ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR IRLU iese din insolvență ca urmare a unei soluții de reorganizare și restructurare a datoriilor bugetare aplicate cu succes de CITR

29 Iulie 2020   |   BizLawyer

Închiderea procedurii survine ca urmare a întreprinderii tuturor demersurilor legale, respectiv achitarea de către companie a tuturor creanțelor curente în procedura de reorganizare judiciară, precum și întocmirea și depunerea solicitării de restructurare, împreună cu Planul de restructurare și testul creditorului privat prudent, la organele competente ale ANAF.

 
 
Societatea de Întreținere și Reparații Locomotive și Utilaje, cunoscută drept CFR IRLU SA, companie aflată în insolvență în portofoliul CITR, liderul pieței de insolvență din România, reintră în circuitul economic după parcurgerea cu succes a unei soluții mixte de reorganizare în procedura insolvenței (Legea nr. 85/2014) și accesarea, în completare, a prevederilor OG nr. 6/2019 pentru restructurarea obligațiilor bugetare. Aplicarea coroborată a legii insolvenţei și a facilităților fiscale oferite de OG nr. 6/2019 este o premieră națională și setează un precedent de business de success, reușită ce poate fi replicată pentru restructurarea altor companii românești aflate în aceeași situație. CITR încheie astfel prima procedură de anvergură din România care depășește practicile clasice aplicate în insolvență, prin restructurarea datoriilor ANAF în afara planului de reorganizare, și marchează o nouă etapă în domeniul restructurării de business și în acordarea unei noi șanse companiilor cu impact în economie.


„Încă de la adoptarea OG nr. 6/2019 am identificat o mare oportunitate de restructurare în accesarea coroborată a prevederilor acesteia cu procedurile de redresare disponibile în piață. Prevedeam în primă instanță beneficii majore pentru businessuri și pentru mediul economic prin aplicarea coroborată a OG 6/2019 cu concordatul preventiv – o procedură preinsolvență – timp în care a apărut și posibilitatea de aplicare a restructurării datoriilor bugetare în insolvență, cu condiția ca ieșirea din procedură să se realizeze în prealabil. De-a lungul timpului am demonstrat că multidisciplinaritatea echipei și buna coordonare în respectarea termenelor legale poate conduce la salvarea unora dintre cele mai mari și reputate businessuri din România. Considerăm ca această practică ar trebui aplicată tuturor companiilor aflate în insolvență care îndeplinesc condițiile legale de ieșire din procedură și care ar putea beneficia cu șanse reale de prevederile OG6/2019, prin restructurarea datoriilor bugetare în afara planului de reorganizare”, a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Una dintre condițiile pentru ca CFR IRLU să beneficieze de prevederile OG nr. 6/2019 presupunea ca societatea să reușească ieșirea din procedura insolvenței până la data emiterii deciziei de aprobare a cererii de restructurare a obligațiilor bugetare, lucru realizat luna aceasta cu contribuția specialiștilor CITR. În acest mod s-a reușit salvarea de la faliment a unei companii cu aproximativ 1.200 de angajați și care, conform previziunilor, poate să achite în cei șapte ani de restructurare datoriile rămase la bugetul de stat. Mai mult, prin ieșirea din insolvență, CFR IRLU va putea contribui lunar cu peste 3 MIL. de lei la bugetul de stat, rezultați din taxe și impozite.

Închiderea procedurii survine ca urmare a întreprinderii tuturor demersurilor legale, respectiv achitarea de către companie a tuturor creanțelor curente în procedura de reorganizare judiciară, precum și întocmirea și depunerea solicitării de restructurare, împreună cu Planul de restructurare și testul creditorului privat prudent, la organele competente ale ANAF, pentru a accesa facilitățile fiscale prevăzute de Ordonanța nr. 6/2019. Restul obligațiilor rămase de plată vor fi achitate în afara planului de reorganizare, printr-un program de plăți recunoscut și aprobat cu toți stakeholderii implicați.

Prin planul de restructurare întocmit conform OG nr. 6/2019, măsurile avute în vedere de CFR IRLU pentru următoarea perioadă privesc o restructurare financiară care se va materializa, pentru început, prin renegocierea contractului de Full Service, prin selectarea unei variante optime de renegociere și calcul al tarifelor actuale în ceea ce privește lucrările de revizii, reparații și lucrările suplimentare efectuate pentru clienții săi.

CFR IRLU este compania specializată în lucrări de revizii, reparaţii şi modernizări locomotive, atât pentru operatori feroviari locali, cât şi din străinătate, și este principala responsabilă cu mentenanța locomotivelor CFR Marfă.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5512 / 7955
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...