ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Mastercard și Harvard Business Review: 88% dintre companii consideră că preocupările consumatorilor reprezintă un aspect important în strategia și practicile companiei de colectare a datelor personale

30 Septembrie 2020   |   BizLawyer

Cea mai des exprimată solicitare către companii, de o treime dintre consumatorii chestionați, este ca acestea să încheie schimbul de date cu terțe părți în următoarele 12 luni.

Sursa: Pixabay

 
 
Companiile admit că trebuie să fie mai atente la modul în care utilizează și protejează datele cu caracter personal ale consumatorilor, relevă un studiu Harvard Business Review Analytic Services, sponsorizat de Mastercard. 88% dintre directorii chestionați susțin că preocupările consumatorilor reprezintă un aspect important în conturarea practicilor și a strategiei companiei de colectare a datelor, în timp ce 72% dintre consumatorii chestionați declară că, în general, sunt atenți la modul în care companiile colectează și folosesc datele.

Potrivit studiului, care chestionează atât consumatori, cât și directori de companii din Europa, America de Nord, Asia, Africa și Orientul Mijlociu, puțin peste jumătate din companiile participante la acest studiu acordă importanță celor mai bune practici de securitate și confidențialitate pentru protejarea datelor personale ale consumatorilor și pentru a preveni compromiterea acestora. Acest procent crește în rândul companiilor mai mari și cu o creștere mai rapidă, 76% afirmând că implementează acest mod de lucru.


În cazul companiilor medii sau mici, confidențialitatea datelor reprezintă un aspect mai puțin important. Doar 36% dintre acestea acordă atenție anonimizării datelor de identificare ale consumatorilor, și anume eliminarea datelor de identitate din seturile de date colectate înainte de a fi distribuite sau analizate, și doar 32% au grijă să asigure o transparență deplină a modului în care datele consumatorilor sunt colectate, utilizate și partajate. Totodată, doar 22% acordă mai mult control consumatorilor asupra modului în care sunt utilizate datele lor.

„Este necesar ca orice organizație, indiferent de domeniul de activitate sau mărimea acesteia, să trateze cu responsabilitate datele personale ale oamenilor, punând întotdeauna securitatea și confidențialitatea în prim-plan. Siguranța și securitatea sunt, fără doar și poate, prioritare pentru Mastercard, fie că vorbim de tranzacții sau despre datele consumatorilor noștri. În 2019 am conturat un set concret de principii - Securitate și Confidențialitate, Transparență și Control, Responsabilitate, Integritate, Inovație și Impact Social - care vine în completarea legislației aflată în vigoare și care ne ghidează activitatea, în fiecare zi”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.

Studiul și-a propus să afle, totodată, nivelul de încredere acordat companiilor din diferite zone de activitate, în schimbul de date – de la rețele sociale și motoare de căutare online, telecomunicații și retail, până la ospitalitate, servicii financiare, sănătate și produse de îngrijire. Consumatorii spun că organizațiile din zona social media și motoarele de căutare online prezintă cea mai puțină încredere (46%). La polul opus, companiile din domeniul financiar și al sănătății se bucură de cel mai ridicat nivel de încredere din partea consumatorilor, cu mai puțin de o treime declarând contrariul.

Consumatorii tineri se îngrijorează mai puțin cu privire la informațiile colectate de companii

Potrivit rezultatelor studiului, cu cât consumatorii sunt mai tineri, cu atât sunt mai puțin preocupați de modul în care companiile colectează și utilizează date cu caracter personal. De exemplu, 68% dintre consumatorii Baby Boomers își exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care companiile se folosesc de aceste date, comparativ cu 61% dintre Gen Z și 54% dintre Millennials.

Valoarea beneficiilor în urma schimbului de date este percepută diferit de companii și consumatori
În timp ce 37% dintre directori consideră că experiențele și recomandările personalizate sunt cele mai apreciate beneficii pentru consumatori, doar 10% dintre clienți declară ca acest beneficiu i-a determinat să își distribuie datele. Mai mult, doar 5% dintre directori menționează programele clasice de loializare printre beneficiile cu cea mai mare valoare pentru consumatori, comparativ cu 22% dintre clienți. În realitate, companiile tind să supraestimeze percepția consumatorilor cu privire la valoarea obținută în schimbul acordării datelor personale. 60% dintre directori declară că, în general, consumatorii cred că schimbul de date este util și valoros, în timp ce doar 44% dintre consumatori sunt de aceeași părere.

Priorități pentru următoarele 12 luni

Cea mai des exprimată solicitare către companii, de o treime dintre consumatorii chestionați, este ca acestea să încheie schimbul de date cu terțe părți în următoarele 12 luni. 31% dintre consumatori își doresc ca întreprinderile să le ofere mai mult control asupra modului în care sunt utilizate datele lor, iar 29% doresc ca întreprinderile să le solicite în mod regulat consimțământul cu privire la utilizarea datelor, mai degrabă decât să primească o singură solicitare. Între timp, mai mult de 80% dintre consumatori sunt de acord că ar trebui să poată afla cu ușurință informații despre modul în care companiile se folosesc de datele colectate, să revoce consimțământul pentru utilizarea acestora sau să poată solicita companiilor eliminarea informațiilor personale din bazele de date.
 


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

    ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 13728 / 16779
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
    Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
    BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
    LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
    LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
    De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
    Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
    Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
    Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
    MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
    LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...