ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Orban: Procesul de debirocratizare trebuie realizat prin reducerea la maximum a reglementărilor inutile

27 Noiembrie 2020   |   Agerpres

El a adăugat că, din păcate, de multe ori contează mai mult o adresă trimisă de un director general sau de un secretar general, decât un text de lege sau un text de hotărâre de Guvern.

 
 
Premierul Ludovic Orban a declarat că, pentru realizarea unei debirocratizări şi simplificări eficiente a procedurilor, este nevoie de continuarea proceselor de digitalizare, dar şi prin "reducerea la maximum în reglementările, în special, de ordin secundar, a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile".
 
"Trebuie să gândim din perspectiva cetăţeanului întreaga arhitectură instituţională şi întreg procesul de simplificare, de digitalizare. Trebuie să facem o analiză a întregii legislaţii secundare, pe lângă legislaţia în sine, trebuie o analiză foarte serioasă a legislaţiei secundare, care e compusă din hotărâri de guvern, ordine de ministru, ordine de preşedinţi de agenţii", a afirmat Ludovic Orban, vineri, în cadrul participării la a treia reuniune lunară a Comitetului Interministerial pentru debirocratizare (DEBIRO).
 
El a adăugat că, din păcate, de multe ori contează mai mult o adresă trimisă de un director general sau de un secretar general, decât un text de lege sau un text de hotărâre de Guvern.
 
"Procesul de simplificare trebuie realizat prin reducerea la maximum în reglementările, în special în reglementările de ordin secundar, a acelor proceduri care nu sunt necesare, care sunt inutile, care nu sunt făcute decât pentru a complica drumul pe care trebuie să-l parcurgă cetăţeanul pentru a-şi obţine drepturi, pentru a beneficia de un serviciu. (...) Deci, trebuie să gândim lucrurile în toate aspectele vieţii, plecând, de exemplu, de la evenimentele de viaţă, certificat de naştere, certificat de căsătorie, după aia obţinerea documentelor, cum sunt paşaportul, permisul de conducere, înmatricularea maşinii (...). De asemenea, trebuie gândită din perspectiva diferitelor momente: angajare - aici Ministerul Muncii pregăteşte un proiect de digitalizare a relaţiilor de muncă, care este un proiect extrem de important, pe care foarte mulţi oameni îl aşteaptă, accesarea drepturilor ca şi salariat, cum e şomajul tehnic sau şomajul. Şomajul tehnic, de exemplu, l-am acordat foarte simplu: prin aplicaţie online şi, practic, beneficiarul nu a trebuit să efectueze demersuri", a declarat Orban.
 
El a adăugat că trebuie reglementate lucrurile şi în ceea ce priveşte relaţia cu persoanele juridice, cu companiile, cu organizaţiile neguvernamentale, cu profesiile liberale, astfel încât să fie "foarte simple, foarte clare, foarte uşor verificabile".
 
Premierul a subliniat că, pe lângă digitalizare, care este "tratamentul cel mai bun" pentru a îmbunătăţi relaţia dintre instituţiile publice şi cetăţean, trebuie avute în vedere soluţii de debirocratizare şi pentru cei care nu accesează mediul online.
 
Totodată, a spus Orban, digitalizarea în continuare a Registrului Comerţului este foarte importantă, la fel şi digitalizarea ANAF.
 
"Astfel încât, practic, toată interacţiunea cu mediul de afaceri şi cu plătitorii de taxe şi impozite să fie o interacţiune online, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai simple. De asemenea, interoperabilitatea între marile baze de date, care sunt deţinute de sistemele publice, este fundamentală, astfel încât omul, când se duce, să se ducă la o singură instituţie, nu să fie trimis de instituţia respectivă la alte şapte instituţii, ca să îşi obţină adeverinţe, certificate şi alte categorii pentru care pierde timp, bani, energie. Orice informaţie care este deţinută de o altă instituţie publică trebuie să poată să fie accesată de instituţia publică care furnizează serviciul sau asigură aplicarea dreptului pe care îl primeşte cetăţeanul", a afirmat Orban.
 
În context, şeful Executivului a punctat şi faptul că administraţia trebuie să fie formată din funcţionari care sunt selectaţi doar prin concurs şi pe baza competenţelor profesionale, inclusiv cele digitale.
 
"Concursurile nu mai trebuie organizate doar de conducătorii de instituţii, trebuie implicat mediul profesional, trebuie implicate universităţile, în stabilirea criteriilor, iar un funcţionar trebuie să fie evaluat doar după performanţele pe care le are, după competenţele pe care le are şi, până la urmă, după capacitatea de a rezolva problemele oamenilor, iar competenţele digitale trebuie să devină o regulă pentru orice persoană care lucrează în administraţie", a declarat Orban.
 
Nu în ultimul rând, premierul le-a cerut reprezentanţilor Comitetului DEBIRO o implicare cât se poate de serioasă în acest proiect pentru a se putea asigura, cu adevărat, un parteneriat real între instituţiile statului şi cetăţean.
 
În cadrul evenimentului, a fost lansat şi portalul guvernamental simplificare.gov.ro, destinat colectării sugestiilor de la cetăţeni pentru debirocratizarea administraţiei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7103 / 8647
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...