ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce trebuie să știe un tânăr avocat care aspiră la un loc în echipa Schoenherr. Stagiarii intră în programul de onboarding și vor fi incluși în toate activitățile din calendarul de training și dezvoltare. Pachet de beneficii echitabil la nivelul întregului grup regional

30 Octombrie 2018   |   Ștefania Enache

Echipa Schoenherr include în acest moment șapte avocați stagiari care lucrează în echipele de Corporate/M&A, Real Estate, Dispute Resolution și Banking & Finance. Patru dintre ei și-au început colaborarea cu Schoenherr și Asociații în perioada studenției, ca interni.

Ana Lupsor, HR Manager Schoenherr Bucuresti

 
 
Schoenherr și Asociații este în plin proces de recrutare, dorind să ocupe în această perioadă trei-patru poziții de avocați stagiari. “Căutăm tineri entuziaști, dinamici, pasionați de domeniul juridic și dornici de învățare.Atunci când analizăm CV-ul unui avocat stagiar punem foarte mult preț pe activitățile extracurriculare, internship-urile pe care le-a efectuat, școlile de vară, concursurile, etc.Ne dorim să păstrăm alături de noi studenții care s-au integrat cu succes și care au demonstrat potențial în cadrul programului de practică oferit de Schoenherr.De aceea, ei sunt prima noastră opțiune în procesul de recrutare și, astfel, cei mai mulți stagiari ni s-au alăturat pe această cale”, a declarat pentru BizLawyer Ana Lupșor, HR Manager Schoenherr București.


Încă de la început avocatul stagiar este implicat în proiecte, beneficiind de îndrumarea și ajutorul mentorului său. “Fiecare dintre avocații stagiari care ni se vor alătura în această toamnă va fi alocat unei echipe. Procesul de evaluare individuală a performanțelor se desfășoară la sfârșitul fiecărui an. Criteriile avute în vedere în cadrul evaluării sunt structurate astfel încât să definească o imagine cat mai amplă asupra fiecărui membru al echipei, incluzând calitatea lucrărilor, volumul de lucru, abilitățile și competențele individuale, precum și nivelul de integrare în echipă”, precizează Ana Lupșor.

Toți cei care intră în echipa Schoenherr și Asociații, indiferent de poziție, trec prin aceiași pași în programul de onboarding, care include o serie de prezentări interne și training-uri online pe platforma Schoenherr e-cademy. HR managerul firmei de avocatură explică faptul că toți acești pași sunt meniți să faciliteze modul de lucru din cadrul organizației, a sistemelor și a resurselor disponibile, precum și dezvoltarea continuă a acelor soft skills esențiale în activitatea lor de zi cu zi.

“Colegii noi sunt incluși automat în toate activitățile din calendarul de training și dezvoltare existent la nivelul firmei. Aceasta înseamnă participare la programele derulate în București, dar și la programul Training Weekend organizat în Viena, precum și la întâlnirile anuale ale grupurilor de practică, organizate prin rotație în jurisdicțiile în care Schoenherr are birouri”, mai spune expertul.

Ambasadori ai brand-ului de angajator al Schoenherr

Echipa Schoenherr include în acest moment șapte avocați stagiari care lucrează în echipele de Corporate/M&A, Real Estate, Dispute Resolution și Banking & Finance. Patru dintre ei și-au început colaborarea cu Schoenherr și Asociații în perioada studenției, ca interni.

“Anul acesta o parte dintre ei au fost invitați să devină ambasadori ai brand-ului de angajator al Schoenherr, fiind implicați în programul Lawsome, o companie derulată la nivel regional pentru promovarea tinerelor talente din cadrul firmei, în care fiecare stagiar selectat își spune povestea colaborării cu Schoenherr și descrie impresiile lui despre lucrul în firmă. În calitatea lor de ambasadori Lawsome ai Schoenherr,  aceștia au fost invitați ca speakeri la evenimentele noastre adresate studenților, în cadrul cărora au răspuns la întrebări privind programele de internship ale Schoenherr și Asociații și activitatea avocaților stagiari în cadrul firmei”, subliniază Ana Lupșor.

Pentru cei care intră în echipă, Schoenherr oferă un pachet de beneficii echitabil la nivelul întregului grup regional, comunicat transparent și care încurajează dezvoltarea profesională a fiecărui avocat, indiferent de vechimea și poziția în firmă.

Programul Fly High | Dive Deep


Pentru eficientizarea sistemului de recrutare, Schoenherr și Asociații organizează periodic întâlniri ale studenților cu avocați experimentați din echipă. De exemplu, anul acesta a lansat programul Fly High | Dive Deep, o școală de vară de două săptămâni derulată în prima parte a lunii iulie.

“Ce am făcut diferit a fost să aducem specialiști din toate ariile de practică, alături de profesioniștii noștri din zona de servicii suport. Miza proiectului a fost ca studenții să aibă o imagine de ansamblu a specializărilor și resurselor pe care le pot accesa într-o firmă de avocatură internațională. Feedback-ul din partea studenților a fost pozitiv, așa că ne propunem să continuăm programul Fly High | Dive Deep și în anii următori. Dintre cei 19 participanți la școala de vară am selectat 10 interni pentru programul nostru de practică din iulie-septembrie. Lor li s-a alăturat un intern din anii trecuți care a optat să revină și anul acesta, dar și un student român care a venit din biroul din Viena pentru un schimb de experiență. Ținând cont de opțiunile personale, fiecare dintre interni este alocat încă de la bun început unei echipe și are ocazia ca, pe parcursul celor două luni, să lucreze alături de avocați pe proiecte complexe și să înțeleagă mai bine ce presupune a lucra într-o echipă și a avea un mentor”, explică Ana Lupșor.

De peste 22 de ani de când este prezentă pe piață, Schoenherr și Asociații a susținut activ o serie de proiecte dedicate studenților la Drept, printre care acordarea de burse de studiu, sponsorizarea de programe de procese simulate, sprijinirea activității organizațiilor studențești, ori sponsorizarea unor evenimente sau publicații pentru studenți. Printre proiectele susținute anul acesta de Schoenherr și Asociații și care vor avea loc în perioada următoare se numără școala de vară în limba germană organizată la sfârșitul lunii septembrie de Facultatea de Drept din cadrul Universității din București în cooperare cu Facultatea de Drept a Universității din Würzburg din Germania, precum și Conferința Internațională Bienală a Facultății de Drept din cadrul Universității de Vest din Timișoara, care va avea loc în luna noiembrie.

Totodată, ca parte a implicării sale în susținerea educației, Schoenherr și Asociații a sprijinit anul acesta două proiecte sociale prin donarea de echipamente IT unor școli și fundații, în beneficiul copiilor defavorizați.

Mai puțini stagiari, dar mai bine pregătiți

Chiar dacă numărul absolvenților Facultăților de Drept continuă să fie mare, numărul stagiarilor a scăzut în ultimii ani. “Aceștia sunt însă mult mai bine pregătiți din punct de vedere teoretic, filtrul examenului de admitere în Barou reprezentând un criteriu de selecție extrem de serios”, punctează HR Managerul Schoenherr București.

Ana Lupșor atrage atenția că programa Facultăților de Drept continuă să fie eminamente axată pe cursuri teoretice, recomandând studenților să facă practică în timpul facultății și să se orienteze în acest sens spre programele de internship care oferă acces efectiv la proiecte și la activități juridice.

“Doar astfel studenții vor putea învăța să traducă în termeni practici noțiunile teoretice asimilate. Studenții interesați de o carieră în domeniul avocaturii ar trebui să își dezvolte în paralel cunoștințele economice și abilitățile de comunicare. Pe măsură ce vor înainta în carieră, avocații de business vor fi implicați în negocieri, vor pregăti materiale scrise menite să fundamenteze decizii ale managementului companiilor pentru care lucrează, vor gestiona proiecte și, ca parteneri, vor coordona și mentora echipe. Toate acestea cer un set de abilități și cunoștințe pe care facultățile nu le dezvoltă. Vestea bună pentru studenți și tinerii absolvenți este că unele dintre firmele mari de avocatură – inclusiv Schoenherr și Asociații – includ formarea acestor abilități și cunoștințe în programele lor de training și dezvoltare adresate inclusiv avocaților stagiari”, arată Ana Lupșor.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 45 / 336
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Wolf Theiss estimează o creștere de cca. 20% pe segmentul litigiilor, anul acesta. Ligia-Cecilia Popescu, Partener: Mandate noi s-au concretizat în mai multe domenii. O sursă importantă de litigii și, în special, arbitraje, vor continua să fie proiectele de infrastructură mare, minerit, fiscal și achizițiile publice în domeniul industrial
Echipa MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații se extinde. Cristina Crețu, in-house cu o vastă experiență, și Mihaela Nyerges, avocat specializat în Energie și M&A, s-au alăturat firmei
În ciuda situației „speciale” în care s-a lucrat, avocații Reff & Asociații au fost implicați în toate tipurile de dispute de business. Date fiind viteza cu care s-au adoptat actele normative, precum și lipsa de claritate a acestora, clienții au fost foarte interesați de perspectiva litigioasă a acțiunilor pe care urmau să le întreprindă sau a consecințelor în cazul unei lipse de reacție
Suciu Popa câștigă pentru Hidroelectrica un litigiu care consolidează o creanță de peste 22,2 mil. RON
Cu ce firme internaționale s-au aliat casele locale de avocați și ce onorarii au cerut pentru IPO-ul Hidroelectrica. Stratulat Albulescu a câștigat selecția și gestionează juridic proiectul achiziției activelor CEZ
Bondoc & Asociații își consolidează echipa prin două promovări și o nouă adiție
Cătălin Oroviceanu (ex-KPMG Law) s-a alăturat firmei de private equity Sarmis Capital. El a devenit partener în fondul înființat de Cezar Scarlat, cu care a colaborat la Abris Capital
Bondoc și Asociații anulează o decizie a CNSC și menține atribuirea unui contract de achiziție publică în valoare totală de peste 70 mil. €
MPR Partners anunță despărțirea de partenerul Ioan Roman. Echipa nu se modifică, firma se va numi MPR Partners | Maravela, Popescu & Asociații
Ţuca Zbârcea & Asociaţii obține deblocarea licitației de 176 mil. € pentru achiziția a 100 de tramvaie în București
KPMG Legal România își continuă dezvoltarea strategică în aria serviciilor de consultanță în Tehnologie, IP și Protecția datelor. Flavius Florea se alătură firmei în calitate de Senior Managing Associate
Digitalizarea instanțelor, urmată de implementarea ședințelor de judecată online, reprezintă un veritabil progres, așteptat de multă vreme, spun litigatorii SAA. Roxana Catea, Managing Associate: Normalitatea în litigii, astfel cum o percepeam anterior pandemiei, nu credem că va reveni, ceea ce nu este în detrimentul justițiabililor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...