ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Afacerile Fan Courier depăşesc 131 mil. E în 2017, iar profitul a scăzut cu 5%. Lipsa forţei de muncă va fi cea mai mare problemă pentru anul 2018

06 Decembrie 2017   |   AGERPRES

Profitul a scăzut din cauza creşterii costurilor cu forţa de muncă, creşterii chiriilor şi preţurilor combustibililor, au precizat reprezentanţii firmei de curierat.

 
 
Compania Fan Courier, liderul pieţei locale de curierat, estimează că va încheia anul 2017 cu o cifră de afaceri de peste 131 milioane de euro, în creştere cu 13,2% comparativ cu 2016, în linie cu prognozele iniţiale ale companiei şi rezultatele din primele 11 luni ale anului, au anunţat miercuri reprezentanţii companiei.

'Apetitul în creştere al pieţei româneşti pentru servicii de curierat, în principal ca efect al exploziei segmentului de e-commerce, riscă să fie afectat de schimbările legislative şi fiscale anunţate pentru anul 2018, cu impact relevant pentru toţi actorii economici - companii şi consumatori. Pe fondul unor astfel de premise, estimările noastre privind evoluţia business-ului pentru anul viitor sunt mai prudente decât în anii anteriori. Bugetul pentru 2018 va fi construit luând în calcul tot două scenarii - pesimist, pentru care ne pregătim inclusiv de o eventuală stagnare, şi scenariul realist-prudent, în care anticipăm o creştere de 10%', a declarat Adrian Mihai, fondator Fan Courier.


Profitul a scăzut cu 5% în 2017 faţă de 2016, din cauza creşterii costurilor cu forţa de muncă, creşterii chiriilor şi preţurilor combustibililor, au precizat reprezentanţii firmei de curierat.

De altfel, lipsa forţei de muncă va fi cea mai mare problemă pentru anul 2018, apreciază Felix Pătrăşcanu, managing partner Fan Courier. Compania are un total de 5.750 de angajaţi, din care 2.700 în Bucureşti, fluctuaţia de personal este de circa 10%, iar cele mai mari probleme cu forţa de muncă sunt în Cluj, unde compania a relocat 42 de angajaţi din Bucureşti.

'Toate semnalele indică faptul că 2018 va fi un an mai dificil, chiar dacă în statisticile oficiale cifrele sunt optimiste şi arată că economia românească duduie. La incertitudinile care planează în mediul de afaceri, singurul nostru răspuns este să ne continuăm investiţiile şi să luăm toate măsurile care depind de noi astfel încât să minimizăm efectele. În consecinţă, 2018 va fi un an în care ne vom concentra pe de o parte pe finalizarea investiţiilor demarate, iar pe de alta - pe controlul costurilor', a declarat Felix Pătrăşcanu.

Până la finalul anului viitor, investiţiile vor depăşi 36,5 de milioane de euro (16,5 milioane euro în 2017 şi 20 de milioane de euro în 2018), investiţiile majore vizând extinderea principalului hub al companiei, cel de la Ştefăneşti, şi începerea lucrărilor de construcţie la hub-ul din Cluj, pentru care a fost achiziţionat un teren în suprafaţă de 24.000 mp, suprafaţa halei ce urmează a fi construită fiind de 5.000 mp. Terenul pe care se construieşte la Ştefăneşti are o suprafaţă de aproximativ 64.000 mp astfel că, însumată, suprafaţa principalului hub al companiei va depăşi 100.000 mp, din care 22.000 de mp va reprezenta capacitate de depozitare (8.000 mp depozitul actual şi 14.000 mp noul depozit).

'Extinderea hub-ului de la Ştefăneşti este o soluţie pentru a evita supraaglomerarea, în condiţiile creşterii tot mai accelerate a comerţului online. Planurile noastre prevăd ca noul depozit să înceapă să funcţioneze în septembrie 2018, investiţia finală incluzând şi benzi de sortare care cresc substanţial productivitatea muncii', a declarat Neculai Mihai, fondator Fan Courier.

Cele mai mari importante sume investite in 2017 au fost direcţionate către flota auto - 7 milioane de euro, depozitul de la Ştefăneşti - 6,7 milioane de euro până acum, din totalul de peste 20 milioane euro. Zece procente au fost destinate modernizării sediilor Fan din ţară, precum şi investiţiilor în IT. Serviciile nou implementate au reprezentat aproximativ 5% din volumul total de investiţii în 2017.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1765 / 29503
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Rodica Manea devine al optulea partener local la CMS România. Gabriel Sidere (Managing Partner): Creșterea susținută pe care o înregistrăm în biroul din București are nevoie de noi lideri, ca Rodica
Succes NNDKP într-o procedură de arbitru de urgență pe rolul CCIR
Concentrația de minți formidabile, gândirea laterală și analiza strategică complexă, câteva din ingredientele performanței PeliFilip. Cătălin Alexandru, Partener: Litigiile sunt ca un joc de șah. Clienții se bucură să descopere că suntem cu mai multe mutări în fața adversarului
Penaliștii de la Mareș | Danilescu | Mareș în asociere cu Dan Lupașcu au sesizat CCR în ”Dosarul Mineriadei”, în care îl apără pe Mugurel Florescu. Admiterea excepției ar avea efecte importante asupra modului de rezolvare a fondului cauzei
Reff & Asociații asigură trei tipuri de servicii pentru implementarea prevederilor GDPR. Echipa de zece avocați lucrează atât pentru societăți locale, cât și multinaționale, fiind implicată în ultimul an și în proiecte multijurisdicționale
Septimiu Stoica, Of Counsel Dentons: Pe piața de capital, cele mai frecvente solicitări de consultanță și asistență vin din zona ofertelor publice, fie că este vorba de finanțare, listare, răscumpărare sau ofertă publică obligatorie. Majoritatea proiectelor în care echipa Dentons s-a implicat au fost transfrontaliere
LegiTeam: Societatea Civilă De Avocaţi Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocați definitivi pentru departamentul Consultanță
LegiTeam: Voicu & Filipescu is looking for lawyers
Cum lucrează echipa Mitel & Asociații în proiectele GDPR: Monitorizează în permanență apariția oricăror noi fluxuri de date sau transferuri, a oricăror elemente noi care ar impacta modul în care a fost gândit și implementat GDPR în cadrul fiecărei organizații în parte
Voicu & Filipescu a lansat noul site profesional. Reconfirmare a identității vizuale a Grupului pe o platformă modernă
Riscurile fiscale în cazul ajustării prețurilor de transfer se traduc în potențiale obligații fiscale de plată. Alexandru Cristea, TZA Tax: Ne aflăm la începutul unei perioade de creștere accelerată a controalelor și a potențialelor litigii în această zonă. Ne așteptăm ca nevoia de asistență în litigii să crească
DLA Piper anunță zece noi promovări odata cu celebrarea a 10 ani in România. Alina Lăcătuș intră în rândul partenerilor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...