ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Memorandumul de reorganizare a Poştei Române poate fi pus în practică în doi ani | Valentin Ştefan (director general): Salariile sunt mizere, schimbarea de mentalitate din cadrul companiei necesită timp

10 Mai 2022   |   Agerpres

Potrivit lui Valentin Ştefan, digitalizarea fluxurilor interne administrative, creşterea salariului angajaţilor, modernizarea oficiilor poştale, creşterea calităţii serviciilor, creşterea relevanţei companiei pe piaţa globală, implicarea companiei în formarea unei generaţii de lucrători în logistică, sunt câteva din direcţiile de acţiune ale operatorului naţionale din domeniul serviciilor poştale aflat în proprietatea statului român.

 
 
Directorul general al Poştei Române, Valentin Ştefan, a declarat marţi, la Craiova, că memorandumul de reorganizare a companiei aprobat de Guvernul României la începutul lunii şi care prevede diversificare economică pentru creşterea calităţii serviciilor şi reorganizarea aparatului administrativ, poate fi pus în aplicare într-o perioadă de doi ani.

Potrivit lui Valentin Ştefan, digitalizarea fluxurilor interne administrative, creşterea salariului angajaţilor, modernizarea oficiilor poştale, creşterea calităţii serviciilor, creşterea relevanţei companiei pe piaţa globală, implicarea companiei în formarea unei generaţii de lucrători în logistică, sunt câteva din direcţiile de acţiune ale operatorului naţionale din domeniul serviciilor poştale aflat în proprietatea statului român.


"Avem nevoie de digitalizarea fluxurilor interne administrative, pentru că mapa este documentul principal care circulă prin companie, fie că vorbim de referate, de cereri de concedii sau de alte documente, totul este scris pe hârtie. O companie cu forţa Poştei nu poate să performeze, nu poate să reziste dacă nu se mută în digital. O cerere de concediu de odihnă nu trebuie să aibă nevoie de trei semnături pe aceeaşi foaie de hârtie, pentru că în mod normal se aprobă într-o aplicaţie online, cu un simplu click", a spus Valentin Ştefan, într-o conferinţă de presă susţinută la sediul Direcţiei Regionale Craiova a Poştei Române.

Acesta a mai afirmat că anul acesta Poşta Română are în plan să cumpere 200 de maşini, uniforme pentru angajaţi, "unul dintre puţinele lucruri care se poate face acum pentru lucrători", iar în perioada următoare creşterea cu 15% a salariului minim, dar şi implementarea unui sistem de bonusare din vânzarea produselor.

"Schimbarea de mentalitate din cadrul companiei necesită timp, pentru că până la urmă angajaţii pe care îi avem acum sunt angajaţii care au ţinut această companie în viaţă atâţia ani. Salariile sunt mizere şi am avut angajaţi fideli. Des întâlnim angajaţi care au 30-40 de ani în cadrul companiei şi trebuie să ne gândim şi cum să facem această tranziţie de la o companie prăfuită la o companie modernă cu servicii de calitate, dar în acelaşi timp să avem grijă şi de oamenii aceştia care ne-au fost fideli atâţia ani. Salariul mediu în companie este de 1.800 lei net. Avem aproape 17.000 de angajaţi care au fie salariul minim pe economie, fie puţin peste salariul minim. În industrie, salariul este undeva între 2.000 şi 2.400 lei şi deci avem de recuperat această diferenţă ca să fim mai competitivi. Dar noi avem planuri şi mai ambiţioase: vrem ca Poşta Română să fie compania care plăteşte cel mai bine. Aşa că, pe lângă salariu, implementăm şi un sistem de bonusare în care aproape toate produsele noastre, fie că sunt produse poştale, fie că sunt extrapoştale să reprezinte o modalitate prin care angajaţii noştri să-şi mărească veniturile", a mai spus directorul general al Poştei Române.

Potrivit lui Valentin Ştefan, Poşta Română are 1.500 de subunităţi poştale şi zeci de mii de metri pătraţi care consumă resurse fantastice, iar foarte multe oficii poştale arată deplorabil, pentru că un oficiu poştal nu aduce suficiente venituri încât să se întreţină şi să poată fi renovat şi modernizat, motiv pentru care trebuie găsită o cale de mijloc. "Am preferat să mergem pe o cale bătătorită în Europa în care există servicii poştale în magazine de proximitate. Este un proiect pilot în Piteşti, în care sunt implicate patru oficii poştale, vedem ce se întâmplă, cum decurge parteneriatul, pentru că aici sunt 150 de produse, unele sunt într-adevăr alimentare, altele sunt nealimentare", susţine Valentin Ştefan.

El a adăugat că, potrivit ANCOM, Poşta Română oferă cele mai bune servicii pe livrat facturi, recomandate etc, imaginea proastă pe care o are de multe ori este nemeritată, pentru că există companii private care oferă servicii mult mai proaste, dar nemulţumirea oamenilor se răsfrânge, în mentalul colectiv, asupra companiei de stat.

"Poşta Română este cu un picior pe piaţa liberă, nu primim niciun fel de ajutor din partea statului, dar cu celălalt picior este extrem de reglementată de statul român şi legislaţia specifică companiilor de stat. În 2020, de exemplu, a explodat piaţa de curierat. O companie privată a mers la magazin şi a cumpărat 100 de maşini peste noapte, ceea ce noi nu am putut face. Dar avem nişa noastră de business, facem lucruri pe care nimeni altcineva nu le poate face, doar Poşta Română le poate face şi le face foarte bine. 5% din masa monetară a ţării trece prin Poşta Română. Dacă Poşta Română nu ar putea să ducă pensiile, nimeni altcineva nu ar putea să le ducă. Lucrul acesta este un efort fantastic şi presupune a doua cheltuială din Poşta Română, după salarii, pentru că noi cumpărăm cash, deci noi cheltuim sume fantastice în fiecare lună să cumpărăm cash, ca să putem duce pensiile. Trezoreria ne virează banii în cont, nu ni-i dă cash. Avem un întreg aparat care se asigură să găsească banii pe piaţă", afirmă Ştefan.

O altă direcţie de acţiune a Poştei Române este implicarea în pregătirea viitoarei generaţii de lucrători în logistică, acţiune începută anul trecut când a constatat că nu există cadru legal pentru a putea oferi burse elevilor şi studenţilor. "În România nu există legal meseria de lucrător în logistică, deşi avem peste 200.000 de oameni care lucrează în acest domeniu. Aşa că am pregătit documentaţia, am trimis-o la Ministerul Muncii ca să înfiinţăm trei meserii noi de lucrător în logistică, în beneficiul Poştei, dar şi al întregii industrii. România e deja un hub logistic, dar unul natural, adică puţin dezorganizat, fără să existe o gândire strategică de construit infrastructură rutieră, infrastructură pentru hub-uri intermodale. Dacă vreun liceu dual din zona Olteniei este interesat să îşi înfiinţeze o clasă duală cu specific de logistică, le stăm la dispoziţie să le oferim burse de studiu", a mai declarat directorul general al Poştei Române.

Pentru derularea etapelor aprobate în cadrul Memorandumului, Poşta Română îşi va susţine procesul de modernizare printr-un buget propus pentru investiţii de aproximativ 120 de milioane de lei, nivel financiar care va avea o componentă importantă prin atragerea unor linii financiare de credit pe piaţa financiar-bancară.

Poşta Română este cel mai mare operator naţional din domeniul serviciilor poştale şi se află în proprietatea statului român, reprezentat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (93,52%), şi Fondul Proprietatea (6,48%).

Compania deţine o reţea de peste 5.600 de subunităţi poştale la nivel naţional şi distribuie, săptămânal, mai mult de 11 milioane de trimiteri poştale. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române, iar peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3276 / 8632
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...