ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Construcţia căii ferate Gara de Nord - Aeroportul Otopeni va costa 583,8 milioane de lei

18 Februarie 2019   |   AGERPRES

Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019.

 
 
Construcţia căii ferate care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, pe care România şi-a asumat-o în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020, se ridică la 583,8 milioane de lei.

Conform anunţului făcut, luni, într-o conferinţă de presă de reprezentanţi ai Companiei Naţionale CFR SA, tronsonul se întinde pe 2,95 km după cum urmează: zona 1 (500 m) - cale ferată clasică; zona 2 (930 m) - terasament înalt cu structură de pământ înalt şi un podeţ; zona 3 (1.520 m) - viaduct şi două podeţe.

Şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, a declarat, luni, că viaductul va trece la 22 de metri de Patinoarul Otopeni, aflat în proprietatea omului de afaceri Ion Ţiriac.


"Distanţele între patinoarul de la Otopeni şi viaduct vor fi între 22 şi 26 de metri. Apoi viaductul trece peste împrejmuiri şi magazii, aşa că nu am afectat clădiri sau locuinţe. Viaductul trece la 10 metri de o clădire de birouri şi la 8 metri de un hotel, apoi traversează DN1 şi staţia finală va fi la Terminalul 1 al aeroportului, deasupra sensului girator. Menţionăm că am corelat proiectul cu cel de metrou al colegilor de la Metrorex SA. Ne dorim de asemenea ca acest proiect să fie finanţat într-un procent cât mai mare din fonduri europene, iar în luna mai să putem începe lucrările", a explicat reprezentanta CFR SA.

Manuela Badea a menţionat că procedura de expropriere a imobilelor proprietate privată este în curs de avizare şi nu poate oferi numele proprietarilor, însă a explicat că preţurile sunt în conformitate cu grila notarilor publici din 2019.

Lista proprietarilor şi deţinătorilor imobilelor cuprinde un număr total de 64 terenuri în suprafaţă totală de 75.644,00 metri pătraţi, 2 imobile clădiri anexe în suprafaţă de 35 metri pătraţi, 11 construcţii împrejmuiri în lungime de 586 metri liniari. Valoarea totală aferentă despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată este de 6.945.256,81 lei.

Directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Valentin Dorobanţu, a declarat la rândul său: "Calea ferată va fi realizată în 12 luni, plus cele două luni de proiectare. Data limită pentru depunerea ofertelor pentru proiectare este 25 martie 2019. Lucrările vor începe în aprilie-mai".

Totodată, având în vedere traficul estimat pe tronsonul Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă Otopeni, Compania Naţională CFR SA a luat decizia dublării liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti. Lungimea liniei dublate va fi de 7,9 km, iar valoarea investiţiei se ridică la 82,6 milioane de lei.

Consilierul onorific al primului ministru, Gheorghe Popescu, directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii, Manuela Pătrăşcoiu, ministrul Tineretului şi Sportului, Bogdan Matei, şeful de serviciu pe proiecte din cadrul Companiei Naţionale CFR SA, Manuela Badea, şi directorul general adjunct al departamentului Investiţii din cadrul CFR SA, Valentin Dorobanţu, au participat, luni, la o conferinţă de presă, în cadrul căreia a fost prezentat stadiul pregătirilor în vederea organizării la Bucureşti a Campionatului European de fotbal din 2020.

România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA solicită celor 12 ţări organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo.

Din motive juridice, lucrările la stadionul Dinamo vor întârzia, noua arenă din Şoseaua Ştefan cel Mare urmând să fie construită pe un alt amplasament, în locul velodromului. Variante de rezervă sunt arenele din Ploieşti, Giurgiu, Voluntari şi Mogoşoaia.

Bucureştiul va găzdui trei partide în cadrul Grupei C şi una în faza optimilor de finală. Astfel, pe Arena Naţională sunt programate meciuri în zilele de 14, 18, 22 şi 29 iunie 2020. Dacă se califică, echipa naţională a României va juca cel puţin două partide la Bucureşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7697 / 7899
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2024 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2024, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...