ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Călugăreanu: Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală i-a lipsit expertiza în domeniul IT

03 Martie 2021   |   Agerpres

Şeful ANAF a precizat, în context, că, o dată cu eliminarea restricţiilor cu privire la recrutarea de personal de specialitate, foarte curând instituţia va avea angajaţi calificaţi în domeniul IT.

 
 
O analiză realizată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a arătat că Agenţiei i-a lipsit expertiza în domeniul IT pentru a duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării, a declarat, miercuri, preşedintele instituţiei, Mirela Călugăreanu, la o conferinţă de specialitate.
 
"Uitându-ne în trecut, apropo de procesul de digitalizare, am început în anul 2019 o analiză extrem de sinceră în interiorul Agenţiei, ce a lipsit ANAF ca să poată duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării. Cel mai important lucru pe care l-am constat este faptul că a lipsit o pregătire a procesului de reformă din perspectiva digitalizării. Lucrurile nu sunt simple şi ştiţi la fel de bine ca şi mine că implementarea nu începe pur şi simplu. Ea trebuie pregătită. Trebuie să ai o foaie de parcurs clară, să ai obiectivele bine marcate, responsabilităţile dar şi beneficiile de asemenea clar definite. Şi nu în ultimul rând, să dezvolţi în interiorul organizaţiei, să extinzi acele locomotive ale reformei pentru că ele te vor ajuta să depăşeşti rezistenţa la schimbare pe care orice organizaţie, de altfel, o manifestă. Cu siguranţă că un număr restrâns de 70-80 de oameni este insuficient să dezvolte un proiect de astfel de anvergură şi să fie locomotivele acestei reforme. Dar cel mai mult a lipsit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală expertiza în domeniul IT. Expertiza internă, mă refer de data asta. Ne-au lipsit specialiştii în zona IT şi mă refer la specialişti care să cunoască noile tehnologii şi care împreună cu direcţiile de business să poată implementa proiectele majore în domeniul digitalizării", a spus Călugăreanu, la dezbaterea online cu tema: 'Viitorul începe azi: De la supravieţuire la reconstrucţie. Noua politică fiscală, la ce ne aşteptăm?', organizată de PwC România.
 
Şeful ANAF a precizat, în context, că, o dată cu eliminarea restricţiilor cu privire la recrutarea de personal de specialitate, foarte curând instituţia va avea angajaţi calificaţi în domeniul IT.
 
Totodată, Mirela Călugăreanu consideră că este nevoie ca Agenţia să înceapă un proces de întinerire a personalului.
 
"Reformarea agenţiei prin digitalizare este calea esenţială, dar de asemenea, avem nevoie de o strategie, de un management corespunzător al resurselor umane. Şi am afirmat de curând că Agenţia are în prezent 22.000 de angajaţi. Are 2.600 de posturi vacante, dar anii care vin ne vor crea din această perspectivă o reală problemă pentru că în circa 3-5 ani peste 3.000 de angajaţi din Agenţie se vor pensiona, ceea ce ne conduce la concluzia că la un anumit moment vom ajunge la un gol de 6.000 de angajaţi. În mod evident, procesul de digitalizare ne va aduce în situaţia în care de aceste posturi vacante, menţionez şi subliniez, nu va mai fi nevoie la această dimensiune, dar totuşi, de oameni noi, de oameni tineri, de un proces de întinerire pe care trebuie să-l derulăm la nivelul Agenţiei este nevoie şi lucrul acesta trebuie să-l începem cât mai curând pentru că fiind în discuţie la un nivel ridicat de expertiză în domeniu fiscal cunoaşteţi şi dumneavoastră care este perioada medie în care îţi formezi un specialist în fiscalitate", a explicat Călugăreanu.
 
De asemenea, ea a spus că instituţia a încercat să valorifice toată expertiza şi consultanţa obţinute în proiectul realizat împreună cu Banca Mondială. Pornind de la acel proiect şi ţinând cont de nevoile actuale al Agenţiei s-a realizat strategia de digitalizare a ANAF pentru 2021 - 2024 care vizează atât partea de hard, cât şi partea de soft şi cuprinde 40 de proiecte. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6499 / 8620
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS își extinde spațiul de birouri și prelungește pe termen lung contractul de închiriere în One Tower
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
CMS alături de PPC în încheierea unui acord strategic cu MYTILINEOS Energy & Metals pentru dezvoltarea unui portofoliu de proiecte fotovoltaice de până la 2GW, în patru țări | Horea Popescu și Mircea Moraru (CMS România) au coordonat echipa internațională care a asistat compania elenă de utilităţi electrice pe parcursul acestei proiect complex
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Statulat Albulescu anunță o nouă rundă de promovări în cadrul echipei. Cinci avocați au făcut un pas înainte în carieră
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
Avocații firmei Mitel & Asociații au lucrat anul trecut în 10 tranzacții de M&A, principalele mandate venind din sectorul medical, domeniul securității și managementul riscului și energie | Interesul pentru ținte de achiziții din România se menține ridicat din partea unor investitori cu profil mixt – fonduri de investiții ̸ private equity și investitori strategici. Sorin Mitel, Senior Partner: Se poate remarca și un interes crescut din partea companiilor din Asia, care își fac tot mai mult simțită prezența în România
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Diana Maria Gogoașă, cel mai mare punctaj la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2021: Pentru o perspectivă mai aplicată asupra profesiilor juridice, consider că ar fi benefică suplimentarea orelor obligatorii de practică. 60, respectiv 90 de ore pe an, nu sunt suficiente pentru ca un student să-și formeze o opinie completă despre profesiile juridice
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...