ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ROMAERO se va restructura printr-un plan CIT Restructuring adaptat dificultăților actuale din economie

05 August 2020   |   BizLawyer

Planul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020.

 
 
ROMAERO, o companie strategică pentru industria aerospațială și de apărare a României, se va restructura printr-o colaborare cu CIT Restructuring, fondată de CITR, parte a Impetum Group. ROMAERO va urma un proces de restructurare a datoriilor sale istorice înregistrate față de bugetul statului prin mecanismul pus la dispoziție de Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 (OG 6/2019), pe baza unui plan de restructurare aprobat pe 3 august. CIT Restructuring a fost desemnată să elaboreze și să implementeze planul de restructurare a companiei.

Restructurarea ROMAERO este cel mai amplu și mai complex proces de restructurare de business derulat în baza OG 6/2019 până la acest moment în România. Derularea cu succes a acestui proiect de colaborare între instituții ale statului și mediul de afaceri românești dovedește faptul că există premise ca, prin eforturi susținute, economia românească să își dobândească stabilitatea și perspective de creștere.


Planul de restructurare a ROMAERO prevede restructurarea și reducerea cu cca. 256 MIL.  RON a datoriilor către bugetul consolidat al statului și transferarea unor active esențiale către instituțiile din sectorul de apărare. În plus, se vor crea condițiile pentru rambursarea creditelor bancare istorice, în valoare de aproximativ 108 MIL. RON, prin valorificarea unor active excedentare, de care business-ul nu mai are nevoie. Odată cu implementarea acestor măsuri și cu restructurarea datoriilor, compania va putea atrage noi fonduri pe care le va direcționa către investiții în tehnologie.

Pentru a beneficia de prevederile OG 6/2019, ROMAERO are un necesar de finanțare de 60 MIL. RON, cuprinzând o sumă de 45 MIL. RON, reprezentând rambursare inițială către ANAF, și aprox. 14 MIL. RON, constând în necesar de capital de lucru pentru relansarea activității. Misiunea obținerii acestei finanțări, în condițiile în care societatea nu a beneficiat de noi resurse financiare din partea sectorului bancar din 2009, a fost asumată și realizată cu succes de CIT Restructuring. Finanțarea necesară implementării proiectului de restructurare urmează a fi pusă la dispoziție de CEC Bank care a aprobat finanțarea rambursării datoriilor către ANAF în suma de 45 MIL. RON și se află în proces de aprobare a finanțării unui credit special de 14 MIL. RON. Aceasta este o dovadă a dedicației cu care CEC Bank  susține business-urile românești chiar și în perioade dificile.

„Prin planul de restructurare ne vom concentra eforturile pentru aducerea în zona de profitabilitate a ROMAERO. În aceste vremuri de incertitudine economică, este rolul nostru să ne transpunem experiența validată de piață ca manageri de criză, în ghidajul și susținerea de care au nevoie companiile românești. ROMAERO este un centru de excelență și una dintre cele mai importante companii de stat din industria aerospațială și de apărare românească. Avem încredere că vom reuși să punem din nou în lumină valoarea acestei companii de tradiție și mizăm pe capacitatea ROMAERO să depășească aceste momente”, a declarat Andra Buțiu, Senior Partner CIT Restructuring, parte din Impetum Group.

Planul de restructurare a datoriilor ROMAERO, elaborat de către CIT Restructuring, a fost aprobat de AGA Romaero din 3 august 2020. Prin această decizie, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri – acționarul majoritar al ROMAERO, cu sprijinul acționarilor semnificativi SIF Muntenia și FP, contribuie decisiv la procesul de salvare al celei mai importante companii aerospațiale românești.

OG 6/2019 este un act normativ care vizează restructurarea obligațiilor datorate de către contribuabili către bugetul de stat, pentru a sprijini revitalizarea acestora și a le ajuta să evite ajungerea în stare de insolvență. Principalele facilități fiscale prevăzute prin OG6 se referă la restructurarea obligațiilor bugetare, cu anularea accesoriilor și reducerea obligațiilor principale. ANAF are competența de a evalua și aproba planul de restructurare și testul creditorului privat elaborat de expertul independent. „Procedura propusă de OG6 reprezintă unul dintre cele mai puternice instrumente puse la dispoziția mediului economic pentru restructurarea companiilor, iar abordarea ANAF a fost, în toată această perioadă, una deschisă, proactivă, pro-business”, a mai declarat  Andra Buțiu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5443 / 7917
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...