ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Raiffeisen Bank România, profit net de 881 milioane de lei în 2018, în creştere cu 79%

13 Martie 2019   |   AGERPRES

Banca menţionează că acestea sunt cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România.

 
 
Raiffeisen Bank România a încheiat anul 2018 cu un profit de 881 milioane de lei, echivalentul a 189 milioane de euro, cu 79% mai mult decât în 2017, când a înregistrat un profit net de 491 milioane de lei, conform unui comunicat al băncii.

Activele băncii au crescut cu 11%, până la 40,04 miliarde de lei. Creditele acordate clienţilor s-au majorat cu 19%, până la 26,73 de miliarde lei în 2018, iar depozitele clienţilor au avansat anul trecut cu 11%, atingând valoarea de 33,09 miliarde de lei.

Veniturile băncii au ajuns la finalul anului trecut la 2,522 de miliarde de lei, cu 23% mai mult faţă de 2017.

Potrivit documentului, evoluţia foarte bună a rezultatelor băncii se datorează creşterii cotei de piaţă pentru credite şi unui ritm susţinut şi echilibrat de creştere organică pe principalele segmente de clienţi şi produse. Banca menţionează că acestea sunt cele mai bune rezultate financiare înregistrate vreodată de Raiffeisen Bank în România.


'Întotdeauna am spus ca succesul nu vine imediat şi nici dintr-odată. Rezultatele excepţionale de astăzi au în şpate ani de eforturi, de încercări, de eşecuri şi de reuşite. 2018 este anul cu cele mai bune rezultate ale băncii de până acum, iar acest lucru se transpune în faptul că suntem un finanţator responsabil al economiei româneşti, creditele acordate clienţilor se apropie de 6 miliarde de euro, avem aproximativ 5.000 de salariaţi şi suntem unul dintre cei mai importanţi contributori la bugetul de stat' a spus Steven van Groningen, preşedinte şi CEO Raiffeisen Bank.

La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de bancă a crescut cu 20%: pentru companiile mari şi medii creşterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar împrumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%.

În acelaşi timp, costul riscului a scăzut la jumătate în 2018 faţă de 2017, pe fondul evoluţiei bune a economiei şi al îmbunătăţirii comportamentului de plată al clienţilor băncii. Rata creditelor neperformante a scăzut cu 2 puncte procentuale, până la 4,1%.

Taxele şi impozitele directe şi indirecte suportate de bancă în anul 2018 au fost în valoare totală de peste 476 milioane lei. Cheltuielile operaţionale au crescut anul trecut cu 6% faţă de 2017, până la 1,28 miliarde de lei, pe fondul creşterilor salariale, al presiunilor inflaţioniste, dar şi al investiţiilor importante în IT, digitalizare şi infrastructură.

"Anul 2018 a adus două importante schimbări în infrastructura IT a băncii, care ne ajută să fim mai flexibili la schimbări şi să răspundem mai rapid cerinţelor clienţilor, dar şi tuturor reglementărilor. Sistemul central al băncii a fost actualizat la versiunea cea mai recentă, mai performantă 'Signature', iar aplicaţiile noi de mobile şi online banking au fost lansate către angajaţii Raiffeisen Bank, în noiembrie 2018. Aplicaţiile noi vor putea fi utilizate curând de clienţii persoane fizice ai băncii şi vor integra cerinţele regulatorii PSD2", se precizează în comunicat.

Portofoliul de clienţi digitali a înregistrat noi creşteri în 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online şi Smart Mobile au folosit aplicaţiile cu 65% mai mult decât în anul precedent. Numărul de clienţi activi digitali a ajuns la 600.000, iar numărul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% faţă de 2017.

Raiffeisen Bank a lansat în 2018 agenţiile 'fără cash' (37 de agenţii) şi a investit în noua generaţie de sucursale, primele unităţi fiind deja deschise în Bucureşti (AFI Mall) şi în Oradea (Lotus Mall). Din noiembrie 2018, Raiffeisen Bank este printre primele bănci din România care poate emite pe loc carduri pentru persoanele fizice. Banca îşi păstrează în continuare locul întâi pe piaţa cardurilor de credit din Romania, cu 500.000 de carduri active.

Raiffeisen Bank a înregistrat o creştere record a numărului de clienţi Premium, peste 16% faţă de 2017, şi ocupă prima poziţie în preferinţele clienţilor privind calitatea experienţei oferite prin bancherul personal şi beneficiile dedicate.

De asemenea, banca are unul dintre cele mai bune servicii de private banking din piaţă şi administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru clienţii săi care apelează la servicii de consultanţă, instrumente financiare şi servicii conexe. În 2018 banca a continuat să îmbunătăţească calitatea serviciilor private banking oferite, prin investiţii în digitalizare şi în pregătirea specialiştilor săi.

În ceea ce priveşte numărul de clienţi în 2018, banca are în portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri şi 5.700 de companii mari şi medii. La sfârşitul anului 2018, banca avea 4.966 de angajaţi (5.190 de angajaţi în 2017), 419 unităţi (451 în 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri şi 220 maşini multifuncţionale (MFM-uri).
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7637 / 7947
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...