ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Explozia cererii online alimentează creșterea P3. Ian Worboys, CEO: Semnăm un nou contract de leasing la fiecare 1,3 zile

25 Martie 2019   |   BizLawyer

De la achiziționarea sa de către Fondul Suveran al Statului Singapore (GIC), în decembrie 2016, pentru suma de 2,4 miliarde de euro, P3 și-a mărit portofoliul la mai mult de 4,1 milioane m² de suprafață închiriabilă, cu o suprafață de teren de peste 1,3 milioane m².

 
 
P3 Logistic Parks, dezvoltator și manager pe termen lung de proprietăți logistice, a continuat să înregistreze o creștere puternică în ultimele 12 luni. Parțial, acest lucru a fost determinat de explozia cererii online, care a alimentat nevoia de depozite situate strategic în Europa. Baza de clienți a P3 a crescut cu 20%, cota clienților din retail depăşind 30% pentru prima dată în istoria companiei.

Pe parcursul anului 2018, portofoliul companiei a crescut cu aproape o jumătate de milion de metri pătrați, compensat de vânzarea strategică a 250.000 m² de active non-core. In plus, la sfarsitul lui 2018, P3 avea construcții în derulare și contractate pentru 1,2 milioane m² de depozite BTS și proiecte de dezvoltare speculativă. Rata de ocupare la nivelul întregului portofoliu rămâne de peste 95%.


“Industria logistică prezintă un mix perfect de apetit investițional, cerere din partea clienților și inovări tehnologice”, a declarat Ian Worboys, CEO al P3 Logistic Parks. “Ieșită din conul de umbră, industria logistică este acum unul dintre cele mai atractive și stabile segmente pentru investitii. Continuăm să rămânem orientați către clienți, iar baza noastră în creștere de clienți retail apreciază abordarea flexibilă și pe termen lung a companiei P3. Și continuă să vină înapoi! Probabil de aceea semnăm un nou contract de leasing la fiecare 1,3 zile, avem  discuții pentru noi proiecte de peste 660.000 m² și intentionam să construim unele dintre cele mai mari proiecte speculative din Europa”. 

Contractele și construcțiile cele mai importante din anul 2018 includ:
• Începerea primului depozit P3 P+3 din Europa; o dezvoltare de 190.000 m² pentru un client eCommerce de top din Italia.
• O dezvoltare BTS de înaltă tehnologie și semi-automată de 30.000 m² pentru Lamborghini Ducati în P3 Sala Bolognese, Italia.
• Începerea construcției pe o dezvoltare BTS de 30.000 m² pentru Airbus în P3 Illescas, la sud de Madrid, Spania.
• Dezvoltarea unui proiect industrial de 130.000 m², P3 Kamen, în Germania, cu 37.000 de preînchirieri către Arvato.
• Instalarea Virtuplex, de către Etnetera, cea mai mare experiență virtuală B2B în Europa, în P3 Prague Horni Pocernice, Republica Cehă
• Începutul celei mai mari dezvoltări speculative din Cehia, de 60.000 m² la P3 Lovosice.
• Dezvoltarea unui nou parc pilot în Slovacia, P3 Bratislava Airport, cu un depozit de 46.000 m² în curs de dezvoltare pentru comerciantul Action.
• Finalizarea unui proiect BTS de 30.000 m² în P3 Lomme, Franța, pentru Ingram Micro
• Extinderea parcului P3 Piotrków: în 2018 a fost finalizat un total de 54.900 m² și au fost demarate construcții suplimentare cu o suprafață totală de 59.000 m²
• Achiziționarea unui teren de 16 hectare în nord-vestul Bucureștiului, pentru un parc logistic de 80.000 m².

De la achiziționarea sa de către Fondul Suveran al Statului Singapore (GIC), în decembrie 2016, pentru suma de 2,4 miliarde de euro, P3 și-a mărit portofoliul la mai mult de 4,1 milioane m² de suprafață închiriabilă, cu o suprafață de teren de peste 1,3 milioane m². Pe plan intern, P3 a crescut la peste 140 de experți în domeniul imobiliar, în nouă țări din Europa. În 2018, P3 a numit un nou director general pentru Germania, Sönke Kewtiz, un nou director general pentru Polonia, Bartlomiej Hofman, și un nou director general pentru Franţa, Christophe Chauvard.

„Piaţa de logistică se aşează pe un făgaş sustenabil şi România devine din ce în ce mai atractivă. P3 are încredere în potențialul României și ne dorim să creștem în mod strategic și sustenabil, cu produse de calitate și locații dominante. În 2019, P3 intenționează să se extindă atât în București, cât și în alte părți ale țării. Focusul nostru rămâne parcul P3 Bucharest A1, pe care vom continua să-l dezvoltăm, deoarece credem cu tărie că km 13 de pe A1 va rămâne locația prime și centrul de greutate pentru piața de logistică din București. În paralel, dorim să acoperim și alte zone logistice emergente ale orașului, mai ales în partea de nord a Bucureștiului, unde am achiziționat un teren de 16 hectare pe care vom dezvolta un nou parc logistic”, a declarat Sînziana Pardhan, Director General P3 în România.

P3 a continuat să-și urmeze strategia orientată spre clienți, organizând o altă ediție a conferinței sale despre cele mai importante tendințe și tehnologii în domeniul imobiliar, P3 Momentum, în Praga, în octombrie, pentru mai mult de 200 de directori de companii și clienți. Speakerii de la conferința de anul trecut au inclus Vice-preşedintele și directorul departamentului de retail de la DHL Supply Chain, Alex Hislop, directorul Merck Healthcare, Christophe Revirron, directorul companiei autonome Bedestrian, Shadi T. Mere, și celebrul vizionar Sean Culey.

Despre conferința P3 Momentum, Worboys continuă: “Pe măsură ce progresăm prin așa-zisa „Eră a Informației”, apar câteva adevăruri universale. Și anume, concentrarea pe clienți este esenţa noii norme de afaceri. Personalizarea, automatizarea și transformarea industriilor de depozitare și logistică determină schimbări rapide în modul în care se desfășoară afacerile și cu privire la spațiul necesar pentru stocarea, realizarea, transportul și prelucrarea bunurilor. Este un moment interesant, plin de forțe creative și perturbatoare, prin urmare noi, P3, considerăm că este de datoria noastră să înțelegem, să raportăm și să acționăm asupra tendințelor care afectează consumatorii și pe clienții noștri”.

P3 va continua să integreze în activitatea sa spiritul UN Global Compact, fiind primul dezvoltator de parcuri logistice din lume care s-a alăturat acestei inițiative. UN Global Compact este o inițiativă bazată pe angajamentul directorilor de companii de a adopta politici durabile și responsabile din punct de vedere social, prin implementarea de tehnologii ecologice în parcuri și prin cooperarea cu comunitățile și cu profesorii/organizațiile academice în crearea de spații mai bune de depozitare.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7569 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...