ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Teodorovici, despre autostrada Iaşi-Târgu Mureş: Nu se exclude nicio variantă de finanţare - fonduri europene, stat şi privat

08 Noiembrie 2018   |   T. S.

Potrivit lui Teodorovici, Compania Naţională de Autostrăzi trebuie să definitiveze documentaţia de atribuire şi să o introducă în sistemul electronic de achiziţii publice.

 
 
Ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, a declarat joi că autostrada Iaşi - Târgu Mureş va fi realizată şi că nu este exclusă niciuna dintre variante de finanţare - fonduri europene, buget de stat şi privat.

Întrebat dacă sunt bani pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş, Teodorovici a spus: "Mesajul este foarte clar: avem bani pentru investiţii".

Potrivit lui Teodorovici, Compania Naţională de Autostrăzi trebuie să definitiveze documentaţia de atribuire şi să o introducă în sistemul electronic de achiziţii publice.

"Ceea ce trebuie să se facă şi am spus-o şi celor care au propus şi au votat şi care solicită astfel de lucruri de infrastructură - să se concentreze foarte mult pe faptul că cei de la Compania Naţională de Autostrăzi să definitiveze documentaţia de atribuire şi să o ridice în sistemul electronic de achiziţii publice. Acela este cel mai bun argument, cea mai bună dovadă că într-adevăr se doreşte ca un astfel de obiectiv să se construiască", a explicat Teodorovici.


El a susţinut că nu încurcă cu nimic faptul că obiectivul construirii autostrăzii a fost stabilit de Parlament, şi nu de Guvern.

"Nu încurcă absolut deloc, dar vă spun, ca principiu, că există acea discuţie între trimiterea la comisie a unor cereri de finanţare(...), cel mai important este să faci documentaţia de atribuire, să o lansezi ca şi achiziţie publică, să dai drumul la lucrare şi este la fel de important să pregăteşti documentaţia pentru ca orice cheltuială se face pe acel obiectiv să nu rămână pe bugetul de stat şi ea să poată să fie rambursată pe fonduri europene. Acesta este mecanismul pe care trebuie să-l aplicăm", a mai spus ministrul Finanţelor.

Întrebat din ce bani ar urma să se construiască autostrada, din fonduri europene sau parteneriat public privat, Teodorovici a precizat că se poate discuta asupra "montajului financiar", care poate fi definitivat în momentul în care documentaţia este gata să fie lansată în sistemul electronic de achiziţii publice.

"Finanţarea poate să difere de la surse publice, buget de stat, împrumuturi BEI, BERD sau alte instituţii financiare sau un concept de implicarea privatului. Nu se exclude niciuna dintre variante, pot să fie toate prezente şi fonduri europene, şi buget de stat şi privat", a adăugat Eugen Teodorovici.

El a mai spus că acest obiectiv se va face, dar nu poate da un termen.

"Obiectivul se face. Nu ştiu când, până nu ai un caiet de sarcini şi un contract de lucrări semnate, ca să ştii foarte clar ce şi-a asumat constructorul din proiectul scos la licitaţie, vorbim dorinţe, sunt dorinţe", a adăugat acesta.

"Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fondurile europene structurale şi de investiţii şi este responsabilitatea autorităţilor române să pregătească un proiect în acest sens, a declarat, pentru AGERPRES, comisarul european pentru Politică regională, Corina Creţu.

''Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni poate fi eligibilă pentru cofinanţare din fondurile europene structurale şi de investiţii, având în vedere faptul că este situată în reţeaua TEN-T de bază şi este totodată parte a Master Planului general de transport. Mai mult decât atât, accesibilitatea regiunii de nord-est a României este foarte importantă, zona urbană Iaşi este cea mai populată din România, după Bucureşti'', a precizat oficialul european.

Proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii autostrada Iaşi - Târgu Mureş (numită şi "Autostrada Unirii"), iniţiat de parlamentari ai Partidului Mişcarea Populară (PMP) şi semnat de reprezentanţi ai tuturor formaţiunilor politice, a fost adoptat miercuri Camera Deputaţilor, care este for decizional.

Potrivit proiectului, Autostrada Unirii începe la graniţa României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut şi se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Braşov - Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Autostrada Unirii se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe şi din fonduri europene nerambursabile şi/sau prin parteneriat public-privat. În fiecare lege bugetară anuală, pe durata implementării proiectului, se vor aloca acestui obiectiv credite bugetare conform necesarului de finanţare comunicat de Ministerul Transporturilor.

Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării Autostrăzii Unirii şi va demara, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, procedurile necesare pentru acest obiectiv de investiţii.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 252 / 31250
 

Ascunde Reclama
 
 
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Popovici Nițu Stoica & Asociații recrutează
„The Lawyer European Awards 2019”: 4 firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: Eastern Europe and the Balkans” | PNSA, singura firmă domestica din lista scurtă a premianților. ZRP concurează la titlul „European litigation team of the year”
Clifford Chance Badea atrage un nou avocat senior în practica de M&A Real Estate
Topul problemelor din industria Pharma, creionat de avocații D&B David și Baias. Proiectele uneia dintre cele mai performante echipe de pe piața locală
ELLINT, alianța internațională a firmelor de avocați specializate în dreptul muncii, se extinde în România. Suciu | The Employment Law a intrat în rețea
Promovări în conducerea Mușat & Asociații: Paul Buta, Iulian Popescu și Răzvan Stoicescu devin Deputy Managing Partners | Partenerul Octavian Popescu se retrage
Andreea Bende, promovată în calitate de Partener în cadrul NNDKP IP
LegiTeam: PeliFilip recrutează avocați pentru departamentul de Real-estate
bpv Grigorescu Ştefănică a asistat Molex SUA, în consolidarea prezenței sale pe piața din România. Colaborare cu Jones Day
PeliFilip a reprezentat cu succes Hidroelectrica într-un litigiu complex de dreptul muncii
Câți avocați au firmele de top în evidențele Baroului, la început de an. Plutonul fruntașilor și-a schimbat structura, iar tendința a fost de micșorare a efectivelor, în 2018
Problemele juridice cu care se confruntă clienții din sectorul farma, descrise de avocații STOICA & Asociații. O reglementare importantă în 2019 privește lista de medicamente de interes strategic pentru România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...