ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Sondaj Euler Hermes: Cât de mult a schimbat Covid-19 prioritățile liderilor financiari

04 August 2020   |   BizLawyer

♦ 30% au declarat că păstrarea capitalului de lucru va fi acum prioritatea lor principală pentru investiții în anul următor ♦ Întârzierile plăților reprezintă preocupările cele mai presante ale liderilor din domeniul finanțelor, 65% dintre aceștia fiind afectați ♦ 21% susțin investițiile în tehnologiile digitale, care rămân esențiale, dar sunt condiționate de protejarea întreprinderilor de riscuri

 
 
Raportul Euler Hermes analizează măsura în care Covid-19 a schimbat încrederea și prioritățile liderilor financiari europeni pentru anul 2020. Realizat înainte și în timpul crizei Covid-19 în Marea Britanie, Franța, Germania și Italia, sondajul a arătat că liderii financiari au fost optimiști la începutul acestui an, dar pandemia a generat niveluri crescute de stres și a exacerbat îngrijorările legate de întârzierea plăților. În ciuda schimbării priorităților de afaceri, tehnologia rămâne un element cheie pentru directorii financiari, însă aceasta trebuie să fie condiționată de protejarea întreprinderii față de riscuri.

Criza Covid-19 a schimbat așteptările factorilor de decizie din zona financiară pentru anul următor

Înainte de răspândirea virusului în Europa, liderii din finanțe erau extrem de optimiști, previzionând performanțe financiare bune, fiind în același timp și entuziasmați de rolul pe care îl poate avea tehnologia în conducerea activității lor, în ciuda amenințării unui risc politic ridicat, a creșterii protecționismului și a schimbărilor climatice. Departamentul de cercetare economică al companiei a identificat acest factor ca fiind un lanț al slăbiciunilor, alături de un levier excesiv în sectorul corporativ. De la apariția virusului, optimismul liderilor financiari a scăzut semnificativ, iar procentul celor care au spus că s-au simțit „încrezători” cu privire la anul care urmează a scazut de la 50% la 36%, în timp ce procentul celor care se simt stresați a crescut de la 19% la 32%. Mai mult, grijile existente cu privire la plățile întârziate au fost exacerbate și au apărut, de asemenea, noi preocupări legate de vânzări și rentabilitate.

Menținerea capitalului de lucru este acum prioritatea principală a investițiilor în timpul crizei

Tehnologia digitală a reprezentat înainte de pandemie cea mai mare prioritate pentru investiții. De atunci, modul în care liderii financiari își văd prioritățile s-a schimbat, iar investițiile în noile tehnologii sunt acum umbrite de capitalul de lucru. Anterior, aceștia au vazut că efectul de levier este o modalitate de a investi în tehnologie, produse și mașini noi, dar acest lucru a trecut în planul doi, liderii concentrându-se în prezent pe conservarea capitalului de lucru. Proporția celor care consideră fondul de rulment prioritar a crescut de la 17 % la 30 %.

În ciuda unei potențiale întârzieri temporare a investițiilor în noi active pe termen scurt, tehnologia are o pondere semnificativă în prioritățile liderilor din domeniul finanțelor, 21% dintre persoanele intervievate pledând pentru investiții în tehnologiile digitale în luna mai, față de 22% înainte de izbucnirea infecțiilor. Participanții au continuat să clasifice necesitatea de a înțelege tehnologia avansata ca fiind o competență esențială a unui CFO (49%) după planificarea financiară (67%), procesul decizional strategic (56%) și dezvoltarea planului de afaceri (53%).

Întârzierile plăților reprezinta cel mai mare motiv de ingrijorare pentru liderii financiari

Chiar și înainte de izbucnirea epidemiei Covid-19, au predominat riscurile legate de întârzierile plăților și de insolvențele clienților, riscuri care au afectat 47% și, respectiv, 32% din întreprinderi în anul precedent. De la izbucnirea epidemiei, lucrurile au devenit mai grave, 65% dintre respondenți declarând că întârzierile plăților i-au afectat în ultimele două luni. În plus, înainte de izbucnirea epidemiei, doar 44% dintre întreprinderi au declarat că sunt „pe deplin pregătite” să se ocupe de incidentele legate de plăți și doar 40% au declarat același lucru pentru „cazurile de insolvență ale clienților”. De la izbucnirea epidemiei, aceste cifre au scăzut la 31% și, respectiv, 35%. Într-adevăr, ne așteptăm ca insolvența mondială să crească cu cel puțin 35 % până la sfârșitul anului 2021.

Întreprinderile bine pregătite pentru gestionarea riscurilor vor ieși câștigătoare

Interviurile realizate arată că directorii financiari preconizează o polarizare a peisajului de afaceri generată de criza actuală. Întreprinderile tehnologizate care se pot adapta cel mai rapid și care au strategii solide de reducere a riscurilor vor supraviețui.

“La fel ca mulți dintre respondenții acestui chestionar, am fost optimist și am crezut că ne putem atinge țintele de creștere în 2020. Acum ne aflăm într-o lume diferită. Cred cu tărie că fiecare criză reprezintă un punct de cotitură esențial pentru liderii financiari. Este esențial să avem o marjă de manevră în timpul unei crize și o viziune mult mai orientată spre viitor. În acest scop, noile tehnologii sunt fundamentale, astfel încât accentul să fie pus pe conținut și să nu fie irosit pe foi de calcul”, a spus Loeiz Limon-Duparcmeur, director financiar al Grupului și membru al Consiliului de administrație, Euler Hermes.

Raportul sondajului a analizat lumea prin obiectivul liderului financiar atât înainte, cât și în timpul epidemiei Covid-19. Rezultatele s-au bazat pe trei faze de cercetare, fiecare desfășurată la o lună distanță, adresându-se unui număr mai mare de 1.000 de lideri financiari.

Pentru a afla mai multe informații despre provocările și oportunitățile liderilor financiari înainte și după izbucnirea pandemiei COVID-19 puteți descărca gratuit raportul accesând link-ul următor:
https://www.eulerhermes.com/ro_RO/despre-noi/campanie/liderul-financiar-de-maine-provocari-si-oportunitati.html
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14109 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...