ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Incubator de afaceri în Ilfov: Vor fi selectaţi 50 de antreprenori

25 Martie 2019   |   Mediafax

Ilfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare.

 
 
50 de potenţiali antreprenori vor fi selectaţi în următoarea perioadă pentru a fi printre primii ocupanţi ai incubatorului de afaceri Ilfov Business Hub, inaugurat luni, în vederea sprijinirii mediului antreprenorial inovator din judeţ şi pentru atragerea de investitori şi capital.

Consiliul Judeţean Ilfov a declarat că îşi propune crearea unui mediu de afaceri favorabil dezvoltării IMM-urilor, precum şi consolidarea unui sector privat dinamic, apt pentru a face faţă forţelor concurenţiale şi competiţiei internaţionale.

Reprezentanţii consiliului judeţean Ilfov, au enumerat performanţele deja realizate la nivel judeţean, în contextul acestui demers, printre acestea numărându-se înfiinţarea parcului ştiinţific şi tehnologic Măgurele Science Park; finanţarea a 40 de planuri de afaceri prin intermediul proiectului POSDRU (Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane) „Antreprenoriatul – şansa unui viitor mai bun pentru tineri”; înfiinţarea a 9 întreprinderi de economie socială, prin proiectele POSDRU „SOCEC.NET – reţeaua economiei responsabile” şi „Întreprinderi sociale responsabile”; înfiinţarea a patru Grupuri de Acţiune Locală (GAL), finanţate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală.


„Când am înfiinţat Măgurele Science Park, am urmărit consolidarea unei platforme în cadrul căreia să se întâlnească mediul academic, mediul ştiinţific şi mediul de afaceri, un spaţiu optim pentru a pregăti viitorii oameni de afaceri. Acelaşi lucru vrem să îl facem şi astăzi: vrem să creăm o platformă administrată, care dispune de o sumă de bani de care se poate folosi pentru a-i instrui pe cei care vor să intre în lumea afacerilor”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Marian Petrache.

Ilfov Business Hub urmăreşte un plan în trei mari etape: pre-incubare, incubare şi post-incubare. „Deşi dispunem de un plan, ne lipseşte conţinutul concret. Acesta nu poate veni decât din mediul academic şi de la tinerii care văd în ei şi în proiectele pe care le dezvoltă posibilitatea de a le transforma în afaceri. În prezent, în România avem o mare problemă de comunicare între aceste două medii, mediul academic şi mediul de afaceri. Sper ca prin demersururile pe care le vom face pentru acest incubator să reuşim împreună să creăm un limbaj comun. Vrem să asigurăm nişte parcursuri care pot fi urmate de către un tânăr cercetător, un tânăr student care lucrează la un proiect şi care reuşeşte să obţină un prototip. Ne dorim să îi deschidem o uşă pentru viitor, să îl ajutăm să se orienteze pe mai departe”, a afirmat Rodica Lupu, director Ingenius Hub, asociaţia care va administra incubatorul de afaceri.

Etapa pre-incubării, care va avea o durată de şase luni, îşi propune să asigure o selecţie transparentă a minim 50 de potenţiali antreprenori. Pe parcursul acesteia, rezidenţilor incubatorului li se va furniza expertiza necesară pentru dezvoltarea ideii de afaceri şi elaborarea planului de afaceri.

Ulterior, va începe perioada de incubare propriu-zisă, pentru cel puţin 16 rezidenţi, pe o perioadă de maximum 3 ani, serviciile oferite în această perioadă constând în business management adaptat specificului fiecărei afaceri, prin asigurarea spaţiilor de birouri necesare (în Bucureşti şi în Măgurele), săli pentru întâlniri, şedinţe şi conferinţe, precum şi asistenţă în domenii cum ar fi contabilitate, management sau marketing.

Perioada post-incubare va cuprinde servicii de accelerare, internaţionalizare şi scale-up.

Conform declaraţiilor Rodicăi Lupu, deşi nu există o dată stabilită, proiectul va fi lansat cât mai curând, iar cei interesaţi se vor putea înscrie pentru probele aferente perioadei de pre-incubare: „Vom lansa, în cel mai scurt timp posibil, după ce se aprobă toată strategia şi planul de măsuri pe care ni le propunem, primele runde de aplicaţii pentru etapa pre-incubării, ale cărei criterii de selecţie vor fi mai uşoare decât cele ce vor urma, pentru următoarele etape.”
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7595 / 7947
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...