ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Legea insolvenţei persoanelor fizice aduce noutăţi din perspectiva profesiei de avocat. I.N.P.P.A face demersuri pentru pregătirea specialiștilor

26 Iunie 2015   |   BizLawyer

Scopul acestei legi este instituirea unei proceduri colective pentru redresarea situaţiei financiare a debitorului persoană fizică, de bună-credinţă, acoperirea într-o măsură cât mai mare a pasivului acestuia şi descărcarea de datorii a acestui debitor.

 
 
La data de 18 iunie 2015 a fost promulgată Legea privind procedura insolvenţei persoanelor fizice, aceasta urmând a fi publicată în Monitorul Oficial.

În conformitate cu art. 93 din Lege, acest act normativ va intra în vigoare în termen de 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial.

Scopul acestei legi este instituirea unei proceduri colective pentru redresarea situaţiei financiare a debitorului persoană fizică, de bună-credinţă, acoperirea într-o măsură cât mai mare a pasivului acestuia şi descărcarea de datorii a acestui debitor, se arata in Newsletterul UNBR.

În conformitate cu art. 9 alin. 2 din Lege – administratorul procedurii este desemnat de comisia de insolvenţă dintre practicienii în insolvenţă, executorii judecătoreşti, avocaţii şi notarii publici înscrişi în Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice.


De asemenea, potrivit art. 11 alin. 2 din Lege – lichidatorul este desemnat de instanţă dintre practicienii în insolvenţă, executorii judecătoreşti, avocaţii şi notarii publici înscrişi în Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice.

Cu privire la condiţiile impuse de lege pentru a deveni administrator şi lichidator în procedura instituită de prezenta Lege, art. 12 alin. 1 şi 2 prevăd posibilitatea pentru avocat de a avea această calitate, dacă are o vechime de minim 5 ani, cu condiţia definitivării în profesie, dacă a absolvit cursuri de pregătire profesională în domeniul procedurii insolvenţei persoanei fizice şi în alte domenii cu relevanţă pentru administrarea procedurilor de insolvenţă, bună reputaţie, lipsa sancţiunilor disciplinare, dovada sediului şi dacă a fost admis la examenul pentru includerea în Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice.

Fiecare corp profesional organizează cursuri de pregătire profesională în domeniul procedurii insolvenţei persoanei fizice şi în alte domenii cu relevanţă pentru administrarea procedurilor de insolvenţă. Fiecare corp profesional organizează examenul pentru includerea în Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice.

Conducerile celor patru corpuri profesionale vor adopta o curriculă comună şi o metodologie unitară pentru desfăşurarea cursurilor şi a examenului, cu avizul Comisiei de insolvenţă la nivel central (art. 12 alin. 3 din Lege).

Din perspectiva profesiei de avocat, Legea insolvenţei persoanelor fizice, adduce următoarele noutăţi legislative :
(1) posibilitatea avocatului de a fi administrator sau lichidator în procedură ;
(2) obligativitatea avocatului de urma cursuri de specialitate pentru a devein administrator sau lichidator;
(3) necesitatea susţinerii unui examen pentru a obţine această calitate de administrator sau lichidator şi (4) obligaţia corpului profesional de a organiza pregătirea profesională cât şi dobândirea acestor noi calităţi.

Având în vedere faptul că potrivit art. 5 din Statutul I.N.P.P.A. principalul scop al I.N.P.P.A. este pregătirea, formarea şi perfecţionarea continuă a avocaţilor, în vederea asigurării exercitării calificate a dreptului de apărare şi a competenţei profesionale a acestora, că I.N.P.P.A. asigură cadrului organizatoric necesar pregătirii continue a tuturor avocaţilor, stabilind formele de pregătire la standarde de competenţă, la nivel naţional, că I.N.P.P.A. elaborează programele de studiu pentru pregătirea profesională continuă (art. 7 din Statut), vă aducem la cunoştinţă că au fost luate măsuri pentru:

1. Elaborarea de către I.N.P.P.A, în colaborare cu specialişti în domeniu şi cu celelalte corpuri profesionale implicate în procedură, a programei de formare profesională continuă în domeniul procedurii insolvenţei persoanei fizice

Notă:
Această programă este necesară deoarece :
(1) va sta la baza organizării cursurilor de pregătire profesională în domeniul procedurii insolvenţei persoanei fizice şi
(2) este justificată în raport de prevederile art. 12 alin. (3) din Lege, care prevede că fiecare corp profesional organizează examenul pentru includerea în Lista administratorilor procedurii şi lichidatorilor pentru procedura insolvenţei persoanelor fizice.

În acest scop conducerile celor patru Corpuri profesionale ai căror membri sunt implicaţi în procedură adoptă o curriculă comună şi o metodologie unitară pentru desfăşurarea cursurilor şi a examenului, cu avizul Comisiei de insolvenţă la nivel central.

2. Organizarea la nivelul I.N.P.P.A. central sau la nivel teritorial (centre teritoriale ) sub coordonarea Consiliului de conducere al I.N.P.P.A. de cursuri de pregătire profesională în domeniul procedurii insolvenţei persoanei fizice şi în alte domenii cu relevanţă pentru administrarea procedurilor de insolvenţă
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6 / 18
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a Lawyer | Banking & Finance
Firma de avocatură Stratulat Albulescu a acordat asistență juridică fondurilor de capital de risc GapMinder Venture Partners și DayOne Capital, cu privire la investiția lor comună în startup-ul românesc Soleadify
ANAF are un plan de acţiune pentru recuperarea obligaţiilor fiscale neachitate în perioada pandemiei | Situația îndemnă la prudență și analiză, spun avocații NNDKP specializați în fiscalitate. Adaptabilitatea şi o bună comunicare în cadrul echipei sunt elemente cruciale în momente de criză, iar capacitatea de reacţie rapidă a consultantului şi avocatului este, de asemenea, esenţială
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Corporate | M&A
CEZ Group a aprobat vânzarea activelor din România către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets. Tranzacţia asistată de avocații TZA și RTPR va fi supusă aprobării CSAT şi Autorităţii Europene Antitrust
Avocații TZA specializați în Drept bancar spun că din a doua jumătate a anului au revenit mandatele tradiţionale în Banking & Finance. Gabriela Anton, Partener: Trendul din ultimele luni ne-a depășit așteptările. Acum lucrăm în paralel la un număr mai mare de mandate de acest tip, peste nivelul anului trecut
RTPR, alături de Innova la achiziția PayPoint și Payzone. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Mihul (Senior Associate) au coordonat echipa
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv pentru departamentul Consultanță ̸ Dreptul muncii
Mandate unice și complexe pentru avocații de Banking & Finance de la Popescu & Asociații. Investitorii sunt mai atenți în privința tranzacțiilor, analizele - mai amănunțite, dar crește numărul solicitărilor de finanțare, spun avocații. Firma are cinci mandate de finanțare în desfășurare pentru jucători-cheie, atât locali, cât și internaționali
Cum își alege DLA Piper viitorii colaboratori din România. Ce trebuie sa știe stagiarii care vor să se alăture uneia dintre cele mai puternice firme globale de avocați
LegiTeam | Position available: Associate, Litigation - DLA Piper
Cristian Vlaicu, noul partener și coordonator al departamentului de Drept Bancar și Financiar din cadrul firmei de avocatură Stratulat Albulescu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...