ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Georgescu (Antifraudă ANAF): Rambursări de peste 5 miliarde de lei, declarate de firmele de curierat în primul trimestru

29 Martie 2023   |   Agerpres

Acesta a adăugat că, în perioada următoare, va intra în funcţiune o aplicaţie automată de selecţie a persoanelor care nu se conformează, pe baza criteriilor de risc.

 
 
Valoarea rambursărilor înregistrată de la firmele de curierat, în primele trei luni ale anului, prin Declaraţia 395 depăşeşte 5 miliarde de lei, la un număr de 17 milioane de transporturi, conform datelor prezentate, într-un eveniment de specialitate, de către Teodor Alexandru Georgescu, director general al Direcţiei Antifraudă din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
 
"Noi, ca antifraudă în cadrul ANAF, ne ocupăm, bineînţeles, cu combaterea evaziunii fiscale şi mai mult decât atât, în ultimul timp, am alocat foarte mult din activitatea noastră pe linia prevenirii şi această măsură de introducere a acestei declaraţii de la societăţile de curierat şi vorbesc despre Declaraţia 395, care a fost introdusă tot pentru a limita fenomenul de evaziune fiscală şi de neconformare fiscală în domeniul comerţului electronic şi mai mai exact în domeniu magazinelor online. Pe primele trei luni (din 2023, n.r.) am primit (declaraţii, n.r.) undeva la 17 milioane de transporturi, la un volum al rambursărilor de peste 5 miliarde de lei. Suntem încă în crearea unei baze de date complete. Vreau să vă aduc la cunoştinţă că am primit de la principalele firme de curierat declaraţii, respectiv de la 23 de firme. Încă suntem departe de a avea o imagine completă a fenomenului şi vreau să vă asigur că toate firmele de curierat vor fi obligate sau va trebui să depună această declaraţie, fie că fac, fie că nu fac operaţiuni cu ramburs. Asta pentru a cunoaşte foarte bine fenomenul", a declarat Georgescu.
 
Acesta a adăugat că, în perioada următoare, va intra în funcţiune o aplicaţie automată de selecţie a persoanelor care nu se conformează, pe baza criteriilor de risc.
 
"Am făcut toate solicitările către Departamentul de informaţii de a face o aplicaţie automată de selecţie a persoanelor care nu se conformează pe baza criteriilor de risc. În momentul acesta aplicaţia este aproape gata, este spre testare, şi va intra în funcţiune în cel mai scurt timp. Dar şi în lipsa acestei aplicaţii informatice care să facă să ruleze toţi indicatorii de risc asupra bazei de date, acest lucru se face încă din prima lună de depunere a declaraţiilor prin stimularea fiecărui indicator de risc asupra bazei de date care se poate face mai uşor şi o selecţie de risc. Rezultatul acestei analize va consta într-o acţiune de control care va fi demarată chiar luna aceasta. Deja, suntem în teritoriu şi controlul constă în identificarea doar de la un singur curier a 22.000 de persoane fizice care au încasat bani ramburs în cont colector de aproximativ 1,8 miliarde de lei şi care nu au depus nicio declaraţie fiscală. Nu toate aceste persoane vor fi controlate, ci doar pentru sume mai mari de 500.000 lei. Ne-am îndreptat către persoanele care fac activitate comercială, cu sume substanţiale şi m-am referit aici la 500.000 lei. În primă fază vor fi controale la aceste persoane. Va fi iniţiată o verificare documentară, adică un control care se efectuează de la sediul ANAF, urmând ca la finalul controlului să se emită decizia de impunere. Celelalte persoane, cu sume de sub 500.000 de lei, vor primi acasă o notificare din partea ANAF, de conformare. Dacă şi aceste persoane nu se vor conforma, vor urma controale, bineînţeles", a atenţionat oficialul ANAF.
 
Potrivit sursei citate, inspectorii din cadrul Fiscului au identificat pe piaţa de curierat şi firme care au ales să lucreze în numele altei persoane pentru a fi mai greu de identificat.
 
"Scopul nostru este creăm un mediu concurenţial cât mai corect din practica noastră. S-au identificat anumite elemente de identităţi furate practicate de către furnizorii dvs. Cu alte cuvinte, preferă să lucreze în numele altei persoane pentru a putea fi cât mai greu identificaţi. Au fost identificate şi persoane decedate în numele cărora erau efectuate operaţiuni şi, din acest motiv, v-aş ruga încă o dată frumos, să întreprindeţi toate măsurile pe care le puteţi de identificare corectă a partenerilor de afaceri. Bineînţeles, asta se va face cu timpul. Nu se va putea face lumină după o zi pe alta", a spus Teodor Alexandru Georgescu.
 
Govnet Conferences organizează, miercuri, cea de-a X-a ediţie a evenimentului "Courier & Postal Services Forum 2023", la care participă furnizori de servicii de curierat şi poştale, fast deliver şi retaileri online, alături de reprezentanţi ai autorităţilor publice.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1540 / 8583
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...