ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu KPMG: Aproape jumătate dintre liderii în afaceri anticipează pentru 2022 revenirea la normal

29 Martie 2021   |   BizLawyer

• Majoritatea CEO vor aștepta până va fi vaccinată jumătate din populație înainte să revină la birou • 9 din 10 lideri intenționează să ceară angajaților să îi informeze când se vaccinează, astfel încât să protejeze forța de muncă • Tendința executivilor la nivel global de restrângere a prezenței fizice a companiei este în scădere, pe măsura ce liderii se așteaptă ca nevoia de achiziții în persoană să revină îndată ce pandemia se va încheia

 
 

Liderii executivi ai celor mai influente companii din lume au început planificarea pentru „noua realitate” post-pandemie. Ediția 2021 a studiului KPMG CEO Outlook Pulse relevă că aproape jumătate (45%) dintre respondenți nu se așteaptă la o revenire la „normal” înainte de anul 2022, în timp ce 31% anticipează această revenire pentru anul în curs. Pandemia a declanșat o schimbare definitivă a modelului de afaceri pentru 24% dintre liderii intervievați.


Liderii executivi își actualizează planurile astfel încât să fie pregătiți pentru recuperarea economică. În drumul lor către recuperare, oamenii de afaceri trebuie să protejeze elementele pozitive aduse de pandemie și să atenueze noile riscuri. Antrenați într-o aventură digitală, liderii de afaceri accelerează eforturile de a crea o experiență digitală optimă pentru clienți și mulți intenționează să continue investițiile în tehnologii, care vor accelera excelența în experiența clientului ca piesă centrală a strategiilor pentru succes. Mai mult, pe măsură ce campania globală de vaccinare începe să redeschidă lumea, aceasta oferă liderilor și o oportunitate de a confirma dedicarea pentru reducerea impactului de mediu, pentru a face schimbări de durată ale operațiunilor și pentru a se implica în reducerea inegalităților sociale, adâncite de COVID-19”, explică Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România.

Studiul realizat de KPMG în februarie – martie 2021 a inclus 500 de lideri executivi la nivel de global, răspunsul lor la pandemie și perspectiva pentru următorii trei ani. Majoritatea (55%) liderilor sunt îngrijorați de accesul îngreunat al angajaților la un vaccin împotriva COVID-19, ceea ce influențează estimările privind revenirea la birou. O majoritate semnificativă (90%) dintre participanți intenționează să le ceară angajaților să informeze când se vaccinează, date care ar putea afecta măsurile de protecție în mediul de lucru. O treime dintre executivi (34%) sunt îngrijorați de dezinformarea în ceea ce privește siguranța vaccinului contra COVID-19 și potențialul acesteia de determinare a angajaților să nu îl accepte.

Înainte de adoptarea oricăror decizii majore, liderii executivi vor siguranța că angajații lor sunt protejați. Campania de vaccinare le oferă liderilor o doză de optimism în pregătirile pentru noua realitate. Liderii de afaceri planifică diferite scenarii în funcție de diferențele în anumite piețe cheie care ar putea avea un impact asupra operațiunilor, lanțurilor de distribuție și oamenilor, generând o revenire economică inegală. Studiul nostru arată că anumiți lideri au adoptat măsuri cu impact semnificativ în timpul crizei pentru transformarea modelului operațional și a modalității de lucru, accelerând implementarea proiectelor transformaționale cheie, unele prin opțiune, altele din necesitate. Pandemia a fost un catalizator pentru lideri și evaluarea rolului pe care companiile lor îl au în societate. Mulți au discutat despre aspecte care nu erau comentate public înainte de pandemie, de la schimbarea climatică la suportul oferit comunităților în care activează – și trebuie să încurajăm aceste voci. Încă mai este mult de făcut,” a afirmat Bill Thomas, Global Chairman și CEO, KPMG Internațional.

Aspecte cheie

Autoritățile și rata de vaccinare determină deciziile

Trei sferturi (76%) dintre liderii executivi consideră că apelurile autorităților de încurajare a companiilor să se întoarcă la „normalitate” reprezintă un îndemn pentru companii să ceară angajaților să revină la locul de muncă. În plus, 61% dintre respondenți afirmă că vor să vadă o rată de succes a vaccinării (peste 50% din populație vaccinată) în piețe esențiale înainte de a lua orice decizie în ceea ce privește revenirea la locul de muncă. Când angajații vor putea reveni în siguranță, o cincime dintre companii (21%) vor să implementeze măsuri de siguranță suplimentare, precum cerința ca vizitatorii sau clienții să le notifice cu privire la statusul lor de vaccinare.

Intenția liderilor de restrângere a prezenței fizice a companiilor este în scădere, comparativ cu acum 6 luni

Studiul KPMG arată că doar 17% dintre liderii în afaceri intenționează să reducă prezența fizică a companiilor pe care le gestionează ca rezultat al pandemiei. Prin comparație, în august 2020, 69% dintre lideri afirmau că plănuiesc să reducă spațiul de birouri în următorii trei ani, ceea ce indică fie că reducerea a fost implementată deja, fie că strategiile s-au schimbat pe măsură ce pandemia a evoluat.

Oamenii de afaceri sunt preocupați de perspectiva unei forțe de muncă la distanță

Liderii în afaceri dispută cum anume ar trebui să arate noua realitate, dar, post-COVID, doar 3 din 10 lideri (30%) iau în considerare un model de lucru hibrid, în care angajații lucrează de la distanță 2-3 zile pe săptămână. Doar 21% dintre respondenți intenționează să angajeze personal care să lucreze predominant la distanță, o scădere semnificativă față de 2020 – 73%.

Securitatea cibernetică este principala preocupare a liderilor executivi

În timpul carantinei, lucrul la distanță era noul normal, ceea ce a adus noi riscuri de securitate a datelor în organizații. Astfel, liderii globali au identificat securitatea cibernetică drept principala provocare cu impact asupra creșterii și operațiunilor pe o perioadă de 3 ani. Securitatea cibernetică a devansat preocupările legate de mediul legislativ și fiscal sau de lanțul de distribuție.

ESG (Mediu, Social, Guvernanță Corporativă) își continuă ascensiunea în agenda companiilor

În contextul COP26 din acest an și al realinierii SUA în Acordul de la Paris, 49% dintre liderii intervievați intenționează să implementeze politici ESG mai stricte. O vastă majoritate (89%) se concentrează pe consolidarea progresului în domeniul sustenabilității și al schimbării climatice, înregistrat de compania pe care o gestionează ca rezultat al pandemiei. Aproape toți respondenții (96%) intenționează să amplifice focusul asupra componentei sociale din programele ESG.

Bill Thomas concluzionează: „Studiul relevă o diminuare notabilă a intenției liderilor de a schimba fundamental modul în angajații vor lucra post-pandemie. Criza COVID-19 a accelerat trendurile privind munca viitorului, dar mulți lideri sunt precauți în abordare înainte de a lua decizii clare. În multe părți din lume a trecut un an fără interacțiune personală și este evident că liderii în afaceri și echipele lor sunt nerăbdători să se revadă”.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 11858 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...