ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bota (MFE): Digitalizarea sectorului public este o mare problemă; interacţiunea cu instituţiile să se facă prin maxim 5 click-uri

27 Octombrie 2020   |   Agerpres

Oficialul MFE a punctat faptul că există bani europeni pentru dezvoltarea zonei IT prin Programul Operaţional Competitivitate, ce pot ajuta şi la digitalizarea instituţiilor statului.

 
 
Sectorul public se află într-o situaţie delicată sub aspectul digitalizării, dar cred că vom găsi soluţii, astfel încât contactul publicului larg şi al operatorilor economici cu aceste instituţii să se facă printr-un click sau maxim cinci, fără a sta la rând la ghişeu, a afirmat, marţi, secretarul de stat în Ministerul Fondurilor Europene (MFE) Călin Bota, la conferinţa de lansare a Consiliului Naţional pentru Transformare Digitală (CNTD).
 
"Chiar dacă astăzi ne aflăm într-o situaţie extrem de delicată la nivel global şi la nivel naţional datorită problemelor pe care le generează răspândirea virusului SARS-CoV-2, când discutăm despre digitalizare putem aprecia că a fost o oportunitate pe care, într-o bună măsură, am reuşit cel puţin la nivelul sectorului privat să o exploatăm sub aspectul eforturilor întreprinse de IMM-uri în vederea digitalizării activităţilor de producţie, de comercializare, activităţilor interne legate de controlul asupra fiecărei operaţiuni. Sunt lucruri pe care întotdeauna sectorul privat le face mult mai repede şi mult mai bine decât cel public, pentru că e multă flexibilitate şi mai multă dorinţă de a-şi depăşi limitele. În acest moment, sectorul public se află într-o situaţie delicată sub aspectul digitalizării, chiar dacă Sabin Sărmaş (preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României - n. r.) şi celelalte autorităţi ale statului au făcut eforturi în acest sens în ultima perioadă", a subliniat Bota.
 
Oficialul MFE a punctat faptul că există bani europeni pentru dezvoltarea zonei IT prin Programul Operaţional Competitivitate, ce pot ajuta şi la digitalizarea instituţiilor statului.
 
"Acest lucru rezultă inclusiv din ceea ce înseamnă apelurile de proiecte care au fost finalizate la nivelul organismului intermediar de implementare a fondurilor europene pentru Programul Operaţional Competitivitate şi care se află la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României şi la care avem 244 de milioane de euro lansaţi pentru IMM-uri şi încă 100 de milioane de euro în curs de lansare şi având o schemă de ajutor de stat în avizare la Consiliul Concurenţei şi pe care sperăm să o putem lansa maxim la finalul săptămânii viitoare pentru întreprinderile mici care activează în zona IT şi care se ridică la circa 100 de milioane de euro. Sunt bani pe care piaţa, cu siguranţă, îi va aprecia şi îi va absorbi şi, în mod cert, va găsi o alocare care să permită creşterea competitivităţii acelor entităţi economice", a spus reprezentantul MFE.
 
Acesta a subliniat că, la momentul actual, sunt probleme cu digitalizarea în mai multe ministere-cheie ale României, dar există speranţe că se vor găsi soluţii pentru remedierea situaţiei.
 
"Marea problemă pe care o avem astăzi este legată de digitalizarea marilor aparate de stat. Avem probleme la digitalizarea Ministerului de Finanţe, Ministerului Sănătăţii, Ministerului Muncii, Ministerului Educaţiei şi nu doar atât. Sunt resurse financiare alocate. Vom avea resurse şi pentru exerciţiul 2021 - 2027, chiar dacă alocarea acestora va fi pe altă logică decât ceea ce am avut până acum, în sensul în care sumele alocate pentru IMM-uri se vor derula prin intermediul agenţiilor de dezvoltare regionale, iar tot ceea ce înseamnă sume care vor fi utilizate pentru digitalizarea statului român vor fi la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, prin intermediul organismelor intermediare pe care le va certifica în vederea operaţionalizării lor, în perioada următoare. Cred că vom găsi soluţii, astfel încât marile sisteme publice să poată fi digitalizate la un nivel mai mult decât rezonabil şi contactul publicului larg şi operatorilor economici cu aceste instituţii să se facă printr-un click sau maxim cinci, fără a sta la rând la ghişeu, fără a ne deplasa ore întregi cu maşina şi fără a purta după noi tone şi tone de hârtii cu semnături şi cu ştampile", a apreciat Călin Bota.
 
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat, marţi, Consiliul Naţional pentru Transformare Digitală (CNTD), o structură consultativă reglementată prin Hotărârea de Guvern 89/2020.
 
Conducerea noii entităţi este formată din preşedintele ADR (care are şi calitatea de preşedinte CNTD) şi alţi 15 membri numiţi de către preşedinte. Activitatea CNTD se desfăşoară prin intermediul grupurilor de lucru tematice, iar componenţa acestora se stabileşte prin decizia preşedintelui ADR.
 
Pentru desfăşurarea activităţii, Consiliul colaborează cu instituţiile publice şi mediul academic, care pot fi invitate la lucrările grupurilor la iniţiativa Autorităţii pentru Digitalizarea României.
 
CNTD are ca obiective: elaborarea recomandărilor cu privire la politicile publice în domeniul transformării digitale (cu precădere cele din domeniile aferente grupurilor de lucru), participarea, în calitate de organism consultativ, la elaborarea cadrului normativ şi instituţional în domeniul transformării digitale, inclusiv cu privire la interoperabilitatea sistemelor informatice ale instituţiilor publice, organizarea dezbaterilor pe temele de interes de pe agenda publică din domeniul transformării digitale, precum şi analizarea, respectiv propunerea de soluţii pentru transformarea digitală a instituţiilor publice din România.
 
ADR este o instituţie creată în anul 2020 cu scopul realizării obiectivelor Guvernului României în sfera transformării digitale a societăţii româneşti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7359 / 8644
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for an 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...