ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

RSM: 92% dintre companiile europene nu sunt pregătite pentru implementarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR)

20 Noiembrie 2017   |   BizLawyer

28% dintre acestea nu sunt familiarizate cu noul Regulament, la care vor trebui să adere în mai puțin de un an; Peste jumătate dintre companiile europene (51%) consideră că regulamentul este prea complex pentru IMM-uri, dar sunt de acord că este necesară o reglementare sporită în ceea ce privește utilizarea datelor cu caracter personal.

 
 
Potrivit noilor cercetări efectuate de către European Business Awards pentru RSM, companiile din întreaga Europă nu sunt pregătite pentru GDPR, care va intra în vigoare în luna mai 2018. Chestionarul, completat de 400 de lideri ai unor companii europene de succes, a sondat pregătirea acestora pentru implementarea GDPR și modul în care noul regulament va avea impact asupra operațiunilor lor.

Cu mai puțin de 12 luni înainte de intrarea în vigoare a noului regulament, numai 8% dintre companii sunt pregătite pentru implementarea acestuia și au făcut modificările necesare pentru a fi conforme cu regulamentul. Între timp, unul din patru lideri în domeniul afacerilor (28%) ignoră complet regulamentul la care organizația sa va trebui să adere, iar 26% dintre cei familiarizați cu strategia GDPR recunosc că organizațiile lor nu vor reuși să respecte termenul limită din mai 2018.


Companiile care nu respectă termenul limită se pot confrunta cu amenzi de până la 4% din cifra de afaceri globală sau în valoare de 20 milioane de Euro, oricare dintre acestea este mai mare.

Procesul de pregătire pentru GDPR are deja impact asupra operațiunilor companiilor. Sondajul scoate în evidență faptul că un număr îngrijorăror de companii reduc investițiile în alte domenii, inclusiv în ceea ce privește crearea unor produse noi și inovatoare (23%), sau stimularea creșterii prin extindere internațională (22%).

Jean Stephens, CEO al RSM, a declarat: „În mai puțin de 7 luni, companiile de pe întreg continentul vor trebui să adere la GDPR. Am văzut o creștere a numărului de clienți care ne-au solicitat serviciile de consultanță pe tema GDPR; totuși, reiese limpede din această cercetare că multe companii nu înțeleg pe deplin obstacolele pe care trebuie să le depășească înainte de termenul care se apropie rapid. Reprezentanții companiilor trebuie să înțeleagă că acesta nu este un simplu exercițiu de bifare. Cel mai probabil, vor trebui să implementeze schimbări semnificative care ar putea avea un impact asupra organizației lor – așadar cu cât mai devreme vor începe să se pregătească, cu atât va fi mai bine".

Complexitatea regulamentului GDPR începe să afecteze companiile europene. Dintre cei care se uită au analizatla regulamentul, 51% consideră că acesta este prea complicat pentru IMM-uri și pentru companiile care activează pe piața internațională. Două din cinci companii (41% dintre cei implicați direct, sau care cunosc strategia organizației lor) consideră că cerințele regulamentului GDPR vor spori semnificativ cheltuielile, inclusiv pe cele pentru servicii de consultanță. Utilizarea expertizei externalizate este din ce în ce mai răspândită, 60% dintre companii apelând la sprijin extern pentru a-și realiza proiectul de conformitate înainte de termenul limită din mai 2018.

În ciuda complexității regulamentului, companiile recunosc necesitatea GDPR - liderii companiilor din Europa sunt de acord cu aceste schimbări, majoritatea (52%) fiind de acord că regulamentul pentru monitorizarea utilizării datelor cu caracter personal este necesar.

Adrian Tripp, CEO al European Business Awards, a declarat: „În timp ce majoritatea companiilor europene susțin nevoia de schimbare în ceea ce privește datele personale, este clar că multe companii fie consideră regulile GDPR dificile, fie nu cunosc cerințele pentru implementarea acestora. Pe măsură ce termenul se apropie, este important ca aceste companii să consulte legislația, să solicite ajutor dacă este necesar, pentru că, altfel, riscă să se confrunte cu amenzi considerabile în anul următor".

European Business Awards este cea mai mare competiție de businessafaceri transfrontalieră din Europa. Scopul său principal este de a sprijini dezvoltarea unei comunități de afaceri mai puternice și mai performante.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 431 / 8106
 

Ascunde Reclama
 
 
 
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...