ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raport PwC: Vânzările europene din retail vor crește în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de pandemie

09 Septembrie 2021   |   Ruxandra Târlescu, Partener PwC România, Lider Retail & Consumer

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. A

 
 
Comerțul cu amănuntul și vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din Europa vor reveni pe creștere în 2021, după un an în care industria a fost zdruncinată din temelii de impactul Covid-19, arată raportul “Navigating the New Reality: Retail and Consumer”, realizat de strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC.

Ritmul de creștere va varia în funcție de fiecare sector. Spre exemplu, în cazul comerțului cu produse nealimentare, valoarea adăugată brută (VAB), respectiv contribuția companiilor din sector la economie, va crește cu 5,3% în 2021 și cu 7,2% în 2022, luând în considerare succesul campaniilor de vaccinare în toată Europa, fără apariția unor mutații rezistente la vaccin sau întreruperea lanțului de aprovizionare.


În ceea ce privește industria alimentară, una dintre cele mai puțin afectate industrii de această criză sanitară, creșterea va fi mai redusă, cu o majorare a VAB de 0,3 % în 2021 și de 0,8 % în 2022, de la o scădere de numai 0,3% în 2020.

Per ansamblu, analiza indică o perspectivă pozitivă pentru retaileri în viitorul apropiat. Dar cu toate acestea companiile trebuie să se mențină precaute, având în vedere schimbările rapide care au avut loc în comportamentul consumatorilor în timpul pandemiei.

Una dintre tendințele din perioada de lockdown, care de altfel se va permanentiza, este orientarea consumatorilor către comerțul online. Retailerii tradiționali, care nu au putut intra în comerțul online, au fost profund afectați. Pentru a se adapta la aceste schimbări și pentru a rezista pe piață, retailerii europeni trebuie să regândească și reconfigureze organizațiile și modelele de afaceri cu aceeași agilitate și același dinamism pe care le-au arătat în timpul pandemiei.

Raportul PwC recomandă atenție pentru patru tendințe cheie în procesul de transformare: digitalizare, sustenabilitate și ESG, localizare, precum și noi modalități de lucru.

Digitalizarea și importanța ESG

Sondajul PwC “Global Consumer Insights Survey” din anul 2020 a arătat că 49% dintre consumatorii europeni au evitat cumpărăturile în magazinele fizice începând din martie 2020. Și, deși retailerii, inclusiv cei alimentari și farmaceutici, au rămas deschiși pe parcursul perioadelor de lockdown, 63% dintre europeni au cumpărat mai multe produse online decât înainte de pandemie.

Această tendință se va permanentiza, având în vedere că aproape toți consumatorii care au făcut cumpărături online în perioada pandemiei intenționează să continue acest obicei.

Pe lângă digitalizare, o altă tendință care s-a conturat în pandemie a fost orientarea consumatorului către un stil de viață sănătos și o mai mare grijă față de mediu. Spre exemplu, aproximativ 45% dintre consumatorii din întreaga lume spun că evită în mod activ utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil. Multe companii au implementat deja inițiative de economie circulară durabilă și trebuie să continue acest proces.

Localizarea

O altă tendință este rezultatul conștientizării și preocupării crescânde în rândul consumatorilor cu privire la impactul a ceea ce cumpără și mai ales de unde provine, mulți orientându-se spre produse locale.

Acest lucru a pus presiune pe retaileri și companiile FMCG să aibă o supraveghere mai bună a lanțului de aprovizionare din motive etice și ecologice și să scurteze lanțul de aprovizionare.

Interesul pentru localizare este inversul reacției normale a consumatorilor la crizele economice, care este acela de a urmări cel mai mic preț posibil deasupra oricărei alte considerații. Aprovizionarea și fabricarea mai ieftină a bunurilor în țările cu costuri reduse a reprezentat un avantaj competitiv în acest sector timp de mulți ani, iar companiile au excelat la îmbunătățirea eficienței și amplorii de-a lungul lanțului de aprovizionare. Când fabricile și granițele s-au închis și transportul a fost întrerupt în timpul primului val al pandemiei, a fost dezvăluită lipsa de rezistență în acest model.

Noi modalități de lucru

Pe măsură ce retailerii caută să-și extindă canalele online și să automatizeze mai multe procese, vor fi nevoiți să gestioneze mai multe proiecte de transformare. Astfel de inițiative au fost întotdeauna complexe în ceea ce privește conținutul, oamenii și documentația. Acum, o configurare la distanță crește și mai mult importanța gestionării eficiente a programului.

Lucrul la distanță oferă o oportunitate semnificativă de a construi echipe interdisciplinare și de a colabora mai incluziv între regiuni. Cu reguli de bază clare pentru întâlniri, documentarea rezultatelor și colaborarea în timp real în fișiere, retailerii pot valorifica abilitățile și cunoștințele din întreaga companie.

Succesul retailului și sectorului FMCG se bazează pe flexibilitatea și agilitatea sa. Cu toate acestea, la mai bine de un an de la pandemie, multe companii încă se luptă să se adapteze la noua realitate.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 10306 / 16760
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
    MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
    LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
    Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
    Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
    Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
    SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...