaj de opinie realizat de PwC România, publicat joi.

În contextul în care activitatea companiilor din construcţii au dificultăţi în a întruni condiţiile solicitate de legislaţie, 59% dintre cei chestionaţi susţin că societăţile care nu le îndeplinesc se vor confrunta cu o creştere a costurilor şi pierderi de profitabilitate, iar 24% menţionează pierderile de personal.

Facilităţile fiscale pentru sectorul construcţiilor au fost iniţial introduse prin OUG 114 şi modificate prin OUG 43/2019. Astfel, începând cu data de 21 iulie 2019, au fost incluse alte trei coduri CAEN pentru activităţi în domeniul construcţiilor şi noi reguli de calcul al cifrei de afaceri.


În cazul companiilor nou-înfiinţate, cifra de afaceri se calculează cumulat de la începutul anului, inclusiv luna în care se aplică scutirea. Pentru companiile existente la 1 ianuarie a fiecărui an, baza de calcul o reprezintă cifra de afaceri înregistrată în anul anterior. Companiile care îndeplinesc condiţia de 80% venituri din activităţi în construcţii aplică facilităţile fiscale pe toată durata anului în curs. În schimb, cele care nu realizează limita minimă a cifrei de afaceri aplică principiul companiilor nou-înfiinţate.

Potrivit specialiştilor, multe companii nu pot aplica facilităţile fiscale, pentru că procentul de 80% se dovedeşte a fi prea ridicat pentru acestea chiar şi după intrarea în vigoare a OUG 43.

"Există cazuri în care simpla desfăşurare a unei activităţi secundare în baza unuia dintre respectivele coduri CAEN obligă companiile la garantarea salariului minim de 3.000 lei pentru absolut toţi angajaţii. Consecinţa pentru aceste societăţi este majorarea costurilor cu până la 44% faţă de anul 2018", precizează Daniel Anghel, partener şi liderul Departamentului de servicii fiscale şi juridice, PwC România.

Începând cu 1 ianuarie 2019, facilităţile fiscale în domeniul construcţiilor sunt: scutirea angajaţilor de la impozitul pe venit (10%) şi de la contribuţia de asigurări sociale de sănătate (10%), scăderea contribuţiei de asigurări sociale (CAS) datorată de către angajaţi cu 3,75% (de la 25% la 21,25%), iar pentru angajatori eliminarea CAS pentru condiţii deosebite şi speciale de muncă (4% / 8%), respectiv reducerea contribuţiei asiguratorii de muncă de la 2,25% la 0,27%. În acelaşi timp, angajaţii din acest domeniu nu mai au obligaţia sa contribuie la Pilonul II de pensii.

Conform PwC, prin OUG 43, a fost extinsă aplicarea facilităţilor pentru angajaţii care au salarii sub 3.000 lei din diverse cauze (concediu medical, contracte parţiale, angajări şi încetări în timpul lunii etc) şi s-a stabilit ca, pentru salariile mai mari de 30.000 lei, facilităţile să se calculeze până în acest plafon.

Sondajul PwC România privind impactul facilităţilor fiscale în domeniul construcţiilor a inclus 34 de companii mari.

PwC este o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu mai mult de 250.000 de profesionişti, ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 574 / 10873
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Job Opportunity: DLA Piper Dinu SCA – Associate, Litigation
Rundă de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații | Dan Cristea și Ciprian Timofte intră în echipa partenerilor, alți cinci avocați fac un pas înainte în carieră
În spatele scenei, alături de avocații de Employment de la Wolf Theiss | Experiență vastă, acumulată într-un spectru larg de proiecte, implicare profundă, conexiuni internaționale și “outside the box thinking”
RTPR Allen & Overy, alături de AUTONOM în debutul pe piața reglementată a Bursei de Valori București
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la MPR Partners | Maravela, Popescu & Roman. Alexandra Rîmbu, Partener: Suntem atenți și la alte ramuri de drept adiacente, care ar putea impacta situația analizată. Când este necesar, lucrăm în echipe mixte pentru a asigura acoperirea tuturor aspectelor relevante
Procedurile de recunoaștere și cererile de clemență sunt tot mai des folosite de companiile investigate de Consiliul Concurenței | Tendințele pieței, analizate de avocații Țuca Zbârcea & Asociații. Echipă și proiecte
Din vorbă-n vorbă cu Amelia Teis, partener după ultima rundă de promovări de la D&B David și Baias. ”Nu poate exista succes și leadership individual, fără oamenii din jurul tău. Conceptul de “dream big” este realizabil în avocatură, însă presupune muncă, implicare și o depășire constantă a propriilor limite”
PwC România și D&B David și Baias au acordat asistență acționarilor FAN Courier în tranzacția cu SLS Cargo. Vânzătorul, asistat de Gilescu Văleanu Nathanzon & Partenerii
Avocații văd o “specializare” a tranzacțiilor din segmentul High-Tech ̸ Start-ups. Sergiu Gîdei, Parter CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații: Se negociază intens pe aspecte de randament, exit facil al investitorilor și asigurarea mecanismelor de control
LegiTeam: ZRVP recrutează avocat definitiv și avocat stagiar pentru departamentul Consultanță
Ce îi ține ocupați pe avocații de IP de la Stratulat Albulescu. Cele mai dificile proiecte din practica de proprietate intelectuală și domeniile din care vin cele mai multe solicitări
Mușat & Asociații obține o decizie de referință în arbitraj, privind anularea unui document constatator. Dr. Gheorghe Buta, Senior Partner: Antreprenorii care au clauze arbitrale în contractele încheiate cu autoritățile publice pot obține remedii mai rapide în privința documentelor constatatoare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...