ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CITR şi CFR Marfă au depus planul de restructurare al companiei în cadrul procedurii de concordat preventiv

24 Februarie 2020   |   AGERPRES

Planul a fost realizat în urma unei analize a activităţii curente a societăţii, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, şi datoriile înscrise în evidenţele contabile.

 
 
Administratorul de insolvenţă CITR şi CFR Marfă au transmis Tribunalului Bucureşti planul de concordat al companiei feroviare, ce urmează să fie restructurată prin procedura de concordat preventiv, a anunţat, luni, CITR, parte a Impetum Group.

Potrivit sursei citate, planul de redresare se bazează pe doi mari piloni: eficientizarea operaţională, astfel încât compania să genereze profit operaţional din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat preventiv şi obţinerea de venituri prin valorificarea şi darea în plată a activelor neproductive ale companiei, cu scopul capitalizării sale şi al achitării creanţelor istorice.

Printre măsurile de eficientizare operaţională, ca exemplu, se află creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate prin implementarea unei politici comerciale la preţuri competitive, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.


"Atât noi, echipa CITR, cât şi specialiştii CFR Marfă, am înţeles încă de la intrarea în proiect că este nevoie de o colaborare rapidă între echipe, motiv pentru care am reuşit să depunem planul de concordat înainte de termenul limită de 30 de zile de la deschiderea procedurii prevăzut de lege. Ne-am asumat să contribuim la restructurarea acestei companii cu impact major în economie şi de aceea am implicat în acest proiect o echipă multidisciplinară solidă, cu cei mai buni experţi în restructurare din cadrul CITR", a declarat Aurel Podariu, Senior Partner CITR.

Planul a fost realizat în urma unei analize a activităţii curente a societăţii, respectiv a raportului dintre activele aflate în patrimoniul CFR Marfă S.A., inclusiv din perspectiva gradului de utilizare a acestora, şi datoriile înscrise în evidenţele contabile.

La data depunerii planului, respectiv 21 februarie 2020, activul companiei are un cuantum de 5,1 miliarde de lei, din care imobilizările corporale ating 4,7 miliarde de lei. Toate imobilizările corporale au fost evaluate de către un evaluator agreat ANEVAR, printr-un raport finalizat în luna mai 2019. Datoriile evidenţiate în contabilitatea CFR Marfă S.A. sunt în valoare de 1,3 miliarde de lei. Astfel, rezultă că activul companiei este mult superior pasivului cuprins în cadrul planului de concordat.

În definirea strategiei de redresare au fost identificate active neproductive care acoperă ca valoare datoriile istorice ale companiei. În etapa următoare, CFR Marfă împreună cu administratorul concordatar va continua demersurile de identificare a acelor active care nu sunt folosite în activitatea companiei, în vederea valorificării sau dării în plată, cu obiectivul de a degreva compania de costuri suplimentare - servicii de pază, întreţinere, reparaţii, taxe şi impozite locale, arată administratorul de insolvenţă.

Potrivit CITR, accesarea concordatului preventiv a avut în vedere şi contextul iminentei decizii a Comisiei Europene cu privire la recuperarea ajutorului de stat acordat CFR Marfă de către Statul Român. "În ceea ce priveşte recuperarea ajutorului de către stat, considerăm că există soluţii conforme cu legislaţia internă şi europeană pentru aplicarea procedurii de concordat şi tratarea, inclusiv a sumei respective, în cadrul acestei proceduri", spun reprezentanţii CITR.

Concordatul este o soluţie de prevenţie cu rolul de a asigura redresarea rapidă, desfăşurată sub supravegherea judecătorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor conform prevederilor legale, interne şi comunitare.

"Următorii paşi în procedură, pe care dorim să îi implementăm accelerat, având în vedere iminenţa unor executări silite care pot bloca activitatea companiei, sunt: negocierile cu creditorii, individual sau colectiv, în prezenţa administratorului concordatar (într-un termen mai scurt decât cel maxim prevăzut de lege, respectiv 60 de zile de la depunerea planului) şi votarea planului de către creditorii care deţin cel puţin 75% din creanţe, precum şi omologarea acestuia de către judecătorul sindic, în termen de 48 de ore de la depunerea cererii de omologare. Termenul de implementare a măsurilor adoptate în plan este de 24 de luni, cu posibilitatea prelungirii", se arată în document.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6144 / 7952
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...