ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Călugăreanu (ANAF): Fiscul avea acces la informaţii privind conturile, la soldurile aflate în aceste conturi şi până acum

15 Ianuarie 2021   |   AGERPRES

Ea a fost întrebată despre impactul informatizării ANAF asupra eficientizării activităţii.

 
 
Organizarea Registrului central electronic pentru conturile bancare se integrează perfect în procesul de informatizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi reprezintă transpunerea unei directive europene, dar Fiscul avea acces la informaţii despre conturi şi până acum, a declarat, joi, preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu, într-o conferinţă de specialitate.

"Aş dori să clarific două aspecte care au prezentat interes public în această perioadă. Şi mă refer la Registrul central electronic pentru conturi bancare şi la activitatea de executare silită. În legătură cu Registrul central electronic pentru conturile bancare aş vrea să subliniez, aşa cum marea majoritatea a dumneavoastră cunoaşteţi, faptul că Fiscul avea acces la informaţii privind conturile, soldurile aflate în aceste conturi şi rulajele conturilor bancare şi până acum, de mulţi ani, de multă vreme. Modificarea legislativă ce a fost adoptată reprezintă transpunerea unei directive europene care vizează toate statele membre ale Uniunii. Vorbim deci despre un instrument mult mai eficient de prevenire a spălării banilor şi a combaterii finanţării terorismului. Organizarea Registrului central electronic pentru conturile bancare se integrează perfect în procesul de informatizare al ANAF şi de aceea legiuitorul a ales ca Agenţia Naţională de Administrare Fiscală să administreze acest Registru. Pe această cale vreau să liniştesc contribuabilii români corecţi subliniind încă o dată că domeniul vizat este cel al spălării banilor şi al combaterii finanţării terorismului, iar interesul din această perspectivă este atât al autorităţilor statelor membre ale Uniunii Europene, dar şi al cetăţenilor", a susţinut Călugăreanu, la conferinţa "Bugetul de stat şi bugetele economiei reale: Fiscalitatea 2021".


Un alt subiect de mare interes a fost executarea silită după data de 28 decembrie, şeful ANAF menţionând că activităţile de administrare fiscală au fost reluate treptat, iar după această dată şi până în prezent nu a fost înfiinţată nicio proprire nouă. În această perioadă s-au desfăşurat operaţiuni specifice închiderii anului de stingere şi de distribuţie a plăţilor efectuate de contribuabili. În schimb, în cursul săptămânii trecute şi al acestei săptămâni toţi contribuabilii care pot beneficia de eşalonarea simplificată au primit prin SPV sau prin alte canale de comunicare materiale informative cu privire la posibilitatea accesării acestor facilităţi ca alternativă la procedura de executare silită.

"Contribuabilii care accesează eşalonarea simplificată - şi aşa cum deja am făcut public - a reprezentat şi pentru noi un mare succes, pentru că numărul contribuabililor care au accesat eşalonarea simplificată este de peste 31.000, în timp ce eşalonările clasice acordate în perioada 2011 şi până în prezent sunt de 13.000, cum spuneam eşalonarea simplificată reprezintă pentru contribuabili o posibilitate de a nu face obiectul executării silite. Şi cum prea bine cunoaşteţi deja, vorbim de o simplă cerere. Doar o cerere pe care contribuabilul trebuie să o depună. Nu mai vorbim de documente stufoase, de garanţii şi de alte elemente de birocraţie din această perspectivă", a spus Mirela Călugăreanu.

Ea a fost întrebată despre impactul informatizării ANAF asupra eficientizării activităţii.

"Dacă ne gândim la măsurile pe care deja le-am luat în Agenţie, cuplate cu ceea ce înseamnă digitalizare, adică operaţionalizarea SAF-T-ului, interconectarea caselor de marcat şi implementarea facturii electronice, estimările noastre, ca de altfel şi ale experţilor externi cu care am colaborat şi anul trecut şi colaborăm şi în acest an, sunt că vor contribui la creşterea ponderii veniturilor în PIB între 2,5 şi 3%. Asta doar din perspectiva eficientizării ANAF, fără să discutăm alte probleme", a răspuns preşedintele ANAF.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6840 / 8583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...