ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Stabilitatea legislativă pentru afaceri în 2018. Anul acesta au fost 139 de modificări ale Codului Fiscal şi 236 de noi prevederi fiscale

18 Decembrie 2018   |   Mediafax

CNIPMMR solicită iniţierea unui Program REFIT de simplificare a cadrului legislativ din România, similar cu Programul REFIT iniţiat de către Comisia Europeană în anul 2002, care să asigure codificarea, reformarea legislaţiei, abrogarea şi eliminarea actelor normative inutile şi irelevant.

 
 
În 11 luni şi jumătate au fost aduse 139 de modificări ale Codului Fiscal şi au apărut 236 de noi prevederi fiscale, instabilitatea fiscală ducând la scăderea investiţiilor, reducerea înfiinţării de noi companii, precum şi la creşterea suspendărilor, dizolvărilor şi insolvenţelor, arată CNIPMMR.

De la începutul anului şi până pe data de 17 decembrie, cadrul legislativ a fost modificat în mod major, fiind adoptate 862 de acte normative cu aplicabilitate generală (309 Legi, 18 Ordonanţe ale Guvernului, 107 Ordonanţe de Urgenţă, 428 de Hotărâri de Guvern), fără luarea în calcul a ordinelor emise de ministere sau agenţii şi a altor reglementări, arată Consiliul IMM, într-un comunicat.

Peste 45% din legile şi ordonanţele adoptate au afectat direct şi semnificativ întreprinderile, inclusiv IMM-urile (legislaţia fiscală, declaraţiile şi contribuţiile obligatorii, etc.). „Cu acest volum imens de acte normative adoptate în 11,5 luni ale anului 2018, este previzibil că România va continua să se situeze şi anul acesta pe nedoritul prim loc în topul regional al modificărilor legislative (din Europa Centrală şi de Est), în timp ce în ţările vecine tendinţa este de simplificare şi asigurare a unui cadrul legislativ stabil şi predictibil”, spune consiliul.

 
Modificările legislaţiei fiscale au generat efecte multiple negative asupra IMM-urilor: creşterea fiscalităţii; creşterea birocraţiei pentru toţi contribuabilii şi toţi angajatorii; efort semnificativ de implementare a reformelor legislative; creşterea cheltuielilor de personal; dificultăţi importante de implementare datorate timpului foarte scurt stabilit pentru aplicare; creşterea cheltuielilor administrative, privind actualizarea programelor informatice; necesitatea unor restructurări (concedieri individuale sau colective); probleme de asigurare a competitivităţii şi derulării contractelor la export.

Efectele instabilităţii legislative fiscale accentuate în 2018:

În perioada ianuarie – septembrie 2018, investiţiile directe ale nerezidenţilor în România au scăzut cu 5,7%, însumând 3 517 milioane euro (comparativ cu 3 731 milioane euro în perioada ianuarie - septembrie 2017), din care participaţiile la capital (inclusiv profitul reinvestit net estimat) au însumat 3 152 milioane euro, iar creditele intragrup au înregistrat valoarea netă de 365 milioane euro;

Societăţile cu capital străin nou înfiinţate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie (4.718 de societăţi) sunt mai puţine cu 177 societăţi comparativ cu perioada similară din 2017 (4.895 de societăţi);

Numărul total de înmatriculări în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie a scăzut cu 8.457 de înmatriculări, comparativ cu 2017 (113.144 vs. 121.601) ;

În perioada 1 ianuarie – 31 octombrie numarul suspendărilor, dizolvărilor, insolvenţelor, inclusiv în rândul societăţilor cu participare străină la capital au fost mai mari decât cele din perioada 01.01.2017 – 31.10.2017;

În perioada 01.01.2018 – 31.10.2018 au crescut cu 13,32% numărul suspendărilor (15.014 suspendări, comparativ cu 13.249 în perioada 01.01.2017 – 31.10.2017);

În perioada 01.01.2018 – 31.10.2018 au crescut cu 20,71% numărul dizolvărilor (29.278 dizolvări, comparativ cu 24.254 în perioada 01.01.2017 – 31.10.2017);

În perioada 01.01.2018 – 31.10.2018 au crescut cu 28,07% numărul insolvenţelor (1492 insolvenţe, comparativ cu 1165 în perioada 01.01.2017 – 31.10.2017).

CNIPMMR solicită iniţierea unui Program REFIT de simplificare a cadrului legislativ din România, similar cu Programul REFIT iniţiat de către Comisia Europeană în anul 2002, care să asigure codificarea, reformarea legislaţiei, abrogarea şi eliminarea actelor normative inutile şi irelevante, revizuirea şi retragerea unor acte în curs de elaborare, înlocuirea actelor obligatorii din punct de vedere juridic cu alternative mai puţin stricte, cum ar fi acordurile voluntare (autoreglementare, coreglementare), 862 de acte normative fiind foarte dificil de cunoscut şi implementat.

Pentru perioada 2019-2020, CNIPMMR solicită trecerea la un comportament de reglementare normal, pe care celelate ţări europene reuşesc să-l respecte, asigurarea unui cadru legal stabil, predictibil şi rezonabil ca şi condiţie esenţială pentru investitori, respectarea principiilor reglementării inteligente: un proces decizional deschis şi transparent, un dialog social calitativ, evaluarea în mod sistematic a impactul legislaţiei asupra IMM-urilor, realizarea „testului IMM” şi aplicarea principiul „Gândiţi întâi la scară mică”, respectarea principiilor fiscalităţii (modificarea Codului fiscal “prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I” şi predictibilităţii impunerii fiscale, cu asigurarea “stabilităţii impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii”, “pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii”).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 591 / 9985
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP a asistat Globalworth într-o tranzacție pentru dezvoltarea unui proiect logistic în Chitila. ‘Un partener cu tradiție, ne bucurăm că l-am avut alături de noi și de această dată’, spun reprezentanții Globalworth
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează asistentă|secretară recepție
Bucharest Arbitration Days – termenul de înscriere a fost prelungit până la data de 31 mai 2019
Business Crime: Țuca Zbârcea & Asociații a obținut, anul trecut, soluții de clasare în faza de urmărire penală într-un număr considerabil de cauze pentru clienți ce au avut calitatea de suspecți sau inculpați. Manuela Gornoviceanu, Managing Associate: Nu există intenții reale de relaxare a legislației anticorupție
Cum acționează avocații Schoenherr în mandatele de Concurență. Georgiana Bădescu, Partener: Avem beneficiul unui know-how extraordinar la nivel european și regional, pe care îl fructificăm deplin în interesul clienților. Echipa e orientată în permanență spre învățare și perfecționare
Din vorbă-n vorbă cu Cătălin Micu, partener după ultima rundă de promovări de la ZRP. ”Pentru client, proiectul său este cel mai important, iar avocatul trebui să-l trateze ca atare. Implicarea și disponibilitatea sunt principalele calități cerute unui avocat”
Bondoc și Asociații câștigă definitiv un litigiu privitor la prețurile de vânzare a medicamentelor
Cum percep avocații Budușan Albu & Asociații, prima firmă de penal-comercial înființată în Romania, piața de Businees Crime și cum văd modernizarea sistemului judiciar. Carte de vizită impresionantă: clientelă sofisticată, cazuri complexe și de multe ori transfrontaliere, sume în dispută de peste 1 mld. €
Avocații Enache Pirtea & Asociații au intrat în marile dosare de Business Crime încă din primul an de activitate. Pentru a gestiona relația cu organele de urmărire penală sau cu instanțele de judecată, îți trebuie o doză foarte mare de combativitate și perseverență, dar și un stomac tare și nervi de oțel, spun fondatorii firmei
Biroul Dentons din București are în lucru tranzacții de zeci de milioane de euro în Real Estate. Bogdan Papandopol, Partener: Se observă un grad crescut de „sofisticare” a tranzacțiilor; de cele mai multe ori, atât perioada de due diligence, cât și negocierile, sunt mai extinse
Dublă victorie pentru Suciu Popa la Londra, în cadrul Galei de Premiere Euromoney - Benchmark Litigation Europe Awards. Suciu Popa, firma anului în litigii, Luminița Popa, avocatul anului
Avocații de Real Estate de la ZRP au pe masa de lucru proiecte de investiții în agricultură, locuințe și birouri. Alina Güler, Senior Associate: Avem clienți care studiază potențialul terenurilor logistice, în timp ce alții urmăresc achiziția de spații industriale de producție
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...