ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Uniunea Profesiilor Liberale cere scutiri de impozite şi amânarea unor termene de plată

18 Martie 2020   |   AGERPRES

Reprezentanţii profesiilor liberale solicită amânarea declarării şi plăţii pentru cel puţin un trimestru (cu posibilitate de prelungire in funcţie de evoluţia situaţiei) pentru impozit pe venit şi contribuţii sociale, impozit pe profit/impozit pe veniturile micro-întreprinderilor, TVA, cu următoarele alternative: fără dobândă sau cu dobânda de politică monetară 2,5% şi cu garanţii după această perioadă.

 
 
Uniunea Profesiilor Liberale din România a transmis autorităţilor un set de măsuri care să sprijine desfăşurarea activităţii profesiilor liberale, rezultate în urma consultării membrilor săi, conform unui comunicat remis, miercuri, spre publicare.

UNPLR semnalează în comunicat că statul este singura entitate care va avea acces la împrumuturi în această perioadă în care necesarul de finanţare va creşte exponenţial şi că turismul, horeca, transportul de persoane, organizarea de evenimente raportează deja scăderi semnificative, în timp ce, în industria auto şi industriile conexe sunt anticipate scăderi foarte mari.

În acest context, reprezentanţii profesiilor liberale solicită amânarea declarării şi plăţii pentru cel puţin un trimestru (cu posibilitate de prelungire in funcţie de evoluţia situaţiei) pentru impozit pe venit şi contribuţii sociale, impozit pe profit/impozit pe veniturile micro-întreprinderilor, TVA, cu următoarele alternative: fără dobândă sau cu dobânda de politică monetară 2,5% şi cu garanţii după această perioadă.


De asemenea, ei cer bonificaţii pentru contribuabilii care plătesc obligaţiile în termen, cu aplicabilitate directă (ex. 5% - 10%) sau prin extra deducere pentru orice sumă plătită în trimestrele I şi II, credit fiscal începând cu trimestrul III, şi prelungirea termenelor de plată a unor obligaţii sau eşalonarea acestora în favoarea altor plăţi esenţiale cum ar fi salarii, furnizori etc.

Măsurile propuse de UNPLR mai vizează amânarea termenelor pentru depunerea situaţiilor financiare aferente anului 2019 şi în special în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor (pentru asociaţiile profesionale aprobarea situaţiilor financiare presupune convocarea adunărilor generale ale membrilor care în aceste condiţii nu vor putea avea loc), un termen de depunere prelungit cu 6-9 luni, având în vedere că acestea au un scop pur statistic.

Conform comunicatului, se mai solicită amânarea termenelor începerea unor controale de fond (cu excepţia celor legate de rambursări de TVA - sau rambursări cu control ulterior generalizate) şi amânarea termenelor de plată a obligaţiilor suplimentare stabilite în urma acestor controale, extinderea termenului de notificare restructurare fiscală, a depunerii rapoartelor de evaluare a clădirilor în scopuri fiscale şi a termenului de plata a taxelor la bugetul local etc.

Pachetul de măsuri propus mai include declaraţii online pentru taxe locale precum taxa de publicitate, de afişaj etc, scutire de impozit şi contribuţii pentru 3/6 luni pentru salariile plătite în perioada de şomaj tehnic, scutire temporară de impozit şi contribuţii sociale pentru orele suplimentare din următoarele 3/6 luni pentru personalul medical, modificarea HG 1186/2000 prin adăugarea COVID - 19 pe lista bolilor infecto-contagioase aşa încât sa beneficieze de indemnizaţie şi cei fără stagiu de cotizare, posibilitatea compensării datoriilor comerciale ale statului către operatorii economici cu taxele datorate de către aceştia, eliminarea termenului de exercitare a opţiunii privind TVA la încasare, astfel încât agenţii economici eligibili să aibă dreptul sa poată implementa acest sistem oricând in timpul anului, acordarea posibilităţii de a reveni la declararea şi plata impozitului pe profit trimestrial (in sistemul real) pentru agenţii economici care au optat pentru calculul, declararea şi plata impozitului pe profit anual, cu plăţi anticipate.

Lista de măsuri continuă cu scutirea de impozit pe venit şi de impozit pe profit pentru venituri din dobânzi aferente obligaţiunilor listate, câştiguri de capital din tranzacţionarea acţiunilor societăţi listate, dividende plătite de societăţile listate, scutirea de impozit pe venit şi de contribuţii sociale a sumelor din rezerve şi profituri nedistribuite utilizate pentru acordarea de plăţi salariale, modificări ale OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, încât şi persoanele fizice independente să poată fi indemnizate la un nivel minim (sunt o serie de activităţi cu sezonalitate mare care nu au obţinut venituri în ultimele şase luni), acordarea de deductibilitate din perspectiva impozitului pe profit pentru plata daunelor (aferente unor riscuri neasigurabile - excluse din poliţele de asigurare), analiza din perspectiva dreptului european şi iniţierea cu Comisia Europeană a unor discuţii privind exceptarea de tarife vamale a oricăror echipamente/substanţe/materiale necesare în tratarea şi prevenirea virusului, trecerea medicamentelor materialele/serviciile SSM necesare pentru prevenţie/dezinfecţie/protecţie de la cota redusă sau standard de TVA la cota de 5%.

Se mai doreşte eliminarea deductibilităţii limitate de 30% la cesiunea de creanţe, deductibilitate fiscală pentru provizioanele de continuitate a activităţii, eliminarea plafoanelor pentru constituirea de provizioane pentru riscul de neîncasare a clienţilor şi amânarea impozitului pe venit pentru anumite categorii sociale.

Măsurile din afara ariei de impozitare vizează publicarea şi comunicarea cât mai rapidă a unui plan prin care sunt injectate lichidităţi în economie (ex. facilitarea accesului la finanţări ieftine pentru sectoarele vulnerabile), accesarea cu celeritate a fondurilor internaţionale disponibile pentru combaterea efectelor corona, măsuri de încurajare a relocării - suspendarea obligativităţii autorizării unui agent de muncă temporară - leasing de personal (din sectoare cu excedent către sectoare cu deficit), extinderea aplicării Legii 52/2011 privind zilierii, subvenţii directe pentru sectoarele afectate care păstrează angajaţii, încurajarea de angajări noi prin facilităţi fiscale, limitarea prin lege a preţurilor unor produse esenţiale (dezinfectante, măşti de protecţie etc), modificarea procedurii pentru obţinerea certificatului de forţă majoră şi eliminarea taxei pentru obţinerea acestuia, amânarea termenului de implementare a proiectelor finanţate prin Start-up Nation 2018, urgentarea emiterii cărţilor de identitate electronice, pentru a implementa măsuri care permit populaţiei depunerea/obţinerea de documente online (în lipsa certificatelor electronice) etc.

UNPLR are 15 membri, respectiv Ordinul Arhitecţilor din România (OAR), Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR), Camera Consultanţilor Fiscali (CCF), Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR), Colegiul Farmaciştilor din România (CFR), Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România (UNNPR), Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţa din România (UNPIR), Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali (CNASR), Asociaţia Consultanţilor în Management din România (AMCOR), Camera Naţională a Consilierilor în Proprietate Industrială din
România (CNCPIR), Corpul Experţilor Tehnici din România (CET-R), Uniunea Geodezilor din România (UGR), Colegiul Medicilor Veterinari din România (CMVR) şi Asociaţia Lichidatorilor şi Administratorilor din Republica Moldova.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14927 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...