ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

PwC România: 64% dintre companiile din construcţii cataloghează drept ‘greoaie’ aplicarea facilităţilor fiscale în domeniu

08 August 2019   |   BizLawyer

În contextul în care activitatea companiilor din construcţii au dificultăţi în a întruni condiţiile solicitate de legislaţie, 59% dintre cei chestionaţi susţin că societăţile care nu le îndeplinesc se vor confrunta cu o creştere a costurilor şi pierderi de profitabilitate, iar 24% menţionează pierderile de personal.

 
 
Aproape două treimi (64%) dintre companiile care activează în România în domeniul construcţiilor consideră că aplicarea facilităţilor fiscale pentru salariaţii din acest sector este un proces greoi, din cauza neclarităţii prevederilor legale referitoare la modalitatea de calcul a cifrei de afaceri, reiese dintr-un sodaj de opinie realizat de PwC România, publicat joi.

În contextul în care activitatea companiilor din construcţii au dificultăţi în a întruni condiţiile solicitate de legislaţie, 59% dintre cei chestionaţi susţin că societăţile care nu le îndeplinesc se vor confrunta cu o creştere a costurilor şi pierderi de profitabilitate, iar 24% menţionează pierderile de personal.

Facilităţile fiscale pentru sectorul construcţiilor au fost iniţial introduse prin OUG 114 şi modificate prin OUG 43/2019. Astfel, începând cu data de 21 iulie 2019, au fost incluse alte trei coduri CAEN pentru activităţi în domeniul construcţiilor şi noi reguli de calcul al cifrei de afaceri.


În cazul companiilor nou-înfiinţate, cifra de afaceri se calculează cumulat de la începutul anului, inclusiv luna în care se aplică scutirea. Pentru companiile existente la 1 ianuarie a fiecărui an, baza de calcul o reprezintă cifra de afaceri înregistrată în anul anterior. Companiile care îndeplinesc condiţia de 80% venituri din activităţi în construcţii aplică facilităţile fiscale pe toată durata anului în curs. În schimb, cele care nu realizează limita minimă a cifrei de afaceri aplică principiul companiilor nou-înfiinţate.

Potrivit specialiştilor, multe companii nu pot aplica facilităţile fiscale, pentru că procentul de 80% se dovedeşte a fi prea ridicat pentru acestea chiar şi după intrarea în vigoare a OUG 43.

"Există cazuri în care simpla desfăşurare a unei activităţi secundare în baza unuia dintre respectivele coduri CAEN obligă companiile la garantarea salariului minim de 3.000 lei pentru absolut toţi angajaţii. Consecinţa pentru aceste societăţi este majorarea costurilor cu până la 44% faţă de anul 2018", precizează Daniel Anghel, partener şi liderul Departamentului de servicii fiscale şi juridice, PwC România.

Începând cu 1 ianuarie 2019, facilităţile fiscale în domeniul construcţiilor sunt: scutirea angajaţilor de la impozitul pe venit (10%) şi de la contribuţia de asigurări sociale de sănătate (10%), scăderea contribuţiei de asigurări sociale (CAS) datorată de către angajaţi cu 3,75% (de la 25% la 21,25%), iar pentru angajatori eliminarea CAS pentru condiţii deosebite şi speciale de muncă (4% / 8%), respectiv reducerea contribuţiei asiguratorii de muncă de la 2,25% la 0,27%. În acelaşi timp, angajaţii din acest domeniu nu mai au obligaţia sa contribuie la Pilonul II de pensii.

Conform PwC, prin OUG 43, a fost extinsă aplicarea facilităţilor pentru angajaţii care au salarii sub 3.000 lei din diverse cauze (concediu medical, contracte parţiale, angajări şi încetări în timpul lunii etc) şi s-a stabilit ca, pentru salariile mai mari de 30.000 lei, facilităţile să se calculeze până în acest plafon.

Sondajul PwC România privind impactul facilităţilor fiscale în domeniul construcţiilor a inclus 34 de companii mari.

PwC este o reţea de firme prezentă în 158 de ţări cu mai mult de 250.000 de profesionişti, ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 45 / 10344
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Echipa de M&A a D&B David și Baias este implicată în 15 tranzacții aflate în diferite faze | Sorin David, Managing Partner: Activitatea societății noastre poate fi văzută ca un barometru al pieței. Pe baza proiectelor aflate în derulare, suntem optimiști și pentru perioada următoare
De vorbă cu Manuela Guia, despre proiectul GNP Guia Naghi and Partners | Nu am mutat portofolii de clienți, dar experiența avocaților implicați în acest proiect și recunoașterea de care ei se bucură au făcut ca, încă din prima zi, să avem atât de multe proiecte, încât să ne prindă cam des noaptea sau week-endul la birou
INTERVIU | Ligia Cecilia Popescu, Partener Wolf Theiss, Coordonator al Departamentului Litigii și Arbitraj: Profilul standard al clienților constanți include, cu preponderență, societăți multinaționale, instituții de credit și fonduri de investiții. Gestionăm un număr în creștere de dosare de criminalitate economică astfel încât dezvoltarea acestui domeniu se află printre prioritățile noastre
Filip & Company apără România în ultimul arbitraj ICSID, cerut de un grup controlat de magnatul rus Iakov Goldovski. Cine sunt coordonatorii echipelor de avocați
Cum poți ajunge să lucrezi printre ”zeii” arbitrajului internațional și să interacționezi cu unii dintre cei mai cunoscuți arbitri din lume. Traseul remarcabil parcurs de Ștefan Dudaș, avocatul român din echipa pariziană a firmei Derains & Gharavi International
Cum poți intra în echipa Reff & Asociații și ce te așteaptă după | ”Oferim tinerilor tot sprijinul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul. Nu sunt singuri în această călătorie”, spun reprezentanții firmei
Deloitte România și Reff & Asociații au asistat grupul austriac Rondo Ganahl în achiziția Transilvania Pack & Print
Fundația Baylor Marea Neagră poate continua programul național de donații de medicamente. O victorie obținută de avocații NNDKP
Cum se pot deschide porțile unui traseu profesional aproape perfect | Cine i-a „arătat drumul” Georgianei Evi, Senior Associate în cadrul Clifford Chance Badea. Despre chimia dintre mentor și mentee și dorința amândurora de a învăța și a crește împreună, profesional și personal
Cum poți dezvolta o carieră internațională în avocatură | Studii în Timișoara, concursuri tip „moot court”, masterat la Londra și un loc în echipa Debevoise & Plimpton LLP. Rețeta succesului, în varianta Dianei Moise
Trei firme de avocați apără Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere în 7 arbitraje internaționale din cele 51 în care este implicată. Ce tarife orare plătește CNAIR și în ce dosare lucrează in-house
LegiTeam: Secretary Position Opening (Bondoc & Asociații)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...