ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Staţiile de încărcare pentru maşinile electrice, în vizorul marilor jucători din energie din Est. Pe ce pariază companiile

06 Decembrie 2018   |   Mediafax

CEZ din Republica Cehă şi MOL din Ungaria declară că intenţionează să îşi extindă reţelele de staţii de încărcare rapidă în regiune.

 
 
Cu un număr redus de vehicule electrice pe şosele, serviciile de încărcare pentru maşinile electrice nu au fost o prioritate pentru guverne, dar, odată cu intrarea în vigoare a noilor norme de poluare ale UE, din 2020, situaţia se va schimba pentru spaţiul est-european, comentează Reuters.

Numărul de vehicule electrice din regiunea cu 100 de milioane de locuitori care se întinde din Polonia până în Bulgaria va creşte, atunci când normele ce urmăresc reducerea cu 35% a emisiilor până în 2030 vor deveni efective.

CEZ din Republica Cehă şi MOL din Ungaria declară că intenţionează să îşi extindă reţelele de staţii de încărcare rapidă în regiune.

"Dacă nu vom investi, altcineva o va face, şi este o extindere logică a unui business tradiţional într-o afacere nouă", spune Tomas Chmelik, şeful tehnologiilor curate la CEZ, cea mai mare companie cotată la bursă din Europa Centrală.


Chmelik estimează că până în 2020 vor exista circa 10.000 de maşini electrice pe drumurile din Cehia şi până la 250.000 până în 2030. CEZ doreşte să îşi dubleze numărul de staţii de încărcare rapidă pe care le exploatează, până la peste 150, până la finele anului 2019.

CEZ intenţionează să cheltuiască 44 milioane de dolari în următorii 10 ani pentru a realiza acest lucru, aproximativ jumătate din bani urmând a fi primiţi drept subvenţii, pentru a construi o reţea de încărcătoare rapide de 50 kilowaţi (kW).

Încărcătoarele rapide de până la 50 kW pot furniza energie suficientă pentru o deplasare de 150 km în 30 de minute, în timp ce staţiile de încărcare ultra-rapide, de până la 150 kW, pot face acest lucru în 10 minute, potrivit operatorului polonez GreenWay.

CEZ se va concentra pe piaţa internă înainte de a se extinde în ţările în care operează deja, inclusiv Polonia, Slovacia, Bulgaria, România şi Ungaria. De asemenea, umăreşte să facă şi achiziţii, pentru a creşte mai repede, a spus Chmelik.

„Vom analiza logic ţările în care suntem deja activi”, a spus el. „Utilităţile caută să construiască reţele, pe termen lung, şi mă aştept ca piaţa să se consolideze în următorii cinci ani”.

Pe piaţă concurează companiile de utilităţi, start-up-uri din tehnologie şi companii petroliere. Banca elveţiană UBS estimează că 360 de miliarde de dolari vor trebui cheltuiţi în următorii opt ani pentru a construi o infrastructură globală de încărcare pentru a ţine pasul cu vânzările de maşini electrice.

Totuşi, pe măsură ce companiile pariază pe autoturismele electrice, există riscul ca guvernele din Europa Centrală şi de Est să se mişte prea încet pentru noua piaţă.

În Polonia, o naţiune cu 40 de milioane de locuitori şi cea mai mare economie din Europa de Est există doar 2.981 de vehicule electrice, potrivit EV-volumes.com, o companie suedeză care compilează date despre industria de specialitate.

Cu toate acestea, Polonia a vizat electro-mobilitatea ca o parte importantă a strategiei sale economice şi şi-a stabilit obiectivul de 1 milion de maşini electrice până în 2025.

În Ungaria există 3.128 de maşini electrice şi 2.473 în Cehia, în timp ce liderul de piaţă european, Norvegia, are 239.000 de unităţi, iar Germania 198.000. Ungaria are un obiectiv de 30.000 de maşini electrice până în 2020.

Compania maghiară de petrol şi gaze MOL a început să îşi schimbe strategia pentru a se pregăti pentru o reducere a cererii de combustibili fosili în următorul deceniu, a declarat Peter Ratatics, care conduce departamentul de servicii al companiei.

MOL intenţionează să investească până la 30 de milioane de euro până la sfârşitul anului 2020 pentru a construi o reţea de până la 700 staţii de încărcare în Ungaria, România, Croaţia, Slovenia, Slovacia şi Republica Cehă.

Investiţia ar putea genera între 10% şi 15% din veniturile din retail ale companiei în următorii 10 ani şi până la 50% până în 2040, spune Ratatics. În 2018, divizia de retail va genera 420 milioane dolari.

"Am ajuns la concluzia că, în urma schimbărilor legislative şi a comportamentului clienţilor, piaţa de combustibili fosili se va schimba în următorul deceniu", a spus el. "Acest lucru va avea un impact semnificativ asupra activităţilor tradiţionale de petrol şi gaze ale MOL".

"Acum încercăm nu numai să începem să construim staţiile electrice de încărcare, dar şi să dobândim cunoştinţe despre modul în care se dezvoltă afacerea de e-mobilitate".

MOL, împreuna cu E.ON din Germania, HEP din Croaţia, Petrol din Slovenia, BMW şi divizia maghiară a Nissan fac parte dintr-un proiect subvenţionat de UE pentru construcţia a 252 staţii de încărcare rapide şi ultra-rapide în Cehia, Slovacia, Ungaria, Croaţia, Slovenia şi România.

Jucători mai mici, cum ar fi Greenway din Polonia, caută, de asemenea, să utilizeze subvenţiile UE pentru a-şi continua extinderea şi a câştiga cotă de piaţă. Greenway intenţionează să aibă în Polonia, până în 2020, 630 staţii de încărcare, alături de alte 230 în Slovacia şi în alte state din regiune.

Compania, care construieşte deja primele staţii de încărcare ultra-rapide, va viza în continuare Republica Cehă şi Balcanii, a declarat fondatorul Peter Badik.

GreenWay a început să instaleze staţii de încărcare din 2015, iar divizia sa slovacă este membru al unui consorţiu care lucrează la un proiect regional condus de Verbund din Austria.

"În prezent există suficientă prăjitură pentru toată lumea", spune Badik. "Este o piaţă lipsită de competitori puternici şi există posibilitatea de a deveni o piaţă foarte mare, pe măsură ce regiunea se va apropia de standardele Europei de Vest".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 642 / 9983
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează asistentă|secretară recepție
Bucharest Arbitration Days – termenul de înscriere a fost prelungit până la data de 31 mai 2019
Business Crime: Țuca Zbârcea & Asociații a obținut, anul trecut, soluții de clasare în faza de urmărire penală într-un număr considerabil de cauze pentru clienți ce au avut calitatea de suspecți sau inculpați. Manuela Gornoviceanu, Managing Associate: Nu există intenții reale de relaxare a legislației anticorupție
Clifford Chance Badea a asistat NE Property B.V. la implementarea programului de obligațiuni de 1.5 miliarde EUR
Cum acționează avocații Schoenherr în mandatele de Concurență. Georgiana Bădescu, Partener: Avem beneficiul unui know-how extraordinar la nivel european și regional, pe care îl fructificăm deplin în interesul clienților. Echipa e orientată în permanență spre învățare și perfecționare
Din vorbă-n vorbă cu Cătălin Micu, partener după ultima rundă de promovări de la ZRP. ”Pentru client, proiectul său este cel mai important, iar avocatul trebui să-l trateze ca atare. Implicarea și disponibilitatea sunt principalele calități cerute unui avocat”
Bondoc și Asociații câștigă definitiv un litigiu privitor la prețurile de vânzare a medicamentelor
Cum percep avocații Budușan Albu & Asociații, prima firmă de penal-comercial înființată în Romania, piața de Businees Crime și cum văd modernizarea sistemului judiciar. Carte de vizită impresionantă: clientelă sofisticată, cazuri complexe și de multe ori transfrontaliere, sume în dispută de peste 1 mld. €
Avocații Enache Pirtea & Asociații au intrat în marile dosare de Business Crime încă din primul an de activitate. Pentru a gestiona relația cu organele de urmărire penală sau cu instanțele de judecată, îți trebuie o doză foarte mare de combativitate și perseverență, dar și un stomac tare și nervi de oțel, spun fondatorii firmei
Biroul Dentons din București are în lucru tranzacții de zeci de milioane de euro în Real Estate. Bogdan Papandopol, Partener: Se observă un grad crescut de „sofisticare” a tranzacțiilor; de cele mai multe ori, atât perioada de due diligence, cât și negocierile, sunt mai extinse
Dublă victorie pentru Suciu Popa la Londra, în cadrul Galei de Premiere Euromoney - Benchmark Litigation Europe Awards. Suciu Popa, firma anului în litigii, Luminița Popa, avocatul anului
Young Ambassadors Forum, la Mușat & Asociații. 35 de tineri din mai multe țări explorează problematica dreptului internațional umanitar și a advocacy-ului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...