ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nissan vrea să obţină condiţii mai bune în negocierile privind posibila fuziune cu Renault (Bloomberg)

18 Mai 2018   |   Agerpres

Conducerea Nissan crede că firma japoneză are capacităţi mai bune în domeniul ingineriei şi vrea să conducă operaţiunile cruciale, cum ar fi dezvoltarea produselor, susţin sursele.

 
 
În timp ce producătorul auto japonez Nissan şi partenerul său de alianţă Renault analizează mai multe opţiuni, inclusiv o posibilă fuziune, pentru întărirea legăturilor lor, Nissan nu doreşte o combinare dacă firma nu obţine mai multă influenţă în domenii importante, au declarat, pentru Bloomberg, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.

Conducerea Nissan crede că firma japoneză are capacităţi mai bune în domeniul ingineriei şi vrea să conducă operaţiunile cruciale, cum ar fi dezvoltarea produselor, susţin sursele.


"Alianţa ar putea lua diferite forme", a afirmat săptămâna aceasta directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, într-o conferinţă de presă prilejuită de publicarea rezultatelor anuale ale grupului nipon.

Saikawa a adăugat că o modificare a structurii acţionariale a alianţei, în ideea creării unui mai bun echilibru între cei doi parteneri, este una dintre opţiunile care sunt analizate.

"Trebuie să ne asigurăm că alianţa poate opera aşa cum o face acum, prin păstrarea autonomiei fiecărei companii, dar maximizând eficacitatea, pentru generaţiile viitoare", a spus Hiroto Saikawa.

Acesta a subliniat că, deşi toate opţiunile sunt deschise, informaţiile apărute în presă referitoare la o fuziune completă între Nissan şi Renault nu sunt adevărate.

Dacă cei doi producători auto nu pot ajunge la un acord privind termenii fuziunii, schimbarea aranjamentului lor privind acţionariatul - permiţând Nissan să-şi majoreze participaţia deţinută la Renault şi obţinând drepturi de vot, de exemplu - ar putea fi un mod de a întări relaţia lor, dând posibilitatea companiei nipone să-şi menţină independenţa, susţin sursele.

Discuţiile dintre cele două companii vin înainte ca o nouă generaţie de directori să se impună în fruntea alianţei. Carlos Ghosn - preşedinte al Nissan şi al Renault - şi Hiroto Saikawa au fiecare 64 de ani. Cei doi vor să se asigure că parteneriatul va rămâne strâns, indiferent cine va veni la conducere.

Reprezentanţii Nissan şi Renault nu au comentat informaţiile.

Capitalizarea de piaţă a Nissan este estimată la 43 de miliarde de dolari, iar profitul operaţional în cel mai recent an fiscal s-a situat la 5,2 miliarde de dolari, în timp ce capitalizarea de piaţă a Renault este de doar 32 miliarde de dolari iar profitul operaţional în 2017 a fost de 4,4 miliarde de dolari.

De asemenea, Nissan are o prezenţă importantă în SUA, a doua piaţă auto mondială, în timp ce Renault este absentă.

Alianţa Renault-Nissan, care include şi grupul auto nipon Mitsubishi Motors, a fost în 2017 cel mai mare producător de vehicule de pasageri dar în prezent partenerii vor să consolideze alianţa înainte ca preşedintele Carlos Ghosn să se retragă după aproape 20 de ani la conducere.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1425 / 30857
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Maravela & Asociaţii is looking for a German speaking lawyer
Deficitul de cont curent a crescut cu 1, 6 miliarde lei, în primele 8 luni; datoria externă s- a majorat cu 648 mil. E
EXCLUSIV BizLawyer: Partenerul Ciprian Glodeanu se desprinde din echipa Wolf Theiss. O nouă firmă cu 3-4 parteneri și 10 avocați, la orizont
VIDEO | CMS: THIS IS US! Rezultate excepționale în ultimii 4 ani, creștere axată strategic pe dezvoltarea unor arii de practică și recrutarea tinerilor talentați. Gabriel Sidere, Managing Partner CMS Romania: “Oamenii sunt în centrul construcției noastre”
CMS Expert View: VIDEO | Companiile au accelerat măsurile pentru implementarea GDPR, dar încă pot apărea probleme generate de prelucrarea datelor. Aspectele sensibile, analizate de avocații CMS Romania
Cum sunt selectați stagiarii care vor să intre în echipa CLO. Îi așteaptă apoi programe de training cu avocați de top, specializare, onorarii competitive și bonusuri pentru performanță. Alexandru Olănescu, Partener: ”Înainte de a fi o echipă de avocați, suntem o familie în care fiecare membru contează, iar interesul pentru a fi cât mai buni pe piața serviciilor juridice ne unește”
CMS Expert View: VIDEO | Dreptul Energiei – între boom tehnologic și nevoia de legislație modernă. O discuție cu Varinia Radu, Partener, coordonatorul practicii de petrol și gaze pe Europa Centrală și de Est al CMS
Edwina Udrescu, specialist în proiecte de infrastructură și construcții internaționale, se alătură Wolf Theiss
Dentons lansează un instrument interactiv pentru consultarea legislației privind Registrul de Transparență din cele mai importante piețe din zona UE
Tendință generală de intensificare a eforturilor de conformare la nivelul companiilor, determinată și de acțiunile represive energice ale autorităților. Elena Iacob, Partener ZRP: Recomandarea noastră ar fi ca toate asociațiile profesionale|industriale și companiile, indiferent de talie, să ia în considerare adoptarea unor programe de conformare cu legislația concurenței
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi & Partners recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță | Dreptul muncii
LegiTeam: Maravela|Asociaţii is looking for a consultancy associate
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...