ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CBRE a consiliat Vertiv în tranzacția de închiriere a unei suprafețe de 4.500 mp de birouri în Cluj-Napoca

13 August 2019   |   BizLawyer

Mutarea strategică a Vertiv în clădirea de birouri Advancity Business Center reprezintă o premieră pentru companie, fiind primul proces de relocare derulat pe plan local.

Vlad Damian, Senior Consultant, Advisory & Transaction Services, în cadrul CBRE România

 
 
Compania CBRE, lider global și național al pieței de consultanță imobiliară, a consiliat compania americană Vertiv în tranzacția de închiriere a unei suprafețe de 4.500 mp de birouri în clădirea Advancity Business Center, amplasată în zona centrală a orașului Cluj-Napoca. Vertiv este liderul global în producţia de hardware, software și soluții destinate centrelor de date, reţelelor de comunicaţii şi sistemelor comerciale şi industriale.

„Mutarea strategică a Vertiv în clădirea de birouri Advancity Business Center reprezintă totodată o premieră pentru companie, fiind primul proces de relocare derulat pe plan local. Echipa și-a dorit o clădire modernă de birouri, amplasată central, în care Vertiv să devină principalul chiriaș, acest lucru sprijinind direct consolidarea brandului. Biroul a devenit deja un instrument de recrutare și loializare a talentelor, mai ales pe piețe atât de dinamice precum Cluj-Napoca, București, Timișoara sau Iași”, a declarat Vlad Damian, Senior Consultant, Advisory & Transaction Services, în cadrul CBRE România, specialistul care a consiliat procesul de relocare a Vertiv.


Clădirea de birouri Advancity Business Center se află pe strada Someșului, în apropiere de Piața Mihai Viteazul, beneficiind de acces facil atât cu transportul în comun, cât și individual. Clădirea a fost livrată în 2019 și are o suprafață închiriabilă de 6.820 mp, desfășurată pe parter și cinci etaje, la care se adaugă parcare subterană.

Conform datelor CBRE Research, în județul Cluj, numărul angajaților care își desfășoară activitatea în sectorul IT&C este estimat la 16.242 pentru anul 2019, fiind așteptată o creștere de aproximativ 3% în 2020. Cluj se clasează astfel pe locul al doilea la nivel național în funcție de numărul angajaților din IT&C, după regiunea București - Ilfov, unde numărul celor care lucrează în acest sector este estimat la 89.183 pentru 2019, cu o creștere de 4% în 2020.

În ceea ce privește stocul de spații moderne de birouri de Cluj-Napoca, acesta este estimat la 312.000 mp în prezent, fiind așteptate livrări de 28.000 până la finalul anului 2020.

„Piața spațiilor de birouri din Cluj-Napoca a cunoscut o dezvoltare accelerată în ultimii ani, atât din punct de vedere al noilor dezvoltări, cât și al achizițiilor la care am asistat, peste 139 de milioane de euro fiind tranzacționate doar în ultimul an. Odată cu noile livrări din 2019-2020, care includ și proiecte mixte, ce integrează componenta de birouri cu cea de retail și chiar rezidențială, Cluj-Napoca își reconfirma poziția de lider al orașelor regionale. Acest lucru se datorează în mare parte funcționării eficiente a ecosistemului format din administrația publică, mediul academic și mediul de business. Astfel, Cluj-Napoca a devenit un model de succes care poate fi replicat la nivel național”, a declarat Mihai Păduroiu, Head of Advisory & Transaction Services, CBRE România.

La nivel național, conform datelor CBRE Research, stocul modern de spații de birouri este estimat la aproximativ 3.8 mil. mp în prezent, fiind programate livrări de 190.000 mp până la finalul anului.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6973 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...