ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj BestJobs: Nivelul de stres s-a dublat în timpul pandemiei de coronavirus pentru unul din patru angajați români. Cei mai mulți au ajuns deja la epuizare

17 Decembrie 2020   |   BizLawyer

Un rezultat neașteptat în contextul crizei actuale este intenția declarată de peste jumătate (56.3%) dintre respondenții studiului BestJobs de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele 6 luni.

 
 
Peste 70% dintre angajații români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs afirmă că nivelul de stres la locul de muncă a crescut de la începerea pandemiei de coronavirus, iar mai mult de un sfert dintre aceștia apreciază că nivelul de stres chiar s-a dublat.

După 10 luni de pandemie, copleșiți de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine și izolare socială, aproape 30% dintre respondenți admit că deja au ajuns la burnout. Oboseala resimțită în urma unui program solicitant îi face pe alți aproape 20% dintre angajați să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menține la același nivel, în timp ce aproape 16% estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.


Mediul de lucru dezorganizat și haotic (31,6%), supraîncărcarea (26,6%) și noile responsabilități care ies din aria lor de competențe (24,6%) reprezintă principalii trei factori de stres invocați de angajații care au răspuns sondajului BestJobs. Alți 23,8% dintre respondenți explică stresul ridicat prin faptul că nu găsesc un echilibru între viața personală și cea profesională, iar 21% sunt stresați pentru că sunt nevoiți să preia din responsabilitățile colegilor.

Alți factori de stres importanți pentru mai bine de jumătate dintre respondenții la sondajul BestJobs sunt  tergiversarea deciziilor importante de către superiorii direcți (15,6%), posibilitatea pierderii jobului (14,8%), lipsa interacțiunii directe cu colegii și managerul direct (13,7%) sau timpul mult prea mare alocat meeting-urilor online (8,6%).

Angajații vor să se întoarcă la birouri

Pandemia a adus o schimbare uriașă în ceea ce privește modalitățile de lucru. Unii angajați s-au adaptat rapid lucrului de acasă (24%), alții mai puțin. Cert este că cei mai mulți angajați ar prefera să se întoarcă la birou (35%), în timp ce alți peste 30% ar opta pentru un program hibrid - în care să poată lucra până la 5 zile pe lună de acasă.

În cea mai complicată perioadă de după criza financiară din 2009, angajații nu au doar nevoie să se întoarcă la birouri, ci vor să simtă și că munca lor este apreciată și că angajatorul investește în dezvoltarea lor. Angajații români spun că au nevoie acum mai mult decât oricând de cursuri pentru noi specializări în domeniul lor de activitate (53,5%), de cursuri de reconversie profesională (34,8%) sau de cursuri de management al schimbării (26,6%).

"Vestea bună este că observăm deja tot mai multe companii care își dau seama că nivelul de implicare și de satisfacție al angajaților a avut de suferit în contextul actual și încep să adopte noi măsuri care vin să repare dezechilibrul care s-a creat. Am văzut asta și prin platforma Avocado.red, care conectează utilizatorii cu terapeuți, coachi și alte tipuri de specialiști și care este susținută de BestJobs, unde au fost desfășurate peste 400 de sesiuni online de consiliere individuală, iar tendința este de creștere", declară Ana Visian, Marketing Manager la BestJobs.

Un rezultat neașteptat în contextul crizei actuale este intenția declarată de peste jumătate (56.3%) dintre respondenții studiului BestJobs de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele 6 luni.

"În condițiile în care trecem printr-o perioadă marcată de multe incertitudini, ne-am fi așteptat să vedem mult mai puțini angajați dispuși să ia în calcul o schimbare de job, cel puțin până când lucrurile se mai așează și depășim măcar criza epidemiologică.  Însă observăm o nemulțumire individuală profundă în piață și o dorință mult mai mare din partea angajaților de a fi fericiți în ceea ce fac. Probabil această pandemie și măsurile de distanțare socială i-au făcut pe mulți să-și reevalueze nevoile și așteptările în raport cu jobul și angajatorul. De aceea, tot mai mulți angajatori ar trebui să se uite în această perioadă și la soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial", spune Ana Visian, Marketing Manager la BestJobs.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie - 5 decembrie, pe un eșantion de 1.421 de utilizatori de internet.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13023 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...