ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Retailerii polonezi vor să profite de oportunităţile oferite de Europa de Est

17 Septembrie 2020   |   Agerpres

"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.

 
 
Marii retaileri polonezi de haine şi încălţăminte LPP şi CCC au decis să îşi reorienteze atenţia spre Europa de Est, profitând de faptul că rivalii lor internaţionali se concentrează pe vânzările online, pentru a deschide noi magazine tradiţionale pe pieţele mai apropiate de casă, informează Reuters.
 
LPP, răspunsul Europei de Est la H&M şi Zara, vroia să urmeze exemplul celor doi rivali şi să devină unul din primii cinci jucători mondiali. Aceste planuri au fost blocate pe măsură ce pandemia a afectat cheltuielile consumatorilor. Însă având în vedere că Europa de Est face faţă crizei mai bine decât economiile occidentale, LPP crede că are perspective mai bune în regiunea din jurul Poloniei.
 
"Abordarea noastră faţă de extindere s-a modificat din cauza pandemiei. Sperăm că începând de anul viitor vom relua expansiunea cu noi magazine, construite în principal pe pieţele estice", a declarat directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
 
Strategia de expansiune a LPP vine într-un moment în care marile mărci occidentale, care s-au înghesuit spre regiunea CEE în anii 2000 pentru a profita de avantajele oferite de creşterea veniturilor şi avansul rapid al economiilor, încep să închidă magazinele din Europa Centrală şi de Est.
 
De asemenea, retailerul polonez de încălţăminte CCC şi-a revizuit planurile de expansiune pentru acest an dar intenţionează să facă noi investiţii în Europa de Est anul viitor. "Cu siguranţă vom deschide noi magazine în România sau Rusia, pentru că acestea sunt pieţe bune", a declarat directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
 
Analiştii spun că în aceste perioade dificile este logic ca retailerii din Europa de Vest să se concentreze pe pieţele lor centrale. "Faptul că jucătorii de top vor să îşi limiteze prezenţa pe pieţele emergente creează oportunităţi pentru mărcile poloneze", crede analistul PwC, Grzegorz Laptas.
 
Potrivit datelor Euromonitor International, piaţa de haine şi încălţăminte din Polonia, România şi Rusia era de aproximativ 55,2 miliarde euro în 2019, la mai puţin de jumătate decât cea din Marea Britanie şi Germania. În schimb, ritmul de creştere a cheltuielilor per cap pe pieţe precum Polonia şi România a fost de 19% respectiv 43% între 2015 şi 2019, comparativ cu o creştere de 6% în Marea Britanie şi o scădere de 1,5% în Germania.
 
Prin investiţiile în magazinele tradiţionale LPP şi CCC mizează pe faptul că în est consumatorii preferă în continuare să cumpere mai degrabă din magazine decât online.
 
Potrivit Euromonitor, ponderea comerţului electronic în Polonia, România şi Rusia era în 2019 undeva între 13 şi 14%, comparativ cu 25% în Germania şi 27% în Marea Britanie.
 
Pentru mulţi consumatori ruşi şi est-europeni, oferta online a retailerilor lasă de dorit. "Online, nu pot să probez hainele, să văd cum îmi vin. Şi după ce sunt livrate, nu se ridică la înălţimea aşteptărilor aşa că deseori le returnez", spune Yekaterina, o tânără din Moscova care a ieşit la cumpărături în capitala Rusiei.
 
LPP recunoaşte că, din cauza pandemiei, afacerile online au devenit o prioritate, după ce în primul trimestru vânzările online au ajuns la o treime din totalul vânzărilor de la mai puţin de 12% pe ansamblul anului trecut. Cu toate acestea, LPP se aşteaptă ca vânzările online să crească doar gradual în Europa Est. "Pieţele est europene sunt diferite. Consumatorii de aici preferă metodele tradiţionale de shopping aşa că aici vom deschide mai multe magazine", a spus directorul general adjunct de la LPP, Przemyslaw Lutkiewicz.
 
La rândul său CCC a constatat o creştere a vânzărilor online la nivel global dar cu toate acestea crede că are şanse de a cuceri cote de piaţă de la rivalii locali mai mici în regiunea Europei de Est, care au fost nevoiţi să vândă, ieftin, unele magazine din cauza pandemiei. "Sunt multe entităţi care au câteva sau zeci de magazine în portofoliu şi care vor intra în insolvenţă sau vor înceta operaţiunile şi aceasta permite altora să preia aceste entităţi fără să fie nevoiţi să facă investiţii suplimentare în magazine" a spus directorul general de la CCC, Marcin Czyczerski.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13672 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...